Get Adobe Flash player

Kosciuszko a váltásról

Michal Kosciuszko ott volt Loutrakiban az Akropolisz Rally idején, de nem versenyzett. A lengyel versenyző elmondja, miért döntöttek úgy, hogy megszakítják az együttműködést a Motorsport Italiával.

- Mi volt a valódi probléma a részetekről?

- Ez egy nagyon általános kérdés. Nem mondhatnám, hogy az autóval vagy a csapattal kapcsolatban volt rossz valami, de minden versenyen különböző helyzetekkel szembesültünk. Az év kezdetekor egy új tapasztalat volt számomra az, hogy az N csoportos és az S2000-es autóból egy WRC-be ülhetek, úgyhogy elég jó volt a MINI-t vezetni. Arra számítottunk, hogy egy kellemes idényünk lesz, mind a tizenhárom fordulón részt veszünk a kocsival, WRC autóval gyűjtünk tapasztalatot minden versenyen, de különböző problémákkal szembesültünk sajnos. Ezek közül néhány balszerencse volt, de mindig van, amit jobban lehetne csinálni. Mindenhol, minden csapatnál, minden egyes autóval. Úgy gondolom, a Motorsport Italia kemény munkát végzett, dolgozott az autón, felkészítette az autót a versenyekre. Nem mondhatnék semmi rosszat erről. A kérdés, hogy miért voltak rosszak az eredményeink.

- Ki hozta meg a döntést, hogy a MINI helyett Fiesta WRC-vel folytassátok? A Lotos, édesapád vagy te?

- Ez nem olyan, hogy egy ember hozná meg a döntést, mi egy csapat vagyunk. A Lotos a fő partnerem, de egy brigádként mi egy csapat vagyunk, analizáltuk a helyzetet és együtt hoztuk meg a döntést. Együtt dolgozunk, együtt vállaljuk a felelősséget azokért a tettekért, amit eldöntöttünk, hogy csinálunk.

- Mikor fogjátok bejelenteni a programotokat a Ford Fiestával?

- Az biztos, hogy Szardínián kezdünk a Fiesta WRC-vel, amit az M-Sport biztosít, és Michelin gumik lesznek rajta, aztán meglátjuk, mi fog történni a verseny után. Biztos vagyok benne, hogy egy jó programunk lesz. Ebben a pillanatban nehéz megmondani, melyik ralikon fogunk részt venni. Ez olyan lesz, mintha egy új szezon kezdődne számomra, mivel új csapattal, új autóval kezdek majd dolgozni.

- Mi a helyzet a rali világbajnokságra meglévő nevezéssel?

- Úgy gondolom, az új csapatvezetőnk tudná megmondani, mi fog történni. A Motorsport Italiának semmi teendője nincs ezzel. Ahogyan tudom, az FIA jóváhagyta, hogy változik az autó márkája, a csapat, a gumi és a naptár is. De hogy hogyan is megy ez, annak a folyamatába nem vontak be, úgyhogy nem tudom pontosan, mi fog történni.

- Vezettél már Fiesta World Rally Car-t?

- World Rally Car-t nem. Az RRC változatát vezettem már a 2012-es Rajd Polskin. Úgy tűnt, illik hozzám, úgy gondolom, könnyű lesz beleülni és vezetni. Remélem, tudok majd egy jó tesztet csinálni az első futam előtt és a lehető leggyorsabban felveszem majd a tempót, hogy elérhessünk néhány jó eredményt. Ez az, ami hiányzott eddig a szezon során. Nagyon élveztem a Fiestát, bámulatos autó. 2010-ben vezettem a Fiesta S2000-est az SWRC-ben két versenyen, Mexikóban és Jordániában, szép emlékeim vannak az autóról.

 

Andrew