Get Adobe Flash player

Chris Williams az M-Sport ralis főtervezője, Loriaux máshol kap szerepet

Annak ellenére, hogy a Hyundai-nál tanácsadói szerepet fog betölteni a Rally1-es versenyautó fejlesztése során, Christian Loriaux nem fordít hátat az M-Sportnak sem. A szakember Malcolm Wilson cégének gyorsasági divíziójában lát el továbbra is szerepet, két hetet a brit csapatnak dolgozva. A hónap többi részében a Hyundai Motorsportot fogja segíteni.

Azzal, hogy a Bentley csökkentette a szerepvállalását az autósportban, az M-Sport ralis részlegénél pedig kitűnő munkát végzett Chris Williams a 2017-es Ford Fiesta WRC-vel, Loriaux nem volt annyira elfoglalt, mint szeretne lenni.

„Christian nem az a fajta ember, aki csak üldögél, szüksége van arra, hogy aktív legyen” – mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója.

Amióta elkezdtünk dolgozni a Bentley-vel 2013-ban, száz százalékig a pályaautókkal foglalkozott. És folytatni is fogja velünk ezen a munkát. Minden technikai segítséget és tartalékalkatrész csomagot biztosítunk azon versenycsapatok számára, akik Bentley GT3-asokat futtatnak.

El kell ismerni azonban Chris Williams-et és a hihetetlen munkát, amit végzett, hogy előállt a 2017-es autóval, ami egymás utáni világbajnoki címeket nyert rögtön. Chris marad továbbra is a rali tervezési és mérnöki operációnk feje.

Nem kérdés számunkra, hogy folytatjuk a munkát Christiannal, ő a családunk része, és itt van már húsz éve. Neki és nekem egy hihetetlen kapcsolatunk van, tartson ez még hosszú ideig.”

Az M-Sport pálya- és raliautós programjainak jó helye van a cég épülési fázisban lévő, többmillió fontba kerülő Kiértékelési Központjában.

A létesítmény titkos fejlesztési képességének egyik testamentuma az, ami Wilsont is boldoggá teszi, hogy Loriaux úgy tudja munkaidejének felét Dovenby Hall-ban tölteni, hogy a Rally1-es autó fejlesztésébe nem lát bele.

Loriaux nevét a Prodrive-nál ismerte meg a szélesebb közönség, a legnagyobb sikere ott a 2000-ben pályára lépő, S6-os kódjelű Subaru Impreza WRC-vel jött el: az autó – bár az addigi karosszériát használták – nyolcvan százalékban új volt elődjéhez képest, és az első bevetésén, a Portugál Rally-n győzni is tudott Richard Burns-szel a volánja mögött.

A szakember nem sokkal ezután, tizenegy éves munkaviszonyt követően elhagyta a banbury-i székhelyű alakulatot, átment a Ford gyári csapatához, az M-Sporthoz, ahol továbbvitte a tömegközéppont minél lejjebb történő helyezésével kapcsolatos elképzeléseit. Ez jól látszott a 2003-as Ford Focus WRC-n, valamint az újabb karosszériás változaton is. Utóbbival 2006-ban és 2007-ben is gyártói címet ünnepelhetett a Ford és az M-Sport alkotta különítmény. A Fordnak tehát Loriaux munkájára is szüksége volt, hogy 1979 után újabb világbajnoki címet szerezzenek.

A Toyota GAZOO Racing ralicsapatának technikai vezetője, Tom Fowler is dolgozott egykoron az M-Sportnál, így Loriaux Hyundai-hoz történő távozása azt jelenti, hogy a rali világbajnokságon jövőre jelen lévő mindegyik alakulatnál egy olyan mérnök vállal vezető szerepet a Rally1-es autó fejlesztésében, aki valamikor az M-Sportnál is tevékenykedett, mutatva Malcolm Wilson abbéli képességét, hogy a versenyzők mellett minden téren megtalálja és fejleszti a tehetségeket.

 

Andrew