Get Adobe Flash player

A versenyzők legszörnyűbb ellensége: a por - Veszélyes volt a Katalán Rally, állítják a versenyzők

 

Veszélyes volt a Katalán Rally, állítják a versenyzők

A rali világbajnokság vezető versenyzői úgy gondolják, veszélynek voltak kitéve, amikor a Katalán Rally murvás napján nagy porban kellett autózniuk.

A spanyol verseny évek óta a világbajnokság egyetlen vegyes felületű viadala, 2014-ben egy murvás nappal kezdett a mezőny, ezt követően váltottak aszfaltra. A hátrébb rajtoló párosok pénteken reggel nagyon nagy porfelhőkkel kellett, hogy megküzdjenek. A szervezők kettő percről háromra emelték a rajtolási időközöket, a rali világbajnokság élversenyzői azonban úgy tapasztalták, ez sem volt elegendő.

A Citroen pilótája, Kris Meeke a következőket mondta el az Autosport magazinnak: „B****tt egy szégyen ez. Valakinek fel kéne már nőni és megérteni, minek tesznek ki minket. Veszélynek teszik ki a néző, veszélynek teszik a mi életünket. Mindezek a srácok a verseny központjában ülnek ingjükben és nyakkendőjükben, ott követik nyomon a részidőket, miközben fogalmuk sincs, milyenek a körülmények” – fejtette ki véleményét a felháborodott ír, aki 2011-ben ugyanezen ok miatt rögtön az első szakasz rajtjából késett egy percet, hogy növelje a távolságot az előtte rajtolóhoz képest. Idén ugyan nem vallotta be, de feltehetően ugyanezen ok miatt késett a harmadik szakasz időellenőrzőjéből, melyen aztán – nem a korlátozott látási viszonyokból következően – lecsúszott az útról, összeszedett két defektet, ami miatt fel kellett adnia a versenyt a pénteki napra.

„Nem foglalkoznak azzal, hogy adjanak nekünk egy extra percet vagy valami ilyesmit, csupán aszfaltversenyként kezelik ezt, ez ilyen egyszerű” – zárta gondolatait Meeke.

A Hyundai versenyzőjének, Thierry Neuville az a véleménye, a szervezők súlyos balesetet kockáztatnak. „Számomra ez túl veszélyes. Miért kell az életünket kockáztatni, csak mert valaki nem akar nekünk még egy percet adni vagy nagyobb távolságot? Ez mindig így van addig, amíg valami nem történik és valaki a porban, egy nagy balesetben meghal. Aztán elkezdenek gondolkodni az emberek. Előtte azonban senki sem akar erre figyelni. A spanyol szervezőket minden évben kérjük a négyperces távolságra, de minden évben úgy térünk vissza, hogy ugyanazokat a buta dolgokat csináljuk.”

A rali világbajnokság menedzsere, Michele Mouton elmondta, beszélt az ügyről a Katalán Rally főszervezőjével, Aman Barfull-lal. „Tudnunk kell, mi okozza ezt: a helyszín vagy a szakaszok? A napszak ez?” – mesélte Mouton. „Kértem Barfullt, hogy a jövőre nézve keressenek olyan helyeket, amik nyitott területen vannak. Tudatában vagyunk a problémának és ő is.”

 

Andrew

 

2014. november 1.