Get Adobe Flash player

Hírek: MINI John Cooper Works WRC - A MINI tervei 2012-re

 

A MINI tervei 2012-re

Dirk Hollbeg, a MINI Motor Sport vezetője ad képet a Prodrive rali világbajnoki csapatának küzdelmeiről, amit annak érdekében folytatnak, hogy ott lehessenek a 2012-es szezon rajtjánál is. A Wales Rally GB idején egyre több aggodalmaskodó hangot lehetett hallani arról, hogy a csapat törölte a következő szezon első két futamának felkészülését szolgáló tesztjeit.

- A helyzet az, hogy főszponzort keresünk. Vannak már támogatóink, de többre van szükségünk. Tulajdonképpen arról szól a dolog, hogy megfelelő mennyiségű pénzt találjunk a következő évre. Közel vagyunk ahhoz, hogy megkössük a szerződéseket, de nem írtunk alá még semmit. A teszteket nem töröltük, ebben az évben már rengeteget teszteltünk korábban is. Elégedettek vagyunk az autóval. Egy vagy két nappal lerövidítettük a tesztekkel kapcsolatos tervünket, de folytatjuk a munkát. Ez a tervünk, az autók készülnek.

- Meg tudod erősíteni, hogy a csapat nevez a jövő évi rali világbajnokságra?

- Feltétlenül. Folytatjuk a munkát és nevezünk. A Prodrive-val szerződésünk van, hogy egész évet teljesítsünk két autóval. Ahogyan említettem, az egyetlen dolog, amire szükségünk van, egy szponzor, arra várunk, hogy aláírjuk a szerződést, ami meg is fog történni.

- Kinek a felelőssége az, hogy a pénzügyi háttér rendben legyen?

- A WRC Team keres szponzorokat, közreműködik mindenki, aki a csapatban dolgozik. A Prodrive-tól Dave Richards is szponzorok után kutat, de mi is, mint BMW MINI. Végül is az számít, hogy találjunk támogatót.

- A Prodrive nem sokkal ezelőtt bejelentette, hogy a jövőben nem a BMW, hanem ők fogják a motorokat készíteni. Ez azt jelenti, hogy a BMW ezek után nem is foglalkozik ezekkel az erőforrásokkal?

- Úgy döntöttünk, hogy átadjuk a Prodrive-nak a motorok összeszerelésével kapcsolatos feladatot, mert úgy gondoljuk, ez a legjobb megoldás. Megvan a tapasztalatuk, tudják, hogyan kell ezt csinálni. Az eddig a motorokért felelős BMW Motorsport befejezte a direkt befecskendezéses hengerfej fejlesztését.

Úgy érezzük, az a jó megoldás, ha az üzemeltető felelős egy motorért és végzi a további fejlesztéseket, így a pénzzel is jobban lehet gazdálkodni. A BMW Motorsporttal továbbra is folytatódik a konzultáció, rendelkeznek minden szaktudással, így a motorral kapcsolatos munkák szorosan együttműködve fognak történni a Prodrive-val. Nincs hivatalos támogatási keret a BMW MINI részéről, a Prodrive-on múlik, hogy a következő évben továbbfejleszti-e a motort.

- A csapat, Kris, valamint Dani teljesítménye nagy meglepetésként hatott?

- Mikor pilótákat kerestünk, tudtuk, hogy Daniban nagy potenciál van. Azzal is tisztában voltunk, hogy Kris egy kicsit fiatalabb, nem annyira tapasztalt, de benne is hatalmas lehetőségek rejlenek. Nagyon örülünk annak, ahogyan szerepeltek. A spanyol Power Stage győzelem kitűnő volt, de szükség van a szerencsére és a jó stratégiára is. Elégedettek vagyunk. Hogy vártuk-e ezt? Talán nem ebben a formában. Talán pozitív meglepetés volt, de mindig is éreztük a potenciált.

- Mi az irány? Milyen hosszú a megállapodás a Prodrive-val a csapat működtetéséről?

- A szerződésben foglalt megállapodásról nem beszélhetünk. De mennyi idő futamot nyerni, megszerezni a világbajnoki címet? Több évbe is telhet. A terv az, hogy a John Cooper Works modellre koncentráljunk. Azt érezzük, hogy ez egy jó autó, ez az az autó, amivel versenyezni fogunk. Benne van, hogy fejlesszünk a karosszérián, de csakis erre a modellre fogunk koncentrálni.

 

Andrew

 

2011. november 14. 



Módosítás: (2015. március 01. vasárnap, 09:03)