Get Adobe Flash player

Csökkentett üzemmódban az M-Sport

Minimális létszámmal üzemel az M-Sport cumbriai bázisa, de amíg csökkentett 2020-as üzemmódban működnek, a figyelmüket a 2022-as csúcskategóriás versenygépükre irányítják.

A DirtFish 2020. március 20-án, egy olyan pénteken beszélt Malcolm Wilsonnal, mely héten az ügyvezető igazgató a több mint kétszáz dolgozójának nagy részét kénytelen volt hazaküldeni elővigyázatossági lépésként, a koronavírus terjedésének megfékezése érdekében.

„Rettentő ez, egyszerűen rettentő” – kezdte Wilson. „Nem bocsájtottam el még senkit, és ez az abszolút utolsó megoldás számomra. Mint ahogyan mindig is, az abszolút prioritás számomra itt a munkaerőm. Az emberek, akik hazamentek, eltávon vannak, és kapcsolatban vagyunk mindannyiukkal. Azt akarjuk, hogy amilyen hamar csak lehet, visszajöjjenek ezek az emberek, amint véget ér ez. A fő probléma azonban az, hogy nem tudjuk, mikor fog ez véget érni az egész világon.

Az M-Sport egy globális üzletet visz, szerte a világon dolgozunk emberekkel, és gondolatainkban most mindezek az emberek és családjaik járnak, bármerre is élnek. Soha nem látott idők ezek, és nagyon fontos, hogy vigyázzunk egymásra.”

Wilson egy ötvennégy fős stábja a bázison ténykedik továbbra is, többen pedig otthonról dolgoznak. „Nyilvánvaló, hogy betartjuk a kormányzati útmutatókat” – mondta. „Nem volt látható még ilyen szociális távolságtartás, amiket életbe léptettünk azoknál az embereknél, akik bejönnek még, akkora helyük van, olyan ez, mint egy szellemváros. Nem igazán lehet egy ilyen vállalatot teljes egészében bezárni. Még most is kapunk megrendeléseket, folyik még munka az R5-ös karosszériákon, és ilyesmik.

A fő munka azonban a 2022-es autón zajlik most és nyilvánvalóan a Bentley versenyprogramon. Ha van valami pozitív, akkor az az a lehetőség, hogy ez lehetővé teszi számunkra, hogy haladjunk a 2022-es autóval, és ez az, amit teszünk. A verseny oldalon volt egy tervezett harmincórás tesztünk a Bentley-vel ennek a hónapnak a korábbi részében, ez azonban halasztásra került, de dolgozunk még a felkészülésen és a tervezésen.”

Az M-Sport Lengyelország továbbra is építi a Fiesta R2-ket. „Megpróbálunk pozitívak maradni, pozitív emberek vagyunk, és nézzük, hogy mit tudunk tenni a jövő felé” – nyilatkozta Richard Millener, az M-Sport ralicsapatának vezetője. „Ahogyan Malcolm is mondta, a 2022-es autó a fókusz most. Dolgozunk a következő versenyen, a Safari Rally-n, a valóság azonban az, hogy nem tudjuk, mikor versenyzünk ismét.

Amit tekintetbe kell vennünk, hogy Európa más részei előbb állhatnak fel és indulhatnak be, mint mi, és készen kell állnunk, hogy együttműködjünk velük, és ellássuk őket, legyen bármi is az igényük. Ahogyan elhangzott, teljes egészében a kormány kezében vagyunk. Természetesen követünk minden kormányzati útmutatót, és az állományunk egészsége és biztonsága teljes mértékben mindenekfelett való.”

 

Andrew

 

2020. április 14.