Get Adobe Flash player

Evans beállítási pánikja

Utólag azt kívánja Elfyn Evans, hogy bárcsak ne változtattak volna autója beállításain a Portugál Rally és a szardíniai viadal között.

A Toyota GAZOO Racing versenyzője úgy érzi, ő és mérnökei bepánikoltak azok után, hogy bár megnyerte a wales-i pilóta a világbajnokság portugál versenyét, a tempója nem volt az igazi, emiatt pedig változtatásokat eszközöltek, ami teljesen szükségtelennek bizonyult.

A győzelem ellenére Evans nem volt elégedett az egész hétvégén azzal az érzéssel, amivel a Yaris WRC szolgált számára, ez volt a kiváltó oka, hogy a Szardínia Rally előtt Spanyolországban tartott teszten azt keresték, hogy hogyan tudnának javulni. „Megpróbáltunk dolgokat, megpróbáltunk területeket, amikkel küszködtünk Portugáliában, melyek őszintén szólva fejlődtek egy pontig, ugyanakkor elrontottak más területeket, jobban, mint ahogyan vártuk” – magyarázta Evans.

„Megpróbáltunk kicsit nagyobb támaszért küzdeni Portugália után. Úgy éreztem, hogy egy kicsit lágy az autó és nem igazán ad érzést, úgyhogy megkaptuk a támaszt, de nem kaptuk meg a kapcsolatot az úttal. Amíg ez általában nem kerül akkora teljesítménybe, elég nagy befolyással van az érzésedre a kormány mögött. Alapvetően nem érzed a tapadást. Ez volt a benyomás, amit pénteken reggel éreztem.

Megpróbálsz valamit csinálni mindig, mivel úgy éreztük, van egy kis deficitünk, amit meg kell találnunk, úgyhogy egyrészről érdemes volt kockáztatni, visszatekintve azonban – az utólagos bölcsesség egy csodálatos dolog – valószínűleg nem volt az” – vallotta be a pilóta.

„Az ötlet nagyszerű volt, és normális esetben amikor megcsináltad a beállításaidat Portugáliára, nem kell olyan sokat változtatni Szardíniára, mi azonban nem láttuk előre, hogy küszködni fogunk, főleg nem pénteken reggel. És ez az, amikor a figyelem aztán megváltozott a teszten egy kicsit, őszintén szólva. Talán el kellett volna fogadnunk, hogy nincs meg a lehetőségünk változtatni az autón ezúttal és hogy főleg a Safarira figyelünk. Ahogyan azonban elmondtam, az ember jobbat akar itt-ott.”

A rossz irányba történt változtatások azt eredményezték, hogy a mediterrán szigeten csak a hatodik-hetedik helyen tanyázott Evans a verseny elején – miközben a csapattárs Sebastien Ogier a harmadik pozíciót foglalta el annak ellenére, hogy ő söprögetett. A fiatalabb toyotás az első nap végére felkapaszkodott a negyedik helyre, amikor Thierry Neuville defektet kapott.

Evans tempója folyamatosan javult a hétvége folyamán, ahogyan „egyre jobbá” váltak a dolgok, végül „egészen jól érezte magát” az autójában. Szombaton és vasárnap négy szakaszgyőzelmet aratott, végül pedig Ogier mögött másodikként zárta a futamot, miután maga mögött tudta tartani Neuville. Ezúttal azonban szükség volt többek balszerencséjére is a dobogós helyezéshez.

„Helyenként aggódtunk egy kicsit Portugáliában őszintén szólva, hogy elég-e a tempónk, és valószínűleg ettől pánikoltunk be egy kicsit túlságosan is, ami arra kényszerített minket, hogy változtassunk, amire talán nem teljesen volt szükség” – mondta. „Azonban természetesen azért van itt mindenki, hogy győzzön, hogy fejlődjön mindig, úgyhogy amikor nyilvánvalóan azt érzed, hogy vannak helyek fejlődni, úgy érzed mindig, hogy keresned kell valamit.

Ahogyan azonban kiderült, a válasz közelebb volt, mint ahogyan vártuk, és végül nem kellett annyi számunkra, amennyi hiányzott Portugáliában.”

Amikor arról kérdezték, hogy mit ért az alatt, hogy közelebb, a következőket mondta el Evans: „Alapvetően csupán futómű dolgokat, dolgokat a geometriában, némi futóműbeállítást. Nem olyan dolgok ezek, amik normális esetben nagy teljesítménybe kerülnek, ugyanakkor nagy hatással vannak a kormány mögötti érzésedre.”


Andrew

 

2021. június 11.