Suzuki Ignis FH S1600
Egy vérszegény Kit-Car kísérlet után a Suzuki 2001-ben döntött úgy, hogy komolyabb szerepet vállal a ralisportban. A kiszemelt sorozat a világbajnokság junior kiírása volt, amivel pedig részt kívántak ezen venni, az az Ignis modelljük volt. A típus első ránézésre nem éppen a gyorsasági szakaszokra termett, hiszen mintegy 10 centivel volt magasabb a leendő kategóriatársaknál.
A Suzuki azonban Nobuhiro Tajima vezetésével belevágott a dologba azzal a nem titkolt szándékkal, hogy egyszer a nagyok, azaz a WRC-k között is megmérettessék magukat. A meglehetősen dobozforma karosszériát a szabályok engedte lehetőségek szerint kiszélesítették, a magasság pedig nem okozott különösebb problémát, hiszen minden egységet, köztük a 208 lóerős motort és a hatfokozatú szekvenciális váltót is a lehető legalacsonyabban helyezték el a kedvező súlyelosztás elérése miatt.
Az Ignis 2002-re készült el. Az első szezon nem hozott különösebb eredményeket, az autó pilótái meglehetősen bátrak voltak, ezért sok kalandba keveredtek. A háromajtós kocsival egyedül Niki Schelle tudott pontokat szerezni, köztük Németországban, ahol a harmadik helyen látta meg a célt a juniorok között.
A Suzuki Sport a következő idényben négy autót indított, és futamot is tudtak nyerni már, ráadásul Daniel Carlssonnak kétszer is összejött a győzelem. A szezon végi ranglistán a harmadik lett a svéd, csapattársa, Salvador Canellas azonban a kiegyensúlyozott teljesítményével még őt is megelőzte. A négy suzukis a legjobb hatban végzett. Ki kell emelni, hogy a Suzuki Sport az utolsó, brit fordulón nagyon sportszerűen viselkedett. Ha ugyanis Carlsson feladta volna a győzelmet és Ville-Pertti Teuronen is maga elé engedte volna Canellas-t, akkor a spanyol elég pontot gyűjtött volna a bajnoki elsőséghez. A Suzuki nem alkalmazott csapatutasítást, amivel csatát nyertek, háborút nem, de a fair play cím kijárt nekik. A bajnoki cím a renault-s Brice Tirabassihoz került. A szezon történéseihez hozzátartozik, hogy Chris Atkinson az Ázsia-óceániai bajnokság ötödik helyén zárt, előtte csak turbómotoros, összkerékhajtású kocsik végeztek.
A gyárnak ez a két esztendő a tanulásról szólt, mind a tíz joker lehetőséget kihasználták az Ignis fejlesztésére, ami a kocsi megbízhatóságán és gyorsaságán is észrevehető volt.
Műszaki adatok
Homologizáció: 2001.05.01. (A5628)
Motor: 1,6 literes, soros szívómotor, dupla vezérműtengelyes vezérlés, benzinbefecskendezés
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 81 mm
Löket: 77,5 mm
Hengerűrtartalom: 1597 ccm
Teljesítmény: 208 LE (fordulatszám: 8500 1/min)
Forgatónyomaték: 186 Nm (fordulatszám: 7250 1/min)
Tengelykapcsoló: AP Racing egytárcsás karbon
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Suzuki Sport 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus önzáró differenciálmű
Felfüggesztés: McPherson első felfüggesztés. Merev hátsó híd
Fékek:
Elöl: Brembo belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 355 mm, murván 300 mm, Brembo 4 dugattyús féknyergek
Hátul: Brembo 278 mm átmérőjű tömör féktárcsák, Brembo 2 dugattyús féknyergek
Hidraulikus kézifék
Kerekek:
Aszfalt: 7x17 collos felnik
Murva: 6x15 collos felnik
Gumik:
Aszfalt: 17/63x17 gumik
Murva: 16/65x15 gumik
Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret
Méretek:
Hossz: 3550 mm
Szélesség: 1740 mm
Magasság: 1490 mm (aszfalt); 1560 mm (murva)
Tengelytáv: 2360 mm
Nyomtáv elöl: 1530 mm
Nyomtáv hátul: 1489 mm
Súly: 950 kg
Andrew