Get Adobe Flash player

A top 10 gyártó, mely csatlakozhat a rali világbajnoksághoz

Az utóbbi időben szélrohamszerű aktivitás mutatkozott, az autógyártók úgy szaglásztak a rali világbajnokság körül, mint a tigrisek evési időszakukban. Ez főként az R5-ös szabályok bejelentése óta érezhető. A maxrally stábja a halott ügyektől az igencsak erős spekulációkig összeszedte azt a tíz márkát, melyek a jövőben fejest ugorhatnak a top kategóriába.

 

Opel: Egyre erősebb ez napról napra. Az Opelnek van már egy márkakupája az Adam-mel és azt is bejelentette, hogy a tervei között szerepel egy R3-as autó építése. Mivel a másik német márka, a Volkswagen van a csúcson jelenleg, nagy a kísértés arra, hogy kiálljanak ellenük. Az Opel Deutschland Rallye-n történt nagymértékű megjelenése sem véletlen.

Valószínűségi arány: 6/10

 

Peugeot: Sokaknak nem kérdés, hogy a Peugeot jön, csupán az, mikor. Az R5-ös autó jól áll, és a szóbeszéd szerint a Peugeot a PSA csoport fő képviselőjeként egy napon, talán 2016-tól átveheti a – rali világbajnokságból szép hasznot húzó – Citroen sportág csúcsán betöltött szerepét. Elmondásaik szerint azonban most csak ügyfélközpontú erőfeszítéseikkel foglalkoznak.

Valószínűségi arány: 7/10

 

Toyota: Úgy tűnik, a Toyota asztalán ott van egy előterjesztés a visszatérésre. Mindössze a vezetőség jóváhagyására lenne szükség. Nem teljesen lehetetlen, hogy a japán gyáróriás már 2015-ben visszatér vagy a Yaris-szal vagy az Auris-szal.

Valószínűségi arány: 5/10

 

Honda: A japán gyár az utóbbi időben csatlakozott újból a túraautó világbajnoksághoz az 1,6 literes turbós Civic-kel, a múltban, építettek egy sikeres R3-as kocsit, de készítettek egy belső tanulmányt World Rally Car-ra is. A Honda legfőbb figyelme a Forma-1-es motorra fog irányulni, de van helye másnak is, egy R5-ös projektről be is számoltak már.

Valószínűségi arány: 4/10

 

Renault: Az Európa-bajnokságon mutatott erős jelenlétük és egy sor új raliautó, köztük a turbófeltöltéses Clio mind annak igazolása, hogy a Renault növekvő érdeklődést tanúsít a sportág iránt. Mint ahogyan a Hondánál is, a hangsúly azon van, hogy Forma-1-es motorbeszállítók, de a vállalaton belül sokan igyekeznek kihasználni a Renault hatalmas, ralisportot érintő örökségét.

Valószínűségi arány: 6/10

 

Suzuki: Amikor a cég a 2008-as év végén a nem igazán kedvelt SX4 WRC-vel kiszállt a spotágból, bizonygatta, rendezni akarja befejezetlen ügyét. A Suzuki folyamatosan rajta tartja szemét a rali világbajnokságon, és ha úgy érzik, a szabályok költséghatékonyabbak, ki tudja, mi fog történni!

Valószínűségi arány: 3/10

 

Proton: Sokan elfelejtik, hogy a Protonnak van már egy világbajnoki győzelme korábbról, amit Karamjit Singh-nek köszönhetnek, aki 2002-ben egy Wirával nyert a sorozatgyártású autók között. A maláj cég azóta a Szuper 2000-ben képviseltette magát, miközben szemét rajta tartotta a felsőbb kategórián is.

Valószínűségi arány: 4/10

 

Skoda: Valószínűtlen, hogy a Skoda valaha is versenyezhet a Volkswagen ellen, amellett azonban erős érvek szólnak, hogy a csehek a csúcs közelében maradhassanak: nem utolsósorban az, hogy van egy nagyon is sikeres gyári ralicsapatuk, mely dominál az Európa-bajnokságon. Most a Fabiára épülő R5-ös projekt a prioritás, miközben nagyobb volumenű 2014-es Európa-bajnoki részvételről is szó van.

Valószínűségi arány: 5/10

 

Subaru: A Subaru a 2008-as szezon végén visszavonult, mivel nem voltak elégedettek az eredményeikkel és a gazdasági pozíciójukkal, semmint a sporttal magával. A „ralisport Ferrarijának” visszatéréséről folyamatosan pletykálnak, miután a szabályzat radikális módosításokon esett át.

Valószínűségi arány: 5/10

 

Ford: A Ford a tavalyi évig a rali világbajnokság fő támasza volt, majd az autóipari gazdasági helyzet miatt az M-Sport igencsak magára maradt. Az eredmények ennek ellenére bíztatóak, ez a legerősebb ösztönző erő arra, hogy gyári alapon jöjjenek vissza. A cég financiális helyzete kezd visszaállni az egészséges útra, így a visszatérés messze nem lehetetlen.

Valószínűségi arány: 7/10

 

Andrew