Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota GT86 CS-R3 - Készen áll a Toyota GT86 CS-R3

 

Készen áll a Toyota GT86 CS-R3

A Toyota Motorsport GmbH pozitív előrelépésekről számolt be a GT86 CS-R3 típusjelzésű, hátsókerékhajtásos raliautójával kapcsolatban, melynek első prototípusa az összeszerelési fázisban tart, hogy kezdetét vehesse a kocsi tesztelése.

A TMG mérnökei 2013 októbere óta keményen dolgoznak a CS-R3 koncepción, melynek terveit tiszta lappal kezdték.

Az alapautó A csoportos homologizációja jóváhagyásra került, az R3-as homologizációs folyamat pedig hamarosan kezdetét veszi az FIA-nál, előbb azonban el kell nyernie a tesztpályákon a végső specifikációt az autónak.

A TMG motortervező és fejlesztő részlege kielemezte az eredeti kétliteres boxer erőforrást, amit egy fejlesztési program során javított tovább azzal a szándékkal, hogy az egység 200 lóerős teljesítményét feljebb tornázza.

Beszállítójának segítségével a TMG a GT86 CS-R3-hoz egy szekvenciális kapcsolású hatfokozatú sebességváltót is készített. Ezt, valamint a korlátozott zárású differenciálművet és a módosított fékeket is megkapja a tesztelésre szánt prototípus az elkövetkezendő napokban.

Az FIA homologizációval rendelkező bukócsőrendszert különleges eljárással tervezték, mely lehetővé tette a súly optimalizálását, ezt követően építették a bukőcsövet a karosszériába.

A TMG a feladatra készített kábelköteget és a versenysportra szánt elektromos vezérlőegységet szerzett be, de piacvezető beszállítótól származik az aszfaltos és murvás futómű kit is, mely különlegesen tervezett lengőkarokat is magában foglal.

Az autó összeszerelése hamarosan befejeződik, az első tesztekre júliusban sor is kerül a tervek szerint. Az autó a nagyközönség előtt augusztus második felében mutatkozhat be.

A GT86 CS-R3, az R3-as kategória első boxermotoros, illetve hátsókerékhajtásos autója az ügyfelek részére a 2015-ös év első negyedévében lesz elérhető kit formájában, a TMG mindeközben fontolgatja azt is, hogy versenykész autókat is árusítson. Az árazásról egyelőre nem adtak még ki információt, de a TMG várhatóan versenyképes áron kínálja majd az újdonságot az R3-as modellekkel összevetve.

Nico Ehlert, a TMG ügyfélprogramjának főmérnöke a következőket nyilatkozta: „Nagyon örömteli azt látni, hogy a GTó86 CS-R3 testet ölt, és izgalmas arra gondolni, hogy néhány napon belül a tesztpályán lesz. Keményen dolgoztunk, hogy eljussunk idáig, nagyon sok erőfeszítést igényelnek az előkészületek és a tervezés, hogy biztosak legyünk benne, egy megbízható és élvezetes autót kínálhatunk ügyfeleinknek a kezdetektől fogva. Mérnöki figyelmünk központjában az állt, hogy egy könnyű autót fejlesszünk, mely biztonságos, megbízható és szórakoztató. Eddig minden a tervek szerint halad, és tartjuk a terveinket. Várjuk azt, hogy folytathassuk ezt a fejlődést a pályákon történő tesztelések során is.”

 

Andrew

 

2014. július 6.