Get Adobe Flash player

Ciesla lelép

Változás a rali világbajnokság promóterénél

Változás történik a rali világbajnokság kereskedelmi oldalán, a sorozat WRC Promoter ügyvezető igazgatója, Oliver Ciesla 2020 júniusában távozik pozíciójából.

Ciesla 2013-ban került be a sorozatba, miután a korábbi promóter a North One Sport anyavállalata, a Convers Sports Initiatives az orosz bankár Vladimir Antonov letartóztatását követően összeomlott. Onnantól kezdve a WRC Promoter, a Red Bull Media House és a Sportsman Media együttműködéséből alakult cég látta el a világbajnokság promóteri tevékenységét és vezetett be radikális változtatásokat a sorozat lefedettségében. A wrc.com All Live szolgáltatása a 2018-as szezon kezdetén indult, és adta meg a lehetőséget a rajongók számára első alkalommal, hogy minden rali világbajnoki szakaszt élőben láthassanak.

„Nincs ok a spekulációra, én döntöttem úgy, hogy kilépek június végén a WRC Promoter ügyvezető igazgatói szerepemből” – kezdte. „Ez egy személyes döntés csaknem nyolc év után. Szeretem ezt a sportot, ez egy nagyszerű időszak, és az is volt. Menedzserként megvolt az az érzésem, hogy a küldetés ezen része teljesítésre került. A hozzájárulás, amit én tudtam megtenni, teljesítésre került, és belső vágyat éreztem egy új kihívásra vagy egy új menedzsment feladatra. Ez egy vágy a változásra annyi sok évet követően.”

Ciesla megerősítette, hogy az utódjának keresése megkezdődött, és folyamatban vannak a tárgyalások a potenciális jelentkezőkkel.

A rali világbajnokságon eltöltött idejére reflektálva Ciesla elmondta, a WRC Promoter revolúciót hozott a bajnokság médiájában, és arra is büszke, hogy kereskedelmi oldalról milyen lépéseket tett a cég. „A médiaérték, amihez a rali világbajnokságon jutsz, ötszáz százalékkal magasabb, mint amilyen 2012-ben volt” – magyarázta. „Ez szignifikáns javulás. 2012-től egy nagyon stabil versengés ez, és kereskedelmileg egy nagyon hangzatos és fenntartható üzlet, pedig nem ez volt a helyzet előtte.”

Azzal kapcsolatban, amit a sportág elért, a következőket tette hozzá Ciesla: „Az a mód, amiben 2012-ben találtuk a bajnokságot, sajnos nem volt egy remek helyzet. Amit elértünk azóta, az az, hogy függetlenül az egyéni céloktól összehoztuk a ralicsalád szellemét, hogy felépítsük ezt a platformot és hogy erőssé tegyük azt.

Első lépésként azzal értük ezt el, hogy megváltoztattuk a sportot: megváltoztattuk a Power Stage-et. Egy attraktívabb aspektusát csináltunk a show-nak állandó időrenddel és több ponttal, hogy nagyobb jelentőséget biztosítsunk neki. Fontosabbá vált, hogy nézzék az emberek.

Megváltoztattuk a rajtsorrendet, aminek erős hatása volt a verseny teljes kimenetelére, és megcsináltuk azóta ezeket az evolúciókat anélkül, hogy kannibalizáltuk volna a sportágunk DNS-ét, elértük, amit el akartunk érni, ami a kiszámíthatatlanság – senki sem tudja megmondani most, hogy ki fog megnyerni egy versenyt vagy a bajnokságot. Ez egy nagy-nagy sikere a sportágnak.

A média fejlődött, több embert értünk el a televízióban, a közösségi médiában és a bajnokság saját online vonalán, valamint a WRC+-on. Ez egy szintváltás volt abban a tekintetben, hogy hogyan tudják innentől kezdve nyomon követni a rajongók a ralisportot.

Mindezek így együtt vezettek oda, hogy élvezhetőbb a sport a rajongók számára, és jóval magasabb a megtérülés minden partner számára, aki itt befektet.”


Andrew