Felkészülten 2021-re: fejlesztéseket kap a Skoda Fabia Rally2 evo
Frissíti a Skoda Motorsport a bajnokságokat nyerő Skoda Fabia Rally2 evót a 2021-es raliszezon előtt. Az autó egészét átfogó fejlesztések a versenyképesség biztosítását szolgálják a gyorsasági szakaszokon szerte a világon. Az új alkatrészek az idénynyitó Monte-Carlo Rallye előtt, 2021. január 4-től elérhetők az ügyfelek számára.
Van egy ökölszabály az autósportban: ha egyhelyben állsz, az az jelenti, hogy visszafelé haladsz. A Skoda Motorsport teljes tudatában van ennek, és nem áll meg az ultrasikeres Skoda Fabia Rally2 evójának fejlesztésével. A csapat kész arra, hogy a 2021-es szezonra számos technikai fejlesztést vessen be. A teljesítménynövelő 2021-es csomag magában foglal egy új motorprogramozást az 1,6 literes turbófeltöltéses egységhez, valamint áttervezett intercoolert és kipufogócsonkot is. Ezek a módosítások nem csak a Skoda Fabia Rally2 evo erőforrásának általános karakterisztikai javításáért történnek, de három lóerővel növelik a maximális teljesítményt, ami most már 291 lóerő az üzemanyag függvényében.
Egy hosszabb áttételezés is elérhető, mely a nagysebességű versenyekhez teszi alkalmasság a sebességváltót, 187-ről 202 kilométer/órás sebességre növelve a Skoda Fabia Rally2 maximális tempóját. Főként az alacsony tapadású felületekre homologizált egy harmadik szett differenciálmű rámpát (48/70) a Skoda Motorsport, melyet murvás és aszfaltos szakaszokon is lehet használni. Az új specifikációjú ZF lengéscsillapítók a murvás és aszfaltos változatban is jobb tapadást és stabilitást biztosítanak mindenfajta felületen. A Skoda Motorsport átalakító szettet is kínál, hogy a meglévő lengéscsillapítókat az új specifikációjúra át lehessen alakítani.
Miután a nagy melegben zajló lassú versenyek gyakran okoznak üzemanyag elgőzölgési problémákat, a Skoda Motorsport új szelepet fejlesztett az üzemanyagtartály szellőztetőjére, ami növeli a biztonságot azzal, hogy megakadályozza a túlzott nyomást bármilyen külső körülmények között.
A megbízhatóság javítása szintén egy fontos dolog volt a Skoda Fabia Rally2 evo újként homologizált alkatrészeinek esetében. Az erősebb hátsó bölcső például minimalizálja a sérülés kockázatát a durva pályákon. A hátsó fékek egy speciális hűtőeszköze – melyet eredetileg aszfaltos használatra terveztek csak – most már a murvás változaton is alkalmazható, ez megvédi a fékrendszert a túlmelegedéstől. A rendszert egy, a hátsó differenciálművet védő lemezzel együtt kell felszerelni az autóra. Mivel ez egy úgynevezett VO, azaz variáns opció, az új hűtőrendszer használata nem kötelező, a specifikus elvárásoknak megfelelően lehagyható az autóról.
A még jobb megbízhatóság érdekében a 2021-es Skoda Fabia Rally2 evót 2021-ben módosított motorkenési rendszerrel látják el, mely a dinamikus módokban jobban fog működni. A változtatás egy új olajbelépőt és terelőlemezt tartalmaz a karterben, valamint a turbófeltöltő jobb kenését és az olajmennyiség csökkentését is.
Az autót új elrendezésű kormánykapcsolókkal szerelik, nyolc különböző funkciójú gomb lesz megtalálható a kormánykeréken, melyeket könnyedén el lehet érni, anélkül, hogy a pilóta levenné a kezét a kormányról, ezáltal javítva a kényelmet is. Amennyiben pedig kereket kell cserélnie a legénységnek, az újratervezett emelőtartó könnyebbé teszi a navigátor életét is.
Az új Skoda Fabia Rally2 evo minden vásárlója részére is elérhető lesz minden 2021-es technikai fejlesztés, van, ami standardként, van, ami opcióként. A 2021. január 1-vel homologizálásra kerülő új alkatrészek tovább javítják az autó teljesítményét, kezelhetőségét, megbízhatóságát és biztonságát, valamint meghosszabbítják egyes alkatrészek élettartamát és az autóban ülő versenyzők számára nagyobb komfortot biztosítanak.
„A Skoda Fabia Rally2 evo több mint 1255 győzelmet ünnepelhetett eddig kategóriájában, 2948-szor vitte dobogóra a legénységeit” – nyilatkozta a Skoda Motorsport igazgatója, Michal Hrabanek. „A 2021-es frissítés továbbfejlesztett alkatrészei azért készültek, hogy továbbra is biztosítsák a sikereket az ügyfeleink részére világszerte. Alaposan leteszteltük ezeket az alkatrészeket Jan Kopecky-vel, Oliver Solberggel, Kris Meeke-vel, Pontus Tidemanddal, Andreas Mikkelsensen és Emil Lindholmmal. Meggyőződésem, hogy a 2021-es fejlesztések egy még gyorsabb és megbízhatóbb Skoda Fabia Rally2 evót biztosítanak ügyfeleink részére.”
A Skoda Motorsport 372 Fabia R5-öst, illetve Rally2-t értékesített már. Hatvanöt országban százharminckét csapat versenyzik a Rally2-es kategóriába sorolt cseh autóval a nemzetközi, regionális és nemzeti bajnokságokban.
Andrew
2020. december 27.