Get Adobe Flash player

Hírek: Michelin - A gumik kulcsszerepet játszottak az Azori-szigeteken

 

A gumik kulcsszerepet játszottak az Azori-szigeteken

 

A rali Európa-bajnokság közép-atlanti szigetcsoporton, az Azori-szigeteken megrendezett fordulóján az abroncsok tapadásáról szólt minden. A hatalmas esőzéseknek köszönhetően komoly kihívások vártak a rajthoz álló párosokra a háromnapos esemény murvás gyorsaságijain.

Az Európa-bajnokság hivatalos partnerei, a Michelin és a Yokohama látta el gumikkal az autók nagy részét, melyek közül az abszolút értékelésben a Michelinnel futó versenygépek uralták a terepet. A három dobogón végzett versenyző, Jan Kopecky, Craig Breen és Ricardo Moura is a francia cég termékeit használta.

A Michelin sikereit a TZ75-ös abroncsnak köszönheti, amit úgy terveztek meg, hogy alacsony hőmérsékleti körülmények között, lágy felületen, sárban mutasson maximális teljesítményt és tapadást. Emellett a gyár helyben nyújtott segítségének is kulcsszerepe volt a futamon.

„A Michelin elkötelezett abban, hogy a legújabb fejlesztésű adjuk az összes versenyzőnek, függetlenül attól, hogy milyen típusú autót vezetnek” – mondta el Jacques Morelli, a Michelin raliprogramjának vezetője. „Technikai és logisztikai feladatunkon túl ellátjuk a versenyzőket és a csapatokat tanácsokkal is, tekintettel a gumistratégiára, az Európa-bajnokság esetében legfőképpen a vágási technikára és a szükséges pótkerekek számára.”

Morelli így folytatta: „A gumi megvágásának technikája azt jelenti, hogy a gumi mintázatát alkalmassá tegyék a versenyzők arra a fajta útfelületre, amiről az időjárás előrejelző csapatuktól információt kaptak. Bár minden csapat titokban tartja a vágás fajtáját és mértékét, azok a riválisok számára is láthatóak. Az, hogy egy vagy két pótkereket visz egy páros, az autó súlyára van nagy hatással, a húsz kilós differencia nagy különbséget tud eredményezni.”

 

Forrás: www.fiaerc.com

 

Andrew

 

2013. május 7.