Get Adobe Flash player

Hírek: Ford Fiesta R5 - Az M-Sport valóban építi R5-ös autóját

 

Az M-Sport valóban építi R5-ös autóját

Az Autosport magazin múlt heti exkluzív híre után az M-Sport megerősítette, hogy építik az R5-ös kategóriába sorolt Ford Fiestát.

John Steele, a cumbriai székhelyű M-Sport kereskedelmi igazgatója elismerte, megkezdték a teljesen új Fiesta építése, az első tesztekre várhatóan még ebben az évben sor kerülhet. Steele a következőket árulta el: „A nyitó megbeszélést követően májusban kezdett el dolgozni egy csapat ezen a projekten.”

Elmondta, hogy az új autó, mely a nemzeti és nemzetközi bajnokságokat célozza meg, jól fog illeszkedni az M-Sport R1-es, R2-es és Szuper 2000-es autóit, valamint a Regional Rally Car-t és World Rally Car-t tartalmazó palettájába.

„Az R5-tel az a szándék, hogy kiegészítse a már sikeres Ford Fiesta S2000-es autóból, valamint a Ford Fiesta WRC és az RRC modellekből álló a sorozatot, melyek nagyon is versenyképesek a regionális sorozatokban a világ minden táján. Az R5 az 1,6 literes, turbófeltöltéses motorral szerelt Fiesta ST utcai változatára fog épülni, és felhasználjuk hozzá az S2000-es és a World Rally Car tervezésekor megszerzett ismereteket és tapasztalatokat. Ugyanakkor ez egy új autó lesz, új lesz benne a motor, az erőátvitel, a bukócső, az üzemanyagtartály, az elektromos rendszer, és mindenben meg fog felelni az FIA tervezésre és költségekre vonatkozó szigorú előírásainak.

Az első autót a teveink szerint már az év vége felé tesztelnénk, a homologizációra 2013 tavaszán kerülne sor, az értékesítés pedig rögtön ezután kezdődne.

A tervező csapat arra fekteti a hangsúlyt, hogy az S2000-es autó és a WRC már jól ismert alkatrészeit vegyük alapul, de azokat próbáljuk minél egyszerűbbé alakítani. Szeretnénk a dinamikát megtartani, ugyanakkor egyszerűsítenünk kell a gyártási folyamatainkat, az alkatrészek felhasználását és a karbantartását. Az a törekvés, hogy a regionális sorozatokban részt vevő autót mérnöki szempontból a minimális technikai háttérrel lehessen üzemeltetni.”

Az M-Sportnál remélik, hogy meg tudják ismételni a Fiesta S2000 sikereit, mely a világ minden táján értékesítésre került. „Azt jósoljuk – mondja Steele –, hogy ugyanannyit fogunk építeni ebből, mint az S2000-es változatból. Azon dolgozunk, hogy az autót a lehető leggazdaságosabbá tegyük, a cél az, hogy az új változat a WRC árának felébe kerüljön. Ezt viszont csak akkor lehet majd megerősíteni, ha teljesítettük a tesztprogramot.

 

Andrew

 

2012. szeptember 26.