Get Adobe Flash player

Hírek: Rally1 - Pótterv, ha a hibrid WRC-k befulladnának

 

Pótterv, ha a hibrid WRC-k befulladnának

 

Fontolóra vesz egy módosított tervet az FIA a rali világbajnokság jövőjére vonatkozóan, amennyiben a gyártók nem jelentkeznek a 2022-es sorozatra, amikor is a hibrid technológia bevetésre kerülne a csúcskategóriás autókban.

A tervek szerint hamarosan kiadják a hibrid technológiára vonatkozó technikai szabályzatot, és 2020 első negyedéve áll a gyártók rendelkezésére, hogy eldöntsék, részt vesznek-e a rali világbajnokság új korszakában. A jelenlegi alakulatok közül a Hyundai-ról, a Toyotáról és az M-Sport/Ford kooperációról is úgy tudni, hogy a hibrid World Rally Car-ok bevezetését szorgalmazták, végső visszajelzést azonban egyikük sem ad, amíg nem látnak napvilágot az új szabályok.

Az FIA rali igazgatója, Yves Matton azt mondja, hogy amennyiben a szövetség áprilisi határidejére nem születne döntés a gyártók részéről, az autósport felügyelő testületének lenne ideje a 2022-es terveit felülvizsgálni. „Áprilisig el kell kötelezniük magukat a csapatoknak” – nyilatkozta Matton. „Ez egy lehetőséget biztosít számunkra, hogy amennyiben nem kötelezik el magukat áprilisban, abban az esetben tudunk egy új stratégián dolgozni, és ez több mint tizennyolc hónapot ad, hogy biztosan elérjük azt, amit akarunk.”

Az egyik ilyen potenciális stratégia az lehet, hogy a jelenleg még R5 néven, 2021-től viszont Rally 2 megnevezéssel futó platformot használják a radikálisan olcsóbb új World Rally Car-okhoz, jövőbeli besorolásuk szerint Rally 1-es autókhoz, melyek alternatív üzemanyaggal futnának.

„A gyártók kérték ezt a fajta autót, amivel jelen pillanatban rendelkezünk” – magyarázta a szakvezető. „Elég pozitív visszacsatolásaim vannak 2022-re. Azt a kérdést tesszük fel mindegyik megbeszélésünkön, hogy hogyan tudjuk a felmerülő költségeket csökkenteni. Együtt dolgozunk azon, hogy a lehető legjobb szinten tartsuk ezt, miközben azon a szinten tartjuk a technológiát, amit kértek. A visszacsatolás az, hogy erre a fajta autóra van szükségünk, és a legjobbunkat kell tenni, hogy a lehető legköltséghatékonyabban tudjuk tartani azokat, ez a csúcsszintű technológia ugyanakkor költséggel jár.”

Matton megerősítette, a 2022-es új szabályokkal nincs láthatáron költségcsökkentés. „Sosem mondtuk, hogy meg fogjuk vágni a költségeket” – mondta. „Amit tennünk kell, hogy dolgozunk azon, hogy ugyanezen a szinten tartjuk a költségeket – nem lehetséges az, hogy behozzuk a hibrid technológiát és csökkentjük a költségeket. Az egyetlen útja a költségcsökkentésnek az lenne, hogy egy R5 bázisú bajnokság felé mennénk, ez azonban nem az, amit a gyártók akarnak egy csúcsszintű autót illetően.”

Az R5-ös kategória azonban az FIA terveinek középpontjában marad a továbbiakban is, hogy fejlesszék a sportág iránt a gyártói érdeklődést. „Az a célunk 2023-ra, hogy húsz gyártó támogatott autó legyen állandóan a világbajnokságon. Nem mondom, hogy húsz World Rally Car, tudjuk, hogy ez lehetetlen, a maximum, amit valaha is elértünk, tizenhat vagy tizenhét volt. A WRC 2-es és a WRC 3-as kategóriákat illetően a jövő éven dolgozva azonban ez az, amikor több gyártói támogatású autót kezdünk el látni, és nagyobb érdeklődést fogunk látni jövőre” – vetítette előre a jövőt Matton, aki azt is elmondta, hogy olyan csapatokat szeretne a sorozatban tudni, melyik profi és amatőr pilótákat is a soraiban tud. „Egy pro-am bajnokságot akarunk látni, de ha azt mondjuk, hogy egy R5-ös World Rally Car felé megyünk, a gyártók nem fogják ezt követni. Arra van szükség, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a top autók és néhány alsóbb kategóriás, gyártó által támogatott autó között.”


Andrew

 

2019. december 8.