Get Adobe Flash player

Hírek: Peugeot 208 T16 - Van még hová fejlődni

 

Van még hová fejlődni

A Peugeot 208 T16-ot először láthatta a nagyközönség a hétvégén, amikor az Európa-bajnoki sorozatba számító Ypres Rally-n előfutóként vett részt az autó. Kormánya mögött Kris Meeke foglalt helyet, aki először próbálhatta ki a 208-ast aszfalton.

„Az autó alapvető része a felfüggesztés” nyilatkozta a brit versenyző. „Nagyon jó érzésem van a felfüggesztéssel kapcsolatban. Számomra ez a legfontosabb kiindulási pont. Az újonnan bevezetésre került szabályok miatt a motor még a fejlesztési fázis alatt van. A Peugeot Sportnál a fiúk lépésről lépésre dolgoznak, mindig valami fejlesztéssel állnak elő. Még nincs meg a végleges specifikációnk a motort illetően. A fékek lenyűgözőek.”

A francia gyár R5-ös versenygépe a fejlesztési ciklusának közepén, még nem a végleges állapotában futott tehát. A versenyen néhány apró probléma is előjött, ami miatt Meeke és navigátora, Chris Patterson nem tudott minden gyorsasági szakaszt teljesíteni. Szombaton délelőtt egy gázpedál érzékelő ment tönkre, de a Peugeot Sport szerelői kicserélték azt, így az éles körülmények között tartott teszt folytatódhatott, további lehetőséget kínálva a 207 S2000-es és a rivális, szintén előfutóként szereplő Ford Fiesta R5 szakaszidőivel történő összehasonlításra.

A problémáktól eltekintve Meeke elégedett az autó képességeivel, ugyanakkor szavai azt is megerősítették, hogy az októberre tervezett éles bemutatkozás valószínűleg a jövő év elejére csúszik.

„Az alapok jók, folytatnunk kell az egyes területek fejlesztését. Egy nagyon-nagyon jó csomagunk lesz az év végére. Több mint hat hónapja dolgozunk, további hat hónap áll még előttünk, hogy január 1-ével homologizáljuk az autót. Az egyes területek apró részleteiről szól ez a folyamat, amitől jó lesz egy autó.”

 

Andrew

 

2013. július 1.