Logisztika M-Sport módra
Az M-Sport tesztjének logisztikája
Az M-Sport egy négynapos teszt keretében csaknem ezer kilométeren keresztül próbálgatta aszfalton a fejlesztés alatt álló Ford Fiesta R5-öt, majd nem sokkal ezután az újdonság átesett egy murvás nyúzópróbán is. A kocsi volánja mögött Matthew Wilson és Elfyn Evans ültek felváltva. Nézzük, hogyan zajlott ezeknek a napoknak a logisztikája!
Péntek, március 15.
Az M-Sport Észak-Angliában, Dovenby Hallban található központjából elindul az első kamion. Cumbriából Poole-ba megy, ahonnan átkompozik Santanderbe. Innen lábon folytatja útját az észak-spanyolországi Valls felé.
Szombat, március 16.
A másik kamion is elindul Cumbriából. Doverből hajón jut el Calais-ba, majd Valls-ba igyekszik.
Kedd, március 19.
Megkezdődik Katalóniában a teszt, ez az első alkalom, hogy a Fiesta R5 aszfalton fut. A csapattagok a hotel ajtaján minden egyes nap hét órakor lépnek ki, és mivel intenzív munka vár rájuk, este tízig vissza sem térnek ide. A Fiesta R5 programja némileg lazábban alakul, kilenc órától délután ötig fut. A maradék idő értékeléssel, a beállítások módosításával és a következő napra történő felkészítéssel telik.
Péntek, március 22.
A katalán teszt befejeződik, de a csapat menetrendje nem engedélyez pihenőt. Franciaországban újabb feladat vár az autóra.
Vasárnap, március 24.
A dél-franciaországi Fontjoncouse murváin hosszútávú próbák keretében két napon keresztül tesztelik az M-Sport emberei a Fiesta R5 tartósságát és megbízhatóságát.
Csütörtök, március 28.
Tizenhárom napos távollét után a kamionok visszatérnek az M-Sport bázisára.
A spanyol teszten Wilson és Evans 970 kilométert tekert a Fiesta R5-be, majd Franciaországban újabb háromszázat. Tizenhét csapattag volt jelen ez idő alatt: két pilóta, egy navigátor, két kamionsofőr, egy gumi- és egy motorspecialista, két mérnök, hét szerelő beleértve a vezető szerelőt, valamint egy szakács.
Andrew
2013. április 1.