Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota GT86 CS-R3 - Pozitívan debütált a Toyota GT86 CS-R3

 

Pozitívan debütált a Toyota GT86 CS-R3

A Toyota Motorsport GmbH produktív négy napon van túl az új GT86 CS-R3-mal, a Deutschland Rallye-n nagy lépéseket tettek az autó fejlesztésében.

A TMG új hátsókerékhajtásos raliautója előfutóként vett részt az 1300 kilométer össztávú viadalon, kormányánál a korábbi női világkupa győztes Isolde Holderied foglalt helyet.

A négy nap során az volt a csapat prioritása, hogy minél több kilométert gyűjtsenek, ez a kiindulási specifikáció kiértékelését és a javítási lehetőségek feltérképezését szolgálta. A megbízhatóság és Holderied gyakorlata segített a célok elérésében az olykor trükkös körülmények közepette is.

„Nagyon élveztem a CS-R3-at, a hátsókerékhajtással nagyon szórakoztató” – számolt be a verseny után Holderied. „Kitűnő az egyensúlya és nagyon jó érzés vezetni a különféle szakaszokon is.

Az emberek reakciója hihetetlen volt felém, hogy a CS-R3-mal voltam itt. Rengeteg embert érdekel a Toyota ralis története, ők örülnek, hogy a TMG visszatért a ralisporthoz ismét. Szombaton a hosszú panzerplattei szakasz különösképpen speciális volt a hatalmas tömeg előtt. Többször voltam már ott, és nagyon tetszik. Szórakoztató a CS-R3-nak nyomni, nagyon élveztem.”

A Deutschland Rallye-n gyűjtött adatok hozzá fognak járulni a CS-R3 kittjének végső specifikációjához, melyek 2015 első negyedévében kerülnek kiszállításra az ügyfelekhez, azok után, hogy meg fog történni az FIA-nál az R3-as kategóriának megfelelő homologizáció.

„Összességében egy nagyon pozitív tapasztalat volt ez számunkra, és egy fontos lépés a CS-R3 fejlesztésében” – értékelt Nico Ehlert, az TMG ügyfélszolgálatának főmérnöke. „A Deutschland Rallye-n látott autó volt az első prototípus, vártuk, hogy lesz némi kihívás, de örömmel mondhatom, hogy simább volt a hétvége, mint ahogyan reméltük.

Egy olyan környezet, ahol az idő korlátozott, a nyomás pedig nagy, esélyt adott számunkra arra, hogy ne csak a kocsi teljesítményét értsük meg, de az operatív igényeit is. Találtunk néhány fejlesztenivaló területet mind a műszaki teljesítmény terén, mind a szervizparki kezelhetőségben.

A rajongók és a versenyben résztvevők reakciója is túlnyomórészt pozitív volt, szignifikáns az érdeklődés mind az autó, mind a HJS TMG CS-R3 Trophy iránt, mely a 2015-ös német bajnokság keretein belül fog futni.

Mint ahogyan műszaki szempontból is pozitív volt a hétvége, nagyszerű volt látni a CS-R3 fogadtatását. A rajongók örültek, hogy egy hátsókerékhajtásos kocsi tért vissza a ralisportba, bíztató az ügyfelek érdeklődése. Alig várjuk, hogy bőséges számú CS-R3-as autót lássunk jövőre a szakaszokon szerte Európában és távolabb is” – fejezte be Ehlert.

A csapat a sajtóközleményben nem tért ki rá, de a hátsókerékhajtás ellenére nem túl látványosan közlekedő Holderiedet a futam pénteki napjának délelőttjén a kormányszervó meghibásodása hátráltatta, a hölgy éppen ezért a hajtűkanyarokkal teli mosellandi szakaszt nem is teljesítette.

A Toyota GT86 CS-R3-as kittje 2015. január 31-ig kedvezményesen rendelhető meg Európa bármelyik Toyota márkakereskedésében 79 ezer euróért (plusz ÁFA), utána az 84 ezer euróba (plusz ÁFA) kerül. A kit tartalmazza az összes szükséges mechanikus elemet, mint például a versenyalkatrészeket, a komplett erőátvitelt és a becsövezett karosszériát, amiket aztán az ügyfélnek kell összeépítenie. Az opciós lista, melybe a murvafutómű, a versenyülések és más elemek fognak tartozni, az elkövetkezendő hetekben jelenik meg.

 

Andrew

 

2014. szeptember 2.