Get Adobe Flash player

Hogyan készül a Prodrive a koronavírus elleni küzdelem megsegítésére?

Huszonöt éve dicsfényben tündökölt, amikor rali világbajnoki címet nyert Colin McRae-vel, most viszont a rivaldafényből kilépve csendben próbál segíteni a világ megmentésében a többek között versenyautók fejlesztésével és felkészítésével foglalkozó brit cég.

A brit kormányzat által közzétett felhívásra, miszerint várják azon vállalatok jelentkezését, akik lélegeztetőgépek gyártásában tudnak segítséget adni a koronavírus elleni küzdelemben, a banbury-i központú cég a McLarenhez hasonlóan a tőle telhető legtöbbet teszi.

A brit kormányzat pályázatot adott ki olyan vállalatok számára, akik készek segíteni, a rali világbajnoki címekkel rendelkező különítmény pedig boldogan segít. A Prodrive csúcstechnológiájú képessége az olyan területeken, mint a hidraulikával kiegészített erőátvitelek és az aktív felfüggesztés, elég volt, hogy a Subarut a többi gyártó fölé emelje a rali világbajnokság szakaszain. A következő hetekben és hónapokban ugyanezt a tudást valószínűleg a kormányzat által kért, vírus elleni küzdelemben fogják alkalmazni.

„Amikor megnéztük a kormány pályázati lapját, világos volt, hogy megvannak bizonyos képességeink, hogy segítsünk ezen területek némelyikén” – kezdte Ben Sayer, a Prodrive PR vezetője. „Nem csináltunk még semmit, kitöltöttük a pályázati lapot, most pedig várjuk a hírt, hogy szükség van-e ránk. Egy dolog nagyon világos, nem vagyunk egészségügyi specialisták, és nem vagyunk abban a helyzetben, hogy nulláról indulva tudjunk lélegeztetőgépeket gyártani. Amit tenni tudunk, hogy segítünk az alkatrészek előszerelésében és segítünk ezeknek a létfontosságú szerkezeteknek a gyártási folyamatában.”

A Prodrive tiszta szobája, az általában a komplex elektro-hidraulikus alkatrészek gyártásához alkalmazott pormentes létesítmény, kulcsfontosságú lesz, amennyiben felkéri őket a brit kormány, hogy segítsenek a vezetékelés vagy hidraulikus alkatrészek gyártásában.

„Ez egy tiszta szoba, mivel túlnyomásos környezet van, ragacsos szőnyegek találhatók a szigetelt ajtókon kívül, hogy felfogják a szennyeződéseket, és így tovább” – magyarázta James McGeachie műszaki igazgató. „Rendelkezünk saját gyártóeszközökkel is, ami az összeszerelést, hegesztést, 3D nyomtatást, kábelköteg készítést és a többit jelenti, valamint a házon belüli tervezőcsapattal is.”

A ralisport egy nagy kihívásokat ébresztő sportág, a Prodrive ebben a környezetben hozzászokott a szigorú időkényszerhez onnantól kezdve, hogy időben megépítsenek egy kész autót egészen addig, hogy kicseréljék a sérült alkatrészeket a versenyen anélkül, hogy időbüntetést kapjanak.

„Megvannak ezek a létesítményeink, és segíteni akarunk” – tette hozzá Sayer. „Az idő valóban kényszer most, és úgy gondolom, elég jól tudjuk mindannyian, hogy az autósport – a ralisport pedig különösen – kemény igényeket támaszt egy olyan képességgel szemben, hogy nagyon gyorsan járjuk körbe a témát és megoldjuk a problémát. Ez az, amit itt tennénk. Nagyszerű mérnökökkel és technikusokkal rendelkezünk, akik bele tudnak fogni csaknem bármibe, a lélegeztetőgépek pedig olyan dolgok, amiben, úgy gondoljuk, segíteni tudunk.”


Andrew

 

2020. március 28.