Get Adobe Flash player

Hírek: Rally1 - Elfogadták az új csúcskategóriás autók technikai alapelveit

 

Elfogadták az új csúcskategóriás autók technikai alapelveit

Azt követően, hogy 2019 júniusában jóváhagyták a rali világbajnokság következő időszakára vonatkozó alapvető műszaki változásokat, a Motorsport Világtanács a december 4-én tartott párizsi ülésén elfogadta a Rally 1-es (jelenlegi World Rally Car) kategória 2022-es technikai szabályzatának alapelveit azzal a szándékkal, hogy a jövő év első negyedévében véglegesíthessék a részleteket. A változások magukba foglalják a hibrid technológia bevezetését, valamint opciót a sorozatgyártású karosszéria, illetve térhálós csőváz struktúra használatára. A versenyautók méretének tekintetében megmaradnak a jelenlegi irányelvek, melyek kiegészülnek egy olyan arányrendszerrel, ami lehetővé teszi a gyártóknak, hogy eltérő méretű modellből adaptáljanak raliautót.

Egy standardizált védőstruktúra – melyet az FIA határoz meg szoros együttműködésben a gyártókkal, köszönhetően a jelenlegi WRC autók átfogó tesztelésének – a biztonsági standardok fejlesztését célozza meg, mindazonáltal egyszerűsíti a csapatok számára a fejlesztési folyamatot. A hajtást a jelenlegi specifikációs belső égésű motor biztosítja kontrollált fejlesztési költségek mellett, ezt az egységet azonban kiegészít majd egy száz kilowatt teljesítményű villanymotor. Ez utóbbi ugyanolyan lesz minden csapat számára, megegyező hardvert és szoftverstratégiát használva. A villanymotor lehetővé teszi az autók számára, hogy csupán elektromos hajtással fussanak a városokban, valamint elektromos „teljesítményrásegítést” biztosít, mely a gyorsasági szakaszokon lesz alkalmazható. Az újgenerációs járművek átveszik a jelenlegi WRC autók agresszív kinézetét is.

 

Andrew

 

2019. december 6.