Get Adobe Flash player

Elkezdődött a GR Yaris WRC tesztelése

Megkezdődött a GR Yaris versenyváltozatának tesztelése, melyet a Toyota a 2021-es rali világbajnokságon fog használni. Az új gép volánjánál a Toyota GAZOO Racing tesztpilótája, Juho Hanninen foglalt helyet.

A csapat pénteken hozott nyilvánosságra egy videót a fejlesztési tesztről, eszerint a GR Yaris WRC-t havas körülmények között tesztelték. A felvételek Finnországban készültek, egy időben azzal, amikor a Svéd Rally-s felkészülést folytatták le Jari-Matti Latvalával – akinek történetesen Hanninen fog navigálni a kérdéses viadalon – és Takamoto Katsutával.

A Yaris utcai sportváltozatát – melyen a World Rally Car is alapul – várva várja a piac, megszületése ugyanakkor meglepetésként érte az autóipart, amikor bemutatták azt januárban a Tokiói Autószalonon, mivel ez a világ legerősebb, háromhengeres erőforrással rendelkező sorozatgyártású autója. A kocsiban egy 257 lóerős turbófeltöltéses motor dolgozik, ami mind a négy kereket hajtja, ellentétben a legtöbb forró ferdehátúval, melyek elsőkerékhajtásúak költségtakarékossági okokból.

A GR Yaris-t a Toyota GAZOO Racing ralicsapatával karöltve fejlesztették. Tommi Makinen Finnországban székelő alakulatának ez megadta az esélyt, hogy a lehető legjobb alapot biztosítsa a 2021-ben pályára lépő versenygépnek. A GR Yaris utcai autó nem hibrid. A rali világbajnokság a 2022-től a hibrid hajtás felé mozdul, ami egyben azt is jelenti, hogy a Toyota új World Rally Car-ja ebben a kivitelben csupán egy évet fog futni.

A videó szerint az új Yaris WRC ugyanolyan hatalmas aerodinamikai elemekkel rendelkezik, mint a jelenleg futó változat, és a hátsó szárny is hasonlóan néz ki, mint a mostani Yaris WRC-n.

„Magában foglalja ez azt, amit tanultunk, mióta 2017-ben visszatértünk a rali világbajnokságba, és megadja a karakterét GR Yaris-nak, ami a Tokiói Autószalonon került bemutatásra” – írta a TOYOTA GAZOO Racing WRC Facebook oldal az új Yaris WRC-ről.

„A GR Yaris Tokiói Autószalonon történt bemutatásával biztosak akartunk benne lenni, hogy a World Rally Car-unk megosztja a tulajdonságait egy olyan kiváló autóval, ami elérhető a Toyota sofőrök számára szerte a világon. A lehető leghasonlóbb autóval akarunk versengeni a raliszakaszokon, mint amit az utcára fejlesztettünk” – tette hozzá Makinen.


Andrew

 

2020. február 8.