Get Adobe Flash player

A mexikói siker kulcsa a felkészülés

 

A Volkswagen felkészült a Mexikóban a nagy tengerszint feletti magasságok okozta kihívásokra, melyek a hétvégén várnak a csapatra.

A német autógyár motorsport osztálya kinyilatkozta, a majd’ 3000 méteres magasság lesz a Mexikó Rally legnagyobb technológiai kihívása a murván bemutatkozó autójuk, az eddig kiválóan szereplő Polo R WRC számára. A ritkább levegő miatt az erőforrás több mint 25 százalékot veszít erejéből.

Kulcsfontosságú szerep jut a turbófeltöltőnek. Az oxigénhiány és a belépő oldali csökkent légnyomás kisebb teljesítményt eredményez, ugyanakkor a turbina képes az alacsonyabb ellenállás miatt túlforogni, amivel saját magát teheti töknkre.

Mióta a rali világbajnokság 2004-től ellátogat Mexikóba, minden gyártó próbál olyan beállításokat eszközölni, amivel minimalizálja ezen az egyedi megmérettetésen a teljesítménycsökkenést. Első közép-amerikai versenyét megelőzően a Volkswagen a legújabb csapat, aki szembesült ezzel a problémával.

Mivel a szabályok akkor még nem vonatkoztak rájuk, a világbajnoki csatlakozás előtt a Volkswagen Motorsportnak volt lehetősége Európán kívül tesztelni, így tavaly novemberben kipróbálták a Polo R WRC-t Mexikóban. A tényleges színhelyen tartott teszteken kívül a csapat egy németországi klímakamrában is végzett próbákat, hogy precízen szimulálja az autóra váró kihívásokat.

„A Mexikó Rally-n a nagy tengerszint feletti magasság minden más alkatrésznél nagyobb hatással van a Polo R WRC erőforrására” – nézett a futam elé Dr. Donatus Wichelhaus, a motorfejlesztésért felelős részleg vezetője. „Egyrészről csökken a légnyomás és a levegő oxigéntartalma, minél magasabbra megyünk. Másrészről a turbófeltöltőben is csökken a levegő ellenállása, ami nagyobb fordulatszámot eredményez, mint amiket más ralikon tapasztalunk. Azért, hogy garantáljuk a stabilitást és hogy a lehető legkisebb teljesítményvesztést szenvedjük el, különböző szimulációkat hajtottunk végre a Mexikó Rally-ra történő felkészülés jegyében. A legmagasabb helyeken a motor teljesítménye 28-30 százalékkal lesz kisebb, mint amennyi a Svéd Rally-n volt.”

A Volkswagen elárulta azt is, hogy olyan motorprogramozást dolgozott ki, ami a legkisebb teljesítményvesztéssel jár anélkül, hogy veszélyeztetné a turbófeltöltő stabilitását.

 

Fotó: Volkswagen Motorsport

 

Andrew