Get Adobe Flash player

A finn egyenes beszéddel gyorsul az M-Sport?!

Teemu Suninen úgy véli, az egyenes beszédű finnek alkotta M-Sport versenyzői felállás segít a Ford Fiesta WRC továbbfejlesztésében és gyorsabbá tételében 2020-ban.

A szezon elején Esapekka Lappi csatlakozott Suninenhez a brit csapatnál. Noha az idény nem indult túl szerencsésen egyik páros számára sem a Monte-Carlo Rallye-n, az alakulatnál nagyobb tapasztalattal rendelkező versenyző biztos az erős finn együttműködésben.

„A nyelvi dolog egy kicsit magától értetődőbbé tesz mindent” – magyarázta Suninen. „Pontosan azt mondjuk ki, amit gondolunk – nincs szükségünk arra, hogy azon gondolkodjunk, hogy amit mondunk, az érzéseket sért vagy valami ilyesmi. A finnek lényegre törően beszélnek, ez pedig segíthet néha egy kicsit a csapaton belül.

Jó ugyanakkor az, hogy Lappi olyan tapasztalatokkal érkezett, ami más autókból ered. Már a Monte előtt beszélgettünk a Citroenről és hogy miért volt az erős és nem annyira erős egyes versenyeken. Ezen autók mindegyike gyors, de különböző területeken gyorsak, és különböző körülmények között működnek jobban. A maximumot kell kihoznunk az autóból, Esapekka pedig segíteni fog ebben. Megvan a tempónk, csupán a legjobbat kell kihoznunk az autóból.”

Elfyn Evans 2013-tól volt az M-Sport pilótája, így azzal, hogy a Toyotához távozott a wales-i versenyző az előző szezon végén, lehetőséget kínál Suninennek és Lappinak, hogy abba az irányba vigyék az autót, melybe ők szeretnék. „Természetesen Elfynnek igen nagy tapasztalata volt az autóval és a csapattal” – folytatta Suninen. „Másrészről viszont olykor nehéz volt az autót új irányokba vinni. Néha nem érződött az új irány jónak. Tavaly Svédországban láttuk, hogy egy nap lépést tettem az autóval, jól működött, és vezettem a versenyt. Együtt tudunk dolgozni ezen.”

Suninen a futamgyőzelmekről – mellyel még nem rendelkezik a világbajnokságon – a következőket mondta el: „Két napon keresztül kell vezetnem egy versenyt. Tavaly egy napig tartott, de ha most két napon keresztül tudok vezetni, akkor megpróbálom háromig, és ha vezetem a versenyt a harmadik nap végén, akkor nyertem!”

Suninen monte-carlói szereplését egy hidraulikával kapcsolatos erőátviteli probléma hátráltatta. Csütörtökön emiatt nem tudta teljesíteni a teljes versenytávot, másnap azonban visszaállt, és végül a nyolcadik pozícióban, négy helyezéssel Lappi mögött intették le.

 

Andrew

 

2020. február 12.