Get Adobe Flash player

Loeb és a Peugeot a Pikes Peak-en - Loeb és a kihívás

 

Loeb és a kihívás

Sebastien Loeb rávilágított, az új dolgokban rejlő kihívás volt az egyik legfőbb oka annak, hogy úgy döntött, részt vesz a Pikes Peak hegyiversenyen.

A Peugeot a múlt hónapban jelentette be, hogy győzelmi tervekkel küldi csatába az idei coloradói versenyen a 208 T16-os típusjelű, unlimited kategóriájú autóját, melyet a kilencszeres rali világbajnok fogja vezetni.

Az új autót bemutató első képek megjelenésével egy időben Loeb beszélt arról, miért is vesz részt a programban.

„Pályafutásomat rengeteg kihívás jellemezte, ez is egy új, ami motivál engem.

A Pikes Peak több dolog kombinációja, de mindezeken túl egy nagyszerű próba, egy szép projekt tehát, amiben részt vehetek. Már korábban is utaltam rá, hogy ez a verseny régóta a látóteremben van, a listám tartalmazza, mint egy „egzotikus” dolog, amit meg kell csinálnom.

Másrészről a Pikes Peak emlékeztet az X-Games-es élményekre is, amin tavaly vettem részt a Citroen DS3 XL-lel. Ez egy új típusú versenyforma volt számomra, még ha az alap formulát ismertem is. Új ellenfelekkel találkoztam, ami üdítőleg hatott rám.”

A június 30-án megrendezésre kerülő verseny távja húsz kilométer, ezúttal már teljes hosszban aszfalt borítja a szakaszt, 156 kanyart tartalmaz, 2800 méter tengerszint feletti magasságon kezdődik, a cél 4300 méteren helyezkedik el.

A szénszálas karosszériaelemekkel rendelkező és a Le Mans-i 24 Órás versenyt nyert 908 alkatrészeivel szerelt agresszív kinézetű 208 T16 egy újabb indok volt a rali világbajnokságtól búcsúzó Loeb számára.

„Az unlimited kategóriában egyedi építésű autóval versenyezhetsz, ez is szimpatikus volt. Majdnem minden megengedett, két- vagy négykerékhajtás, turbófeltöltés, prototípusok, sziluett autók, hibridek és így tovább. Szeretem a sokféleséget, azt, hogy egy nem szokványos kocsit vezethetek és azt is, hogy teljesen más filozófia szerint épült az autó, mint amit ismerek.”

A két Pikes Peak győzelemmel és a kilenc rali világbajnoki győzelemmel a Peugeot-Loeb párosítás az egyik legesélyesebb a győzelemre. Mivel azonban sohasem vezetett a Pikes Peak-en eddig, helyben pedig kevés lehetőség van a tesztelésre, Loeb nem becsüli alá a kihívást.

A hivatalos teszt lehetővé teszi a résztvevők számára, hogy megismerkedjenek a pályával, de egyszerre csak egy szakaszával. Hogy egyben teljesítse a szakaszt Loeb, az első tényleges alkalom a verseny napja lesz neki.

„Tudom, az elvárások szerint jól kell mennem. Az emberek azt várják, hogy ragyogjak a Pikes Peak-en, és az én célom is mindig az, hogy győzzek. Mindazonáltal ez egy nehéz verseny, melyre speciális a felkészülés is: Coloradóban olyan körülményekkel találkozunk, amivel sehol máshol. Csakúgy, mint a Le Mans Endurance sorozat esetében, itt is nehéz a valós szimulációk végrehajtása” – zárta gondolatait Loeb.

A Pikes Peak-en rajthoz álló 208 T16 egy sziluett autó, azzal Loeb az unlimited, azaz a korlátozások nélküli kategóriában áll rajthoz. „Bár külső megjelenésében hasonlít a sorozatgyártású autóra, a Peugeot 208 T16 Pikes Peak-et a híres amerikai esemény speciális követelményei szerint terveztük és építettük meg” – áll a Peugeot közleményében.

A kocsit Michael Trouve és Bocsi Attila vezetésével fejlesztik. „Méretei teljesen eltérnek az utcai 208-étől, ez a különbség eredményezi azt, hogy kinézete egy vadállatéra hasonlít” – mondta el Trouve. „A Peugeot Sport számos technikai korlátot állított fel számunkra, úgymint a szélesség, a magasság, a kerekek és a motor pozíciója, ennek megfelelően dolgoztunk, hogy megépítsük a 208-as extrém példányát.

A Le Mans-i 24 Órás versenyt nyert 908-asról származó hátsó szárny és az első légterelő két olyan elem, ami vadállatszerű megjelenést kölcsönöz az autónak. Jómagamat lenyűgözte a karbon elemekből felépített karosszéria is. A márkát képviselő versenyautók formája mindig is ötvözte a stílust és az aerodinamikai hatékonyságot. A 208 T16 Pikes Peak sem kivétel ez alól, a 208 minden jellegzetes, a Peugeot újgenerációs formatervezésének jegyét magán hordozza.

Nagyon büszke vagyok arra, hogy részese lehetek ennek a kalandnak, főként azért, mivel nem volt túl sok időnk a kocsi megtervezésére. Novemberben kaptuk meg a zöld jelzést.”

A Peugeot Sport még nem árult el további részleteket az autóról, de azt már tudni lehet, hogy a 850 kilogramm súlyú gépet egy 850 lóerős motor fogja hajtani. Várhatóan a dekorációs is változni fog még.

 

Andrew

 

2013. április 22.