Get Adobe Flash player

Szardínia Rally beszámoló

 

Fura érzésekkel rajtolt el a rali világbajnokság 2012-es szezonjának utolsó előtti, Szardínián rendezett futama. A versenye előtt két gyártó is bejelentette, a jövő esztendőben nem vesz részt gyári csapattal a sorozatban. A MINI döntése tulajdonképpen várható volt az elmúlt időszak eseményei miatt, a Ford azonban mindenkit meglepett nagy hagyománya miatt és azért, mert tavaly újabb két évet jelentettek be. Az, hogy az egyéni és gyártói világbajnokság is eldőlt az előző megmérettetésen, Franciaországban, azt vetítette előre, hogy nyílt sisakos küzdelem lehet az olasz szigeten, ahol mindössze 12 WRC-s egység és összesen 43 duó adta le nevezését.

A rajt előtt az Ogier-Ingrassia páros vezetésével a csapatok kérvényt juttattak el a szervezőkhöz, amiben azt követelték, tegyenek valamit azért, hogy ne lehessenek a futamon szabad szalagkorlát-végek, olyanok, mint amik Gareth Roberts halálát és Robert Kubica súlyos sérülését is okozták a közelmúltban. A szóban forgó szakasz egy új gyorsasági, a Tergu és Osilo között kanyargó, aszfaltos részeket is tartalmazó gyorsasági volt. A versenyigazgató ígérte, a versenyen szalmabálákkal védik ezeket az objektumokat, a pályabejáráson azért nem voltak kint még, mert ellopták volna őket.

A csütörtök délelőtt megtartott shakedown és kvalifikációs szakasz után délután rögtön két szakasz várt a mezőnyre. Az időmérőt nyerő Jari-Matti Latvala kisebb meglepetésre az első rajtpozíciót választotta. Döntését azzal indokolta, hogy az ismétlődő szakaszon a második körben nem lesz már probléma a takarítás, ugyanakkor a por és a második gyorsasági idejére eső alkonyat nem fogja zavarni. A taktika nem jött be, az első menetben 15 másodpercet, a másodikban egy defektet kapott. Az éllovassal szemben máris 42 szekundum volt a hátránya.

A vezetést a Citroen két párosa ragadta magához, Loeb az egyik, Hirvonen a másik szakaszt nyerte, 56 kilométer után így alig 1,1 másodperc volt közöttük. A gyártói világbajnoki cím bezsebelése után a csapatvezető, Yves Matton kinyilvánította, nincsen csapatutasítás, úgyhogy mindkét pilótája nagy reményeket fűzött a további remek csatához. Petter Solberg jócskán, 14 másodperccel lemaradva állt ekkor a harmadik helyen, aki ismét csak mérges lehetett magára. A második szakaszra nem tették fel a lámpasort, és mivel csúszott nyolc percet a rajt, a sötétedésben nem látott olyan jól, mint a lámpákkal felszerelkezett riválisok. A Qatar World Rally Team pilótája, Thierry Neuville fordult a negyedik helyen, a kisebb hibát elkövető Mads Ostberg előtt. Utánuk következett Latvala, majd Novikov, Atkinson Tanak és Prokop zárta az első tízet. A Volkswagen Motorsportnál az ifjabbik pilóta, Andeas Mikkelsen megelőzte csapattársát, Sebastien Ogier-t, de ehhez hozzájárult utóbbi pechje is egy defektes kerék formájában is.

Számunkra a fordosokhoz hasonló bosszúságok jutottak inkább erre a napra. Kezdve azzal, hogy nem örültem, mikor kiadták a szervezők az útvonaltervet, hiszen ekkor derült ki, hogy a korábbi esztendőkkel ellentétben már csütörtökön rendeznek gyorsasági szakaszokat, amiről a délutáni repülőút miatt lemaradtunk, folytatva az autóbérléssel kapcsolatos zűrökkel (a teljes biztosítás ellenére 420 eurót kértek volna bankkártyán biztosítéknak) és a szállás visszaigazolásán megjelölt nem létező szálláscímmel.