Get Adobe Flash player

Latvala diffije

A Volkswagen Motorsport két pilótájának, Sebastien Ogier-nek és Jari-Matti Latvalának ez idáig igencsak eltérően alakult a szezonja. Míg a franciák üdvöskéje az első futamon második helyen ért célba, utána viszont nem lehet letaszítani a dobogó tetejéről, az egykori fordos csupán egyszer végzett az első háromban. Ráadásul Latvalának az a legnagyobb problémája, hogy képtelen megtalálni az összhangot a Volkswagen Polo R WRC-vel.

A finn versenyző még a Portugál Rally előtti sajtótájékoztatón beszélt erről: „Gyanítom, mindenki látja, nem nyújtottam eddig a csapatnál a legjobbamat. Az biztos, hogy az autó gyors és megbízható, de nincs meg a bizalmam vele szemben, ettől pedig szenvedek. Tudom, miben kell fejlődni, hogy meglegyen az önbizalom, ez pedig nem más, mint az első differenciálmű. Sajnos a jelenlegi előírások azt mondják ki, hogy három futamon kell használni ugyanazt az erőátviteli rendszert. Ez nekem Svédország, Mexikó és a mostani verseny. Argentínáig nem változtathatok, onnantól azonban már fejlődhetek.

Arra a kérdésre, hogy hátrány-e az autó beállítása, így válaszolt Latvala: „Ez nem hátrány, nincsen semmi probléma az erőátvitellel, az százszázalékosan működik. Ogier elégedett vele, tud ezzel menni. Nekem ugyanakkor teljesen más a fékezési stílusom, éppen ezért nem bízom az autóban, ahogyan ez most is előfordul. Módosítanom kell a beállításon, hogy jobban érezzem magam a féktávokon. Megpróbálhatnék változtatni a vezetési stílusomon és másképpen fékezni, de ez egy hosszú folyamat lenne, egy egész évet igénybe venne. Emiatt megyek el inkább a beállítások felé. Sokkal nagyobb önbizalmam lehet így az autóban, ez az, ami miatt változtatni fogunk.”

Latvala elárulta azt is, hogy az első differenciálmű rámpaszögéből adódóan nem fekszik az autó a vezetési stílusának. „Arra lenne szükségem, hogy az első differenciálmű kevésbé legyen agresszív, ez segíthet abban, hogy a kanyarokban pontosabban fékezhessek.”

A Volkswagen Motorsport csapatvezetője, Jost Capito hozzátette, a differenciálmű belső része nem módosítható a háromversenyes szabálynak köszönhetően, csak az előfeszítés állítható kívülről. Kíváncsian várjuk, hogy a világbajnokság következő állomásán, Argentínában valóban egy megtáltosodott, versenyképes Latvalát láthatunk-e már?

 

Andrew

 

2013. április 27.