Get Adobe Flash player

Ilyenek lesznek a Rally3-as autók

Az FIA rali bizottsága a Motorsport Világtanács március 6-i ülését követően kiadott néhány részletet a ralisportban 2021-ben bevezetésre kerülő új, Rally3 nevű kategóriájáról.

Az alapvetően a Rally4-es – azaz a korábbi R2-es – autók négykerékhajtással rendelkező változataként a Rally3 a világ minden táján érdeklődést váltott ki máris, mint az N csoport kiváltó kategóriája, ami vonzó mind a gentlemen driver-ek számára, mind azoknak, akik a karrierjükre összpontosítva a kétkerékhajtású autóból feljebb lépnének.

 

Kulcsfontosságú részletek:

- A gyártók átalakíthatják a karosszériát a kétkerékhajtású konfigurációból négykerékhajtásúvá.

- Közös első és hátsó alkatrészek (lengőkarok, lengéscsillapítók, féknyergek, stb.) a költségek féken tartására.

- Az autó szélessége ugyanaz, mint a standard sorozatgyártású autóé (nem szélesített, ellentétben a Rally2-es autóval).

- Standard karosszéria alkatrészek (a lökhárítók és a sárvédők a helyi autókereskedésben is megvásárolhatók).

- Az üzemanyagtartály egyszerű formájú a költségcsökkentés érdekében, és magasabban pozícionált az autóban az egyszerű kivitel miatt.

- Csupán egyféle sebességváltó áttételezés és kétfajta differenciálmű rámpaszög a mérnöki behatás csökkentésére.

- Homologizáció 2021. január 1-től.

 

A Motorsport Világtanács döntése érdekében minden Rally3-as autó ugyanolyan teljesítményszinttel fog rendelkezni, tömegük egyaránt 1180 kilogramm lesz, teljesítményük pedig kétszáztíz lóerő, ezt turbószűkítővel fogják kiegyensúlyozni az egyes típusok között. A homologizációs előírásokban százezer eurós költségsapkával látják el a versenykész autókat.

 

Az ománi szeminárium lelkesedést mutatott a Rally3 iránt

A Rally3 iránt mutatott regionális érdeklődés egy Ománban tartott szemináriumon tetten érhető volt, ahol Jerome Roussel, az FIA tisztviselője tartott előadást a 2021-ben életbe lépő új kategóriáról.

Az FIA regionális rali kategória vezetője üdvözölte azt a lelkesedést, melyet a Rally3 váltott ki: „Nevezetesen Szaúd-Arábiából és Katarból volt nagyon nagy az érdeklődés” – mondta Roussel. „Megértették, hogy a termék költséghatékony, könnyű a karbantartása, és nincs szükséged arra, hogy mérnököt hívjál minden alkalommal, amikor futtatod az autót. Támogatni akarják a pilóták új generációját, ez a termék pedig nagyon jó ehhez.”

 

Andrew

 

2020. április 18.