A Volkswagen Polo WRC kézifékproblémája
Ogier esete a kézifékkel
Az Argentin Rally második napján az addig a versenyben élen álló Sebastien Ogier hibázott, lecsúszott az útról, tolatnia kellett, aminek köszönhetően elvesztette vezető helyét.
A Volkswagen Polo R WRC-t vezető francia pilóta a következő szervizparkban így nyilatkozott az esetről: „Problémánk volt a kézifékkel, mint ahogy régóta az van vele. Ez egy hosszú, tempós, beszűkülő kanyar volt, aminek a kijárata tele volt sárral. Kissé alulkormányozottá vált az autó, amin a kézifékkel szerettem volna segíteni, de ez blokkolta sajnos az első kerekeket és az alulkormányozottság még nagyobb lett. Nem volt esély, lecsúsztunk az útról.”
A Volkswagen a szervizben kicserélte a teljes kézifékrendszert és a hátsó differenciálmű kuplungját, vizsgálják, hogy ezek meghibásodása okozta-e az esetet.
Ogier és Jari-Matti Latvala autója ugyanolyan típusú egységekkel fut Dél-Amerikában, melyekről azt tudni, hogy a kézifék meghúzásakor elég lassan oldják le a hajtást. A harmadik Polo R WRC-be, Andreas Mikkelsen autójába egy új, az előzőtől eltérő egységet szereltek Argentínában, ez gyorsabban működik, ugyanakkor versenyben még nem próbálták.
Annak ellenére, hogy Ogier legszívesebben azonnal beszereltette volna az újfajta egységet, a csapat nem volt hajlandó ezt megtenni, mondván szeretnének előbb meggyőződni annak megbízhatóságáról.
Ogier-nek Portugáliában volt gondja a kuplunggal, akkor nyitott állapotban maradt az egység az egyik szakasz rajtjában, így a francia versenyző néhány kilométert elsőkerékhajtással volt kénytelen teljesíteni, mielőtt a szerkezet önmagától helyreállt volna, Argentínában pedig finn csapattársa, Latvala is sokat panaszkodik arra, hogy nem tudja használni a kéziféket.
Fotó: Facebook
Andrew
2013. május 3.