Get Adobe Flash player

Hírek: Opel - Az Opel újból belevág

 

Az Opel újból belevág

Az Opel az év elején Németországban és Franciaországban fiatal versenyzők részére létrehozott egy márkakupát, ezen a homologizációval nem rendelkező Opel Adam-ek állnak rajthoz, melyekbe az Astra 145 lóerős 1,6 literes motorját szerelték.

A Deutschland Rallye-n aztán a közönség – előfutó autóként – először vehette szemügyre az Adam R2-es változatát, ennek teljesítménye már 190 lóerő. A projekt menedzsere, Dietmar Metrich a következőket árulta el az Opel új tevékenységéről: „Az autósport most indul újra az Opelnél, egy pihenéssel töltött periódus után, melyet pályaversenyzés és sok évvel ezelőtt ralizás előzött meg. A kupás autó tervezése céltudatos volt, a nemzetközi R2-es specifikáció megvalósítható ebből.” Ennek tervezett színre lépése 2014, a háttérben ugyanakkor átfogó munka zajlott az FIA-val, hogy a szándékolt R2-es autó megfeleljen a J függelék R csoportos előírásainak. „Az nem lehetséges, hogy az autó az R1-es kategóriában fusson, mert szekvenciális váltója van.” Az R2-es kocsi nagyon sokban megegyezik a kupás autóval, beleértve a karosszériát, a bukócsövezést, a kormányzást, a hátsó hidat, a motort, a felfüggesztést és a szekvenciális erőátvitelt. A kipufogócsonk, a gyújtásrendszer, a dugattyúk és a vízhűtő rendszer ugyanakkor különbözik, mint ahogyan a végáttétel is.

A kupasorozat egyre erősödik. A versenyzők nemzeti szinten az ADAC Opel Rallye Cup-ért küzdenek egymással. A sorozat pénzdíjas, a 27 év alattiak pedig a Rallye Junior kupáért is csatáznak. Az utóbbi kiírás győztese az ADAC és az Opel jóvoltából 2014-ben R2-es autóval állhat rajthoz.

„A kupás autókat eddig aszfaltos versenyeken használtuk, mivel murvás futómű nem került kifejlesztésre, de a tervek szerint később megtörténik az átalakítás.” Az Opel szándékai alapján a márka autóit használó ügyfelek ésszerű költségek mellett tudnak versenyezni. A jövőben, amikor az R2-es változat elérhetővé válik nemzetközi szinten, komoly ellenfelekkel kerül szembe. „Úgy érezzük, az Adam erősségei a jó alapban, a jó méretekben és a jó karosszériában rejlenek. A megfelelő alap adott, úgy gondoljuk, az autó képes lesz megbirkózni az erősebb R2-es motorral. A következő évig elég időnk van a struktúránk megteremtésére. Ez idáig minden új volt számunkra. Amikor aztán mindez megtörténik, elkezdhetünk gondolkodni azon, mi is következzen.” Ez lehet az R3 vagy esetleg az R5? „Még semmi sem dőlt el! Jelenleg úgy hisszük, az R2 bizonyítja majd, hogy egy ügyfeleknek szánt ideális versenyautó.”

 

Andrew

 

2013. szeptember 3.