Hírek: Michelin - Aszfaltos gumikérdések
Aszfaltos gumikérdések
A hírek szerint a Michelin az eddigiekhez képest egy teljesen más típusú gumit kínálna fel a rali világbajnokság aszfaltos versenyein arra az esetre, ha nagyon esne az eső, hogy ezzel tudjanak felülkerekedni a jelenleg is fennálló problémán, amikor az aszfaltra való abroncsok nem tudnak megbirkózni a pályákon álló vízzel.
A jelenlegi, korlátozott mintázattal rendelkező aszfaltgumik alkalmatlansága öt évvel ezelőtt mutatkozott meg igazán a különösen esős időben megrendezett Ír Rally-n, ekkor a csapatok a szöggel nem rendelkező hóra való – Monte-Carlóban használatos – abroncsokat rakták fel autóikra a nagyon nedves utakra. A trükk akkor különösen hatásosnak bizonyult.
A 2014-es rali világbajnokság következő aszfaltversenye az augusztusban megrendezésre kerülő Deutschland Rallye lesz, az FIA ugyanakkor nem adott még engedélyt ennek a – lágy és kemény aszfaltgumi melletti – harmadik gumitípusnak az alkalmazására. Ennek a nyári hőmérsékleti viszonyok mellett rövid élettartamú abroncsnak a használatával kapcsolatban akadnak nehézségek a jelenlegi szabályok miatt, mivel gumicsere csak a szervizparkban vagy speciális, kerékcserére is alkalmas helyszínen történhet, viszont a körülmények nem biztos, hogy azonosak a két szervizlehetőség közötti gyorsasági szakaszokon.
A Michelin kezdeményezése volt korábban az is, hogy az egyes világbajnoki futamokon rendelkezésre álló gumitípusok számát egyről kettőre emeljék. Először korlátozott számú vészhelyzeti abroncs állt a csapatok rendelkezésére, majd ez a mennyiség növekedett, előidézve a jelenlegi bonyolult rendszert, amiben a versenyzők gumit választhatnak maguknak.
Andrew
2014. április 23.