Get Adobe Flash player

A Citroen portugáliai kizárása - A Citroen nem érti az FIA döntését

 

A Citroen nem érti az FIA döntését

 

A Citroen szerint furcsa az FIA döntése, miszerint Mikko Hirvonen autóját másodszor is kizárták a Portugál Rally-n.

Hirvonen DS3 WRC-jét azután zárták ki, hogy az autó kuplungja nem felelt meg az előírásoknak, de a turbófeltöltővel is probléma volt. A Portugál Rally technikai felügyelői a múlt héten erősítették meg, hogy ez szintén a kizárásra okot adó eltérés volt.

A turbinakerék mérete nagyobbnak bizonyult a megengedett tűréshatárnál.

„Furcsa ez a döntés” – fogalmazott Laurent Fregosi, a Citroen helyettes technikai vezetője.

„Mi is és ők [az FIA] is tudják, hogy a hőmérsékletterhelés miatt a turbinakerék mérete változik a használat során. Nem tudunk mit tenni, mivel az FIA által választott [turbó] beszállítótól [Garrett] kapjuk az alkatrészeket.

Az alkatrészek megfelelőek, mikor újak, de kiesnek az FIA homologizáció szerinti tűrésmezőjéből a használat során.”

Fregosi elmondta, hogy a turbófeltöltővel kapcsolatos kérdés egy technikai munkacsoport elé került a múlt hét elején. „Mindenki egyetértett abban, hogy az előírással probléma van. Módosítani fogják a tűréshatárt, az nagyobb lesz. Amint ez megtörténik, a turbónk szabályosnak bizonyul.”

Az új előírások szerint a turbófeltöltőket egy versenyen használnák, szemben a mostani két vagy három futammal.

„Mikor annak megfelelően alakítjuk a szabályokat, hogy a költségeket alacsonyan tartsuk – mondja Fregosi –, sajnálatos lenne, ha csak egyszer használhatnánk a turbót. Az előírások filozófiája nem ez. Az az érzésünk, hogy a döntés nem korrekt. Ennek semmi köze az autók teljesítményéhez.” 

A Citroen a döntés ellen nem fellebbez.

 

Andrew

 

2012. május 1.