Get Adobe Flash player

Teljesítménytitkok

A Polo R WRC motorjának hatékony működése volt a Volkswagen mexikói győzelmének egyik fő eleme. Az erőforrást illető munkákat Dr. Donatus Wichelhaus vezeti, aki hangsúlyozza, a motortervezés módja az utóbbi években átalakult és elmondja, a Volkswagen Motorsport hogyan fejlesztette ki a Polo hajtóművét.

Dr. Donatus Wichelhaus: „Régen kinevezett motorspecialisták segítették a felkészülést szakértelműkkel, de mára mindez megváltozott. A tradicionális 'motor keresztapák' nem léteznek többé.

A globális motorszabály lehetővé tette a Volkswagen számára, hogy különböző megoldásokat próbáljon ki, ez főként a kötelezően használandó direkt befecskendezéses rendszernél volt lényeges. Két különböző furat/löket arányt teszteltünk, három különféle hengerfejet, kilenc szívócsonkot, számtalan befecskendező kialakítást és egyebek mellett két különböző szelepátmérőt. Az előírások szerint a furatnak 81 és 84 milliméter között kell lennie, mi a 83 milliméteres értéket választottuk (ez megegyezik a Fiesta WRC-jével), ami számunkra a legjobb kompromisszum volt. Ez egy nagyobb furatú, rövidebb löketű motort eredményezett. A hengerenkénti négyszelepes megoldás a szabályok szerint kötelező. A motornak már most nagyon széles a hasznos fordulatszám-tartománya.”

 

Andrew