Get Adobe Flash player

Mennyi időbe telik nyerni?

A Volkswagen Polo R WRC második versenyén aratott győzelme a német gyár erőfeszítéseinek köszönhető. Az alábbiakban néhány híres autó kerül felsorolásra azzal a kiegészítéssel, hogy melyiknek mennyi időbe tellett megszerezni első győzelmét.

 

Citroen C4 WRC – első győzelem: 2007, Monte Carlo Rallye (első verseny): az eddigi leglenyűgözőbb bemutatkozás, melyet egy World Rally Car-tól láthattunk! El kell mondani ugyanakkor, hogy a Citroen autója ezt megelőzően rengeteg teszten esett át. Az egyetlen kérdőjel a győzelmet megelőzően Sebastien Loeb volt, aki egy kerékpáros baleset miatti válltörésnek köszönhetően négyversenyes kihagyás után tért vissza.

BMW M3 – első győzelem: 1987, Korzika Rally (első verseny): a rali világbajnokságon meglehetősen zöldfülűnek számító BMW és a némi tapasztalattal rendelkező Prodrive együttműködésének eredménye volt a BMW M3-as raliváltozata. A szívómotoros, hátsókerékhajtásos autó a gyári Lancia csapat erősebb, összkerékhajtásos Deltáit is megelőzve elsőként ért célba Korzika szigetén az A csoport hajnalán.

Lancia Delta S4 – első győzelem: 1985, RAC Rally (első verseny): a Lancia úgy döntött, az 1986-ban a világbajnoki címért csatába szálló autóját az előző szezon végén pályára küldi már. A bemutatkozást hatalmas munka előzte meg, de a brit erdőkben versenybe szálló autón is nagyon sokat kellett még dolgozni. Mindazonáltal abszolút versenyképesnek bizonyult, Henri Toivonen és Markku Alén megszerezték az első két helyezést.

Toyota Celica RA63 – első győzelem: 1982. Új-Zéland Rally (első verseny): a gruppe 4-es RA63 csak egy fél szezont teljesített, mégis mérföldkőnek számított a Toyota gyár és a Toyota Team Europe életében, hiszen végre megszerezte a Celica régóta áhított első világbajnoki futamgyőzelmét.

Audi Quattro – első győzelem: 1981, Svéd Rally (második verseny): a Volkswagen és az Audi elválaszthatatlanul összekapcsolódik: mindkettő második versenyén nyert vadonatúj autójával, és mindkét győzelmet Svédországban szerezték.

Ford Focus WRC – első győzelem: 1999, Safari Rally (harmadik verseny): a teljesen új, az M-Sport által mindössze hat hónap alatt kifejlesztett Focus baljóslatú rajtot vett, miután Monte-Carlóban kizárták a szabálytalan vízpumpa miatt. A sebessége ugyanakkor megvolt, és két fordulóval később Colin McRae megnyerte a világbajnokság legnehezebb versenyét, a Safari Rally-t.

Ford Focus WRC 2006 – első győzelem: 2006, Monte Carlo Rallye (második verseny): az új szériás Focus-t az M-Sport tesztjelleggel elindította a 2005-ös idény utolsó megmérettetésén, Ausztráliában. A következő idény első futamán, a patinás monte-carlói viadalon aztán Marcus Grönholm győzelemre is vitte a masinát.

Citroen Xsara WRC – első győzelem: 2001, Korzika Rally (negyedik verseny): a spanyol Jesus Puras szerezte meg a Citroen Xsara WRC első győzelmét abban az évben, mikor a francia márka mindössze négy versenyen vett részt azért, hogy a vadonatúj modelljének megalapozza sebességét.

Toyota Corolla WRC – első győzelem: 1998, Monte Carlo Rallye (hatodik verseny): az új Corolla a Toyota egy teljesen új irányvonalát képviselte azok után, hogy az 1995-ös turbó botrányt követően visszatért a ralisportba. Az 1997-ben futott öt versenyt követően 1998-ban győzelemmel kezdte a szezont Monte-Carlóban Carlos Sainz-cal.

Subaru Impreza – első győzelem: 1994, Akropolisz Rally (hetedik verseny): az Imprezára nem kis teher hárult, 1993-ban mindössze két versenyen állt rajthoz, mielőtt megkezdte volna a ’94-es szezont. Ha már így alakult, Carlos Sainz-nak nem tartott túl sokáig a dobogó tetejére repíteni az autót.

Peugeot 206 WRC – első győzelem: 2000, Svéd Rally (nyolcadik verseny): technikai megoldásai nem bizonyultak még kiforottnak, mikor a 206 WRC megjelent, így az első győzelemre viszonylag sokat kellett várni. Marcus Grönholmmal azonban hamarosan megállíthatatlanná vált, a finn a kocsi első teljes évében világbajnok lett.

Peugeot 307 WRC – első győzelem: 2007, Finn Rally (kilencedik verseny): a 307 WRC pályafutása elődjével ellentétben nem vált sikertörténetté, bár első győzelmére nem kellett sokkal többet várni. A legfőbb problémájának a megbízhatatlanság bizonyult, de nem is volt túl gyors. Mindössze Grönholm mágikus vezetésének köszönhető finnországi győzelme.

Subaru Legacy – első győzelem: 1993, Új-Zéland Rally (huszonkettedik verseny): csakúgy, mint a Volkswagen, a Subaru is rögtön egy top kategóriás autóval lépett be a ralisportba. Amint felkarolta a programot a Prodrive, az eredmények elkezdtek jönni, az első győzelmet az Új-Zélandon életében először versenyző Colin McRae szállította.

Volkswagen Polo R WRC – első győzelem: 2013, Svéd Rally (második verseny): Sebastien Ogier a második szakaszon vette át a vezetést, amit aztán már nem adott ki a kezéből. A Power Stage-et is beleértve tíz gyorsaságit nyert meg. Győzelmével ő lett a második nem skandináv pilóta, aki meg tudta nyerni a svéd futamot egy olyan autóval, melynek ez volt a második versenye csupán.

 

Andrew