Get Adobe Flash player

Hírek: Peugeot 208 T16 - Aszfaltos teszt után Ypres

 

Az aszfaltos teszt után következik az Ypres

A murvás tesztek után a Peugeot 208 T16 megkezdte fejlesztési programjának aszfaltos fázisát. A dél-franciaországi Var régióban tartott ötnapos esemény lehetőséget kínált a Peugeot Sport számára, hogy jelentős mennyiségű adatot gyűjtsenek és meggyőződhettek arról is, új ralis zászlóshajójuk rögtön elsőre igencsak ígéretesen teljesít a kemény felületen.

 

Az első aszfaltos futás

A Peugeot 208 T16 fejlesztéséért felelős csapat június 3-7. között öt napot töltött a Dél-Franciaországban, Maures hegyein, ahol a Peugeot Sport legújabb versenygépével az első aszfaltos lépéseket tették meg. Az ír Craig Breen és a tapasztalt olasz, Paolo Andreucci ültek a kormány mögé, hogy megtapasztalják a kemény felületre szánt alapbeállításokat.

A Peugeot 208 T16 kivételes potenciáljáról mindkét versenyző elismerően nyilatkozott azonnal és megerősítették, a Peugeot Sport ügyfélprogramjának zászlóvívője egy kifinomult autó. Craig Breennek és Paolo Andreuccinak eltérő a vezetési stílusa, így szavaik nemcsak az új Peugeot 208 T16 sokoldalúságát támasztották alá, de a Peugeot Sport mérnökei jelentős mennyiségű különféle információhoz és adathoz is hozzájuthattak.

 

A következő állomás: Ypres

A múlt héten tartott értékes futás után a Peugeot 208 T16 rövidesen elrajtol első raliversenyén előfutóként, mindez a hónap végén megrendezésre kerülő Ypres Rally-n, az Európa-bajnokság következő állomásán fog megtörténni. Kris Meeke-é lesz a megtiszteltetés, ő lesz az első pilóta, aki versenyen vezetheti az autót, a brit pilóta navigátora Chris Patterson lesz.

„Semmi sem helyettesítheti a valódi versenyt, de az ypres-i szereplésünk fő célja, hogy folytassuk fejlesztési programunkat és további adatokat gyűjtsünk. Azután kezdhetünk el gondolkodni a 208 T16 végleges specifikációján, amit az év vége felé fogunk homologizálni” – mondta el a Peugeot Sport igazgatója, Bruno Famin. „Köszönhetően Craig Breen és Paolo Andreucci visszajelzéseinek, számos módosítást készülünk végrehajtani, amit Kris Meeke és a műszaki részleg az Ypres-n nyomon követ majd. A cél természetesen az, hogy az autó kilométerórájába minél több kilométert tegyünk bele valódi versenykörülmények között. Az Európa-bajnokság promótere és az Ypres Rally szervezői kitűnő lehetőséget biztosítottak számunkra. Ez a verseny lesz az első nyilvános esemény az autó számára, annak kedvenc vadászterületén… Mint ahogyan riválisaink is, mi is egy üres lappal indultunk, miután tüzetesen átvizsgáltuk az R5-ös előírásokat. Azok egyeznek a versenyzők és a csapatok igényeivel, ami szerint egy autónak legyen jobb a teljesítménye, mint az S2000-esé, ugyanakkor legyen olcsóbb a megvétele és az üzemeltetése.”

A Peugeot 208 T16 pályafutásának ígéretes, de eleddig rövid életében az újabb lépés a belga Ypres Rally június 27-29. között.

 

Nyilatkozatok:

Alexis Avril – a 208 T16 fejlesztési igazgatója: Nagyon fontos volt, hogy eltérő vezetési stílusú pilótákkal, különféle utakon dolgozzunk, amik különféle kihívásokat tartogattak. Legfőképpen az autó futóművére, a fékekre és a differenciálművek beállítására fókuszáltunk, ezeknek mindnek aszfaltspecifikusnak kell lenniük. Ki tudtunk próbálni különféle alkatrészeket és beállítási opciókat. Nem találkoztunk semmi különös meglepetéssel, ellenkezőleg. Ugyanakkor van még néhány terület, amin a következő hetekben dolgoznunk kell, bár a pilótáink általában véve elégedettek voltak az új autó aszfaltos csomagjának állapotával.

Craig Breen: Nagyon izgalmas volt, hogy első emberként vezethettem aszfalton a Peugeot 208 T16-ot. Személy szerint hozzá kell még szoknom a turbóhoz, ami jelentős változás a Peugeot 207 S2000-hez képest, főként aszfalton. Minden, ami az autót illeti, új, minél többet dolgozunk rajta, annál inkább látjuk, mennyi potenciál van benne valójában…

Paolo Andreucci: Ez az első alkalmam a Peugeot 208 T16-ban, és azt kell mondanom, rögtön otthon éreztem magam benne. Az alapautó nagyon jó, azonnal reagál a beállítás változtatásaira. Ezek a várt hatást hozzák, ami a felfüggesztés megbízhatóságának jele. A tesztszakaszok kihívással rendelkeztek, főleg a lengéscsillapítók számára, de nem került sok időbe megtalálni a hatékony beállítást. A 208 T16 tesztje után alig várom már, hogy versenyen is vezethessem!

 

Andrew

 

2013. június 13.