Hihetetlenül gyors a Polo R WRC
Villáminterjú a Volkswagen Motorsport főszerelőjével, Artur Wronskival.
- Mennyi Polo R WRC-t visztek versenyről versenyre? Van tartalékautó is?
- Három autóval utazunk, párosonként eggyel. A tartalékautók a Volkswagen Motorsport székhelyén, Hannoverben maradnak. Egy autó balesete vagy műszaki hibája esetén próbáljuk azt megjavítani. Ha ez nem lehetséges, a páros sajnos nem folytathatja.
- Mindig minden tartalék alkatrészeket viszitek magatokkal, vagy ez a versenyektől függ?
- Mindig magunkkal viszünk minden tartalék alkatrészt, amit a verseny során cserélni lehet, erőátvitelt, felfüggesztést, karosszériaelemeket. A motorblokk és a karosszéria nem cserélhető.
- Volt már lehetőséged navigátorként egy-két körre beülni a Polo R WRC-be?
- Magam is vezethetem a Polo R WRC-t a szállításra történő előkészítéskor, vagy rövid utakon A pontból B pontba. Akkor úgy vezetjük a Polo R WRC-t, mint a pilóták (nevet). Az elmúlt évben jelen voltam a teljes tesztperióduson, akkor is vezethettem az autót.
- Ezek szerint hozzászokhattál már a Polo R WRC-hez. Milyen gyors és mennyire nehéz vezetni?
- Hihetetlenül gyors, lehetetlen összehasonlítani a normál, közúton használt autókkal. Nagyon megterhelő a vezetése.
- Mennyi szerelő dolgozik egy Polo R WRC-n, és hogyan osztjátok fel a munkát?
- Maximum nyolc szerelő engedélyezett a két autóra. Amikor mindkét Polo R WRC bent van a szervizparkban, négy szerelő dolgozik az egyiken és négy a másikon. Este, a flexi szerviz idején mind a nyolc szerelő egy autón dolgozik. Minden szerelő ki van képezve mindenre, mindazonáltal a feladatok pontosan meg vannak határozva. A Polo R WRC négy szekcióra van osztva: bal eleje, jobb eleje és így tovább. Ez egy automatikus folyamatot eredményez.
Andrew