Get Adobe Flash player

Hírek: Opel - Az új Opel csapat

 

Az új Opel csapat

Több mint negyed évszázada, hogy az Opel világbajnoki ralifutamot tudott nyerni legutóbb, az pedig még régebben történt, hogy a német cég gyári alakulatot futtatott a ralisport legfelsőbb szintjén. Az emlékek azonban megmaradtak a rajongókban, legfőképp a németekben.

Miután az Opel ralicsapata leépült, a gyár a figyelmét a pályaversenyzésre irányította. Végül az a tevékenység is a recesszió áldozata lett. Néhány éve indult újra az autósport élet a német cégnél az Adam modell kupasorozatával. Az ADAC Opel Rally Cup 2015-ben már a harmadik idényét kezdte, melyben egymással megegyező, 140 lóerős Adam-ek futnak, azokat speciálisan erre a kupára készítették. A projekt azért jött létre, hogy a fiatal tehetségek előrelépését szolgálja, valamint hogy támogassa őket a ralisport induló szintjén.

Jörg Schrott, az Opel Motorsport igazgatója ellátogatott az Ypres Rally-ra, ahol a következőket mondta el: „Azt kell mondanom, nagyon örülök annak, amit az ADAC Opel Rallye Cup révén elértünk. Idén belefogtunk a második lépésünkbe, az R2-es csapatba. Ennek ADAC Rally Junior Team a neve, azt Marijan Griebel, egy német pilóta, aki megnyerte 2013-ban a kupát, valamint Emil Bergkvist, a 2014-es kupa győztese alkotja, most a rali Európa-bajnokság junior sorozatában versenyeznek.

Az R2-es kategória egy szuperkemény versengés, a srácok, akik itt mennek, pokoli módon küzdenek, nagyon keményen próbálkoznak minden egyes szakaszon, hogy dobogóra kerüljenek, ez az igazi raliversenyzés a nézőpontom szerint. A saját pályafutásuk fejlődése mellett a csapat működése azt jelenti, hogy ezek a pilóták egy gyári csapatban vannak már, ahol megtanulják, hogyan dolgozzanak együtt a mérnökökkel és megértik az autót. Sokkal több adatuk, sokkal több tesztlehetőségük van, ez az, ahogyan megpróbáljuk őket előrébb vinni őket.”

A kezdeti erőfeszítések arra irányultak, hogy megtalálják az új generációban a híres német pilóták, Eugen Böhringer, Walter Röhrl és Armin Schwarz utódjait. Jelenleg azonban egy svéd versenyző, Berkvist az Opel Rally Cup bajnoka. Schrott ezzel kapcsolatban így nyilatkozott: „A legjobb pilótákat keressük. Kilenc különböző nemzetet látunk most, akik részt vesznek a kupa német változatában, úgyhogy elég érdekes a versengés, a platform. A versenyzőknek megvan az esélyük megtenni a következő lépést, amennyiben elég jók. Számunkra, az Opel számára nagyon fontos, hogy meglegyenek a megfelelő versenyzők, a megfelelő fiatal tehetségek az autóinkban, emiatt nem csak németeket keresünk, hanem más országokból érkező pilótákat is, akik elég tehetségesek.”

Az Opel Motorsport maga is várja, hogy mi fog történni a jövőben. „Az a helyzet, hogy fix szerződésünk van a tevékenységeink folytatására a 2018-as év végéig az ADAC-kal mind a kupa, mind az R2-es kötelezettségvállalást illetően. Talán mindenki tudja, hogy egy R5-ös autó fejlesztésében is reménykedtünk, ez azonban halasztásra került. Még mindig hiszünk a pilótaképző programunk piramis stratégiájában, ugyanakkor idén és jövőre a jelenlegi programokra fókuszálunk. Az R5-ös projekt valójában nem jutott túl a projekt szintjének analizálásán.”

Az Opel Motorsport pilótái, a 26 éves Griebel és a 21 esztendős Bergkvist hasonló képességekkel rendelkeznek, hátterük azonban nagyon különböző. „Nem könnyű egy fiatal német srácot a nemzetközi top szintre vinni azon tény miatt, hogy nincsen tapasztalatuk murván. Ha megnézünk más országokat, láthatjuk, a versenyzőknek megvan az esélyük arra, hogy vezessenek aszfalton és murván is. Nagyon keményen kell dolgoznunk azon, hogy megadjuk a fiatal német tehetségeknek az esélyt, hogy elég korán elkezdjenek murván vezetni, amennyiben valójában a top szintre akarnak jutni, ugyanolyan teljesítményt kell nyújtaniuk murván és aszfalton.

Azt mondanám, hogy Marijan és Emil ugyanolyan szinten vannak murván és aszfalton. Lenyűgöztek azok az idők, amiket Marijan futott az Azori-szigeteken, gyorsasági szakaszt is nyert ott. Ha megnézzük a kategóriát, nagyon gyorsnak kell lenni ahhoz, hogy valaki gyorsasági szakaszt nyerjen. Azt kell mondanom, nagyon jó a csapatszellemünk, és szuperfontos, hogy csapatként dolgozunk együtt. Természetesen a versenyzők keményen küzdenek egymás ellen, végül azonban egy csapat vagyunk. Emil tanulhat Marijantól az aszfalton történő vezetést illetően, Marijan pedig azt tudja megtanulni Emiltől, hogy mi történik murván.”

Mi a nézőpontja Scrottnak a Peugeot 208 R2 által dominált kategóriában az Adam R2 relatív teljesítményéről, amit viszonylag régen, a 2013-as Genfi Motor Show-n mutattak be? „Büszkék vagyunk az autónkra. A 2014-es évre fejlesztettük az autót, amikor négy különböző nemzeti bajnokságban futottunk, ezekből hármat megnyertünk. Összesen harminckilenc futamunk volt, ahol versenyeztünk, huszonnyolcat megnyertünk kategóriánkban. Nagyon erősen tudtunk teljesíteni tehát a kezdetektől. Ebben az évben a rali Európa-bajnokságban is sikeres volt a rajtunk. Megnyertük az első fordulót Lettországban, aztán elsők és másodikak voltunk Írországban, az Azori-szigeteken volt némi műszaki problémánk, összességében azonban úgy vélem, nagyon jó teljesítményszinten vagyunk a kocsival mind aszfalton, mind murván. A Peugeot eddigi sikereit annak a ténynek lehet tulajdonítani, hogy több volt belőlük” – mondta el nyílt büszkeséggel az Opel ralicsapatának vezetője.

Ezt követően zajlott az Ypres Rally, ahol az Opel Adam R2-esek újabb nagy sikert könyvelhettek el, elfoglalták a junior kategória teljes dobogóját.

 

Andrew

 

2015. július 18.