Get Adobe Flash player

Hírek: Rally1 - Nem sérül a költséghatékonyság és versenyképesség a hibrid WRC-k bevezetésével

 

Nem sérül a költséghatékonyság és versenyképesség a hibrid WRC-k bevezetésével

A rali világbajnokság nem lesz kevésbé versenyképes, illetve kevésbé költséghatékony a hibrid éra 2022-es indulásával – ígéri Yves Matton, az FIA rali igazgatója.

Amikor a Forma-1 átállt a hibrid technológiára, a viták kulcskérdései a költségekre vonatkoztak, az új érában pedig a Mercedes csapata nyerte eddig az összes bajnokságot. A rali világbajnokságon az elmúlt két évben mind a négy részt vevő gyártó képes volt futamgyőzelemre, idén pedig a Citroen, a Hyundai és a Toyota egy-egy pilótája vív késhegyre menő küzdelmet a bajnoki címért.

A következő generációs World Rally Car-okkal kapcsolatos technikai részletek a Motorsport Világtanács június 14-i ülését követően kerülnek kihirdetésre. „A cél az, hogy ugyanazon a költségen maradjunk, mint ami a jelenlegi autóké” – árulta el Matton. „Azzal, hogy technikai megtakarítást érünk el az autó néhány más technikai alkatrészén, meg tudjuk ezt tenni, eddig azonban nem határoztuk meg ezeket az alkatrészeket. A gyártók érdekében megpróbálunk potenciális visszatérülést elérni technikailag azzal, hogy a befektetések a lehető legköltséghatékonyabbak legyenek.

A szándék az, hogy megpróbáljuk egy költséghatékony hibrid megoldással rendelkezni, mivel egy hasonló költségvetésű autónál akarunk maradni, nem akarjuk a gyártók általános költségvetését növelni, mint ahogyan láttuk ezt más szakágaknál. És ugyanaz a gondolat a versengésre és a teljesítményre is, a gondolat az, hogy ugyanúgy tartsuk meg őket.

Meg akarjuk tartani azt, amivel jelen pillanatban rendelkezünk, ami azt jelenti, hogy a gyártók elég közel vannak a többiekhez – ez pedig lehetővé teszi egy gyártónak, hogy belépjen a bajnokságba és elég gyors legyen, a megfelelő szinten legyen ugyanúgy, mint ahogyan a Toyota tette, amikor csatlakozott a bajnoksághoz. Szeretnénk új gyártókat látni és hogy lehetőség szerint bajnokok legyenek két év után, ez az, amivel rendelkezünk, és szeretnénk azt látni, hogy ez folytatódik.”

Matton nem ment bele az új autók jellemzőinek specifikus részleteibe, a hírek szerint azonban az akkumulátorokra és a villanymotorokra egyenbeszállítót alkalmaznának, ezt a Motorsport Világtanács döntését követően jelentik be.

A jelenlegi generációs World Rally Car-ok jövőjéről is folynak megbeszélések, az FIA ugyanakkor azon van, hogy elkerüljön egy olyan kudarcot, mint ami a WRC Trophy-val történt. Azt a sorozatot azért hozták létre 2017-ben, hogy az előző generációs World Rally Car-oknak teremtsenek túlélési esélyt, de csak három pilóta rakott össze valamirevaló programot. A bajnoki címet a görög Jourdan Serderidis szerezte meg. „Meg kell néznünk, hogy nyitunk-e egy kategóriát a most használatban lévő jelenlegi autóknak” – nyilatkozta Matton. „Meg kell mondanom, hogy a legutóbbi kísérlet nem volt egy nagy siker, de tanulmányoznunk kell ezt. Jelenleg azonban nem ez a prioritás.” A WRC Trophy a 2017-es szezont követően megszüntetésre került.

 

Andrew

 

2019. június 9.