Get Adobe Flash player

Hírek: Rally1 - Todt bánja a késlekedést, de vannak még kérdések a hibrid ralizással kapcsolatban

 

Todt bánja a késlekedést, de vannak még kérdések a hibrid ralizással kapcsolatban

Jean Todt, az Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke csalódottságát fejezte ki amiatt, hogy a rali világbajnokság nem irányozta meg már korábban a hibrid technológiára történő átállást, és beismerte, az autósportok vezető testületének sokkal jobban kellett volna erőltetnie ezt.

A rali világbajnokság hibrid jövőjének kulcsfontosságú tényezőiről szeptember utolsó hetében tárgyalt az FIA technikai munkacsoportja, a 2022-ben pályára lépő World Rally Car-ok specifikációját pedig a várakozások szerint október 1-én hirdetik ki.

Todt elmondta, a sorozatban jelen lévő gyártók kell, hogy némi felelősséget magukra vállaljanak a késlekedésben, miután „ellenálltak az új technológia korábban történő bevezetésének”.

„Nagy késésben vagyunk, és ez frusztráló számomra” – mondta el Todt. „Két nappal ezelőtt Frankfurtban voltam az autószalonon, és minden autó, ami nem volt elektromos, valamiféleképpen rejtve volt, ez pedig egy karikírozás. Egy olyan világban vagyunk tehát, ahol nem kerülhetjük el a klímaváltozást.

Nagyon büszke vagyok, hogy elindítottuk a Formula E-t és új előírásokat vezettünk be az erőforrásokra a Forma-1-ben és a hosszútávú sorozatban, sajnos azonban a ralisportban, ahol az autók nagyon hasonlítanak azokhoz, melyeket a közutakon látunk, egy olyan sportágban, mely utakon zajlik, még mindig a belsőégésű motornál tartunk.

Lehet, hogy nem voltunk elég erősek az olyan szabályok kötelezővé tételében, melyek új technológiát foglaltak volna magukba, de jobb később, mint soha. Meg fog ez történni.”

A rali világbajnokság csapatai azonban úgy érzik, hogy túl korai lehet a hibrid hajtások 2022-es bevezetése. „Mi a helyzet Mexikóval?” – tette fel a kérdést az egyik csapat bennfentese. „Nem vagyok benne biztos, hogy várjuk, hogy Mexikóba mehessünk, azzal a forrósággal és tengerszint feletti magassággal a hegyekben és ötven kilogrammos akkumulátorral fussunk első alkalommal, amikor elrajtolunk egy versenyen.

Van még néhány kérdés, amit meg kell válaszolnunk, és gyorsan meg kell válaszolnunk ezeket. Nagyon sok felkészülési és tanulmány munkát végeznek a csapatok az FIA-nak ez ügyben, az idő azonban gyorsan megy. 2022 itt lesz nagyon hamar.”

Az FIA rali igazgatója, Yves Matton megerősítette, hogy új gyártók is nézték már a 2022-es szabályokat, az egyik márka közelről figyeli a munkákat.

„Azért, mert követnek bennünket, az nem azt jelenti, hogy jönni is fognak” – magyarázta a szakember. „Egy hosszú folyamat egy új gyártó behozása, a fő dolog azonban az, hogy tudjuk, a hibridhajtás nélkül nem jönnek.”

Matton azt is alátámasztotta, az a cél, hogy a költségeket jelenlegi szabályokéhoz hasonló szinten tartsák azzal a reménnyel, hogy új gyártók figyelmét keltik fel a rali világbajnokságot illetően. „Azon dolgozunk a gyártókkal, hogy lássuk, mit tudunk tenni az autókkal és hogy ne költsünk pénzt olyan műszaki dolgokra, melyek a marketing tekintetében nem hozzák vissza a befektetést” – nyilatkozta.

Azzal kapcsolatban, hogy felhagynának a benzin használatával, Todt a következőket tette hozzá: „A csapatunk tárgyalásban van a csapatokkal, hogy lássuk, be tudjuk-e vezetni rögtön 2022-ben bioüzemanyagot. „Ez egy korszakváltás lenne. Ez az az irány, amit keresünk.”

A rali világbajnokság jelenlegi üzemanyagbeszállítójának szerződése a 2021-es szezon végén jár le.


Andrew

 

2019. szeptember 27.