Get Adobe Flash player

Loeb és a Peugeot a Pikes Peak-en - Loeb: a 208 T16 Pikes Peak egy rakéta

 

Loeb: a 208 T16 Pikes Peak egy rakéta

Sebastien Loeb első alkalommal próbálhatta ki a 208 T16 Pikes Peak-et, amit június 30-án a coloradói hegyiversenyen fog vezetni. A kilencszeres világbajnok úgy gondolja, műszaki szempontból minden adott ahhoz, hogy a felhőkig tartó versenyen sikeresen szerepeljen. A következő lépés, hogy megszelidítse a fenevadat…

Amikor Sebastien Loeb helikoptere az északnyugat-franciaországi La Ferte-Vidame szigorúan őrzött versenypályáján landolt, a ralisztár úgy hihette, egy rutin tesztnapra érkezett. Néhány kör után azonban rájött, ez valami másról szól… „A 208 T16 Pikes Peak egy rakéta! Nagyon erős! Amikor először vezeted, megszédít minden sebességváltás. A váltások brutálisak, kis időbe telik, hogy felkészülj a rántáspkra. Megszokható a dolog, de elég zavaró volt így kezdeni.”

A francia ugyan megtapasztalhatta már a legkihívóbb dolgokat is a ralisportban, de a 208 T16 Pikes Peak-kal történt első randevú után messze nem volt fásult. „Nem vezettem még semmi olyat, ami így gyorsult volna!” – jegyezte meg. „Alacsony fokozatokban egy Forma-1-es autó nem adja le a maximális teljesítményét. A Peugeot-val bang, bang, bang, ahogy álló helyzetből elindulsz a boxból. Az összkerékhajtásos erőátvitelnek és a turbófeltöltéses motornak köszönhetően fenomenális a gyorsulása! Egy pillanat alatt hatodik fokozatban, 240 kilométer/órás sebességnél találod magad.” A százat 1,8 másodperc alatt elérő 208 T16 Pikes Peak egy F1-es kocsit is lehagy gyorsulásban…

Nem csak a sebességváltó volt nagy hatással a ralisztárra. „Az aerodinamikai leszorítóerejének és a széles gumiknak köszönhetően fékhatása is lenyűgöző” – lelkendezett. „Valóban, a 208-as csomagja a legjobb kombináció: leszorítóereje olyan, mint egy Forma-1-es autóé, széles gumijai, akár egy endurance gépé, a hajtásrendszere, mint egy WRC-jé…” Röviden, ez egy koktél, ami szárnyakat ad…

Ahogyan az ismerkedés folytatódott, Sebastien Loeb különleges tapasztalatra tett szert. „Pályafutásom során nagyon sok fajta autót vezethettem, de ez nagyon-nagyon különleges. Gyorsulása és fékereje inkább hasonlít a Forma-1-es együlésesekére, mint egy raliautóéra. Kezelhetősége ugyancsak fantasztikus. Kitűnő a tapadása, az összekerékhajtás pedig nagyon stabillá teszi. Hatalmas potenciál van benne.”

Mint ahogyan egy telivért, a 208 T16 Pikes Peak-et is be kell törni, hiszen Loeb nem szándékozik az autóra hagyni az irányítást. Ellenkezőleg! Kilenc világbajnoki címmel a háta mögött híres nyugodtságával közelíti meg a feladatot. „Ez a pálya nem túl széles, nincsenek bukóterek, úgyhogy egyszerre csak egyet lépek előre. Nem ismerem még az autó határait, de fontos volt, hogy versenypályán mehessünk ma. Most már jobb elképzelésünk van arról, hol állunk és jobban fel tudtuk mérni az autó képességeit. Egy kihívás lesz ezután megpróbálni összeforrni az autóval a Pikes Peak hegyiversenyre. Sok munkát fog igényelni.”

Amint eljön a verseny napja, a 4301 méter magas coloradói csúcs meghódítása, Sebastien Loebnek képesnek kell lennie arra, hogy a telivér minden rúgását és harapását kezelni tudja, ha el akar kerülni minden buktatót, ami a húsz kilométeres pályán vár rá. Ez pedig tökéletes összhangot kíván a francia bajnok és extrém teljesítményű paripája között. Hogy minden lehetőséget megadjon erre, a Peugeot Sport sűrű tesztprogramot szervezett mind versenypályákra, mind magasabb tengerszint feletti magasságokon fekvő útszakaszokra, ami a sokszoros világbajnokra nagyon is ösztönzőleg hat. „Tényleg nagyon várom már, hogy a 208 T16 Pikes Peak-kel rajthoz állhassak Coloradóban!” Kis türelem, Sebastien. Már nincs több, csak két hónap addig…

 

Andrew

 

2013. május 10.