Monte-Carlo Rallye 2014

A Monte-Carlo Rallye összefoglalója

 

A tavalyi évad szezonzárójának utolsó napját követően mindössze 61 nappal ismét harcba száll a rali világbajnokság mezőnye, a 2014-es nyitány a hagyományok szerint Monte-Carlóban zajlik.

Kétség kívül a megjósolhatatlan időjárás és ebből adódóan a kilométerről kilométerre változató útviszonyok nyújtják a legnagyobb kihívást a versenyzők számára a világ legrégebbi raliversenyén. A Monte-Carlo Rallye-t a szakértők a három legpatinásabb autóverseny közé sorolják az Indy 500 és a monacói Forma-1-es nagydíjjal karöltve, de van, aki negyedikként hozzáteszi a Dakar Rally-t is.

Az 82. alkalommal megrendezésre kerülő esemény teljesen megújult, útvonala kilencven százalékban eltér az előző évihez képest. Az első két nap a regnáló világbajnok, Sebastien Ogier szülővárosa, Gap környékén zajlik, a mezőny az utolsó négy szakaszra autózik át Monte-Carlóba.

Több szabálymódosítás lépett életbe az új szezon kezdetével. Eltörölték a murvás versenyeken alkalmazott kvalifikációt, aminek értelmében a rajtsorrendre is új előírásokat vezettek be. A versenyek első napján az 1-es és 2-es prioritással rendelkező versenyzők a bajnoki pontverseny állásának megfelelően indulnak, a második és harmadik nap sorrendje pedig az előző nap végi állásnak lesz a fordítottja. A Rally 2-es szabály szerint visszaálló autók minden kihagyott szakaszért 7 perc büntetőidőt kapnak. A Rally 2 alkalmazása most is a versenyszervezők döntése, Monte-Carlóban például a versenyzők nem élhetnek a szabállyal.

A versenyek életébe következetességet hozva, ezáltal a promótert segítve, a versenyeknek fix formátumot kell követniük csütörtök-vasárnap lebonyolítási renddel, ugyanakkor ez a szezon első két viadalára nem érvényes az elhúzódó szabályalkotásnak köszönhetően.

A csapatok megállapodtak a technikai szabályok befagyasztásában, ami azt jelenti, hogy a legújabb szoftvereken, az új futómű beállítási lehetőségeken, néhány mechanikai módosításon kívül csak a rendelkezésre álló jokereiket vehették igénybe technikájuk csiszolására.

Ezekből a Volkswagen használta ki a legtöbbet, az újdonsült világbajnok a fentieken kívül új erőátviteli és motoralkatrészeket homologizált, de módosították a motor és a váltó felfogatását is a Polo R WRC-ben. Ogier nyilatkozataiban máris azzal ijesztgette az ellenfeleket, hogy a Polo, amivel nem sok gondja adódott a csapatnak az első szezon során, a módosítások után még megbízhatóbb lett.

A versenyzői felállásban sem történt változás, annyit azonban kinyilvánított a csapat, hogy Sebastein Ogier és Jari-Matti Latvala egyenlő esélyekkel kezdheti az évet. Ők a Volkswagen két utolsó karosszériáját használják az idénynyitón, előbbi autója kettő, utóbbié egy futamot teljesített eddig, Andreas Mikkelsen viszont egy ötversenyes géppel rajtolhat el. A jégkém teendőket Ogier esetében Nicolas Vouilloz, Latvalánál Toni Gardemeister, Mikkelsennél pedig David Doppelreiter látja el.

A német csapat kezdte el a legkorábban a felkészülést a Monte-Carlo Rallye-ra, a wales-i idényzáró után két héttel már Gap közelében teszteltek.

Míg a Volkswagen nyugodtan dolgozott, a többiek a csapatösszeállításokkal voltak elfoglalva, értékes időt veszítve a Monte-Carlo Rallye-ra történő felkészülésben.

A korábbi világverő alakulatnál, a Citroennél most először fordult elő, hogy teljes egészében új versenyzői felállással kezdenek egy idényt, ráadásul francia pilóta nélkül. Mads Ostberg és Kris Meeke feladata a futamgyőzelmek elérése. Monte-Carlóban Ostberg jégkéme édesapja, Morten lesz, Meeke-é pedig Mark Higgins, de a csapat a Meteo France megbízható időjárás előrejelzéseire is nagyban számít.

A franciák két részre osztották a felkészülést, karácsony előtt mindkét pilótájuk két napot vezethette a DS3-at állandó körülmények között azért, hogy szokhassa a technikát. Néhány nappal a verseny előtt trükkössé tette a Citroen a helyzetet a versenyzők számára, szöges abroncsokkal kellett száraz úton menniük, aszfaltgumikkal havon, de meg is keverték az egyes gumitípusokat az autón.

A Citroen Racing egyáltalán nem változtatott a DS3 WRC-n, a csapatnál hat korábbi karosszéria vár bevetésre és egy tartalékban. Ostberg Monte-Carlóban a legutolsó, 19-es számú, 2013-ban épített kasztnit használhatja, míg Meeke az egy évvel korábban készített 17-est.

A Citroen Racing fókuszában jól láthatóan a túraautó világbajnokság áll, ha nem lesznek megfelelően az eredmények a rali világbajnokságon, könnyen lehet, hogy gyári csapatként utoljára látjuk őket idén.

Az M-Sport a tavalyihoz hasonlóan idén is a Ford technikai támogatásával, de privát alakulatként nevezett. Elvesztették főszponzorukat, Katart és távozott mindhárom tavalyi versenyzőjük. A tapasztalat és a fiatalság egyfajta keverékeként a csapathoz visszatérő Mikko Hirvonennel és a WRC Academy 2012-es bajnokával, Elfyn Evans-szal vágnak neki a szezonnak, hozzájuk a saját nevén futó alakulat színeiben Robert Kubica csatlakozott. A korábbi Forma-1-es pilóta azért választotta az M-Sportot, mert nem akarta elveszteni eddigi partnerét, a Lotos-t. Mindhárom versenyző 2012-es építésű kocsival kezdi a szezont. Technikai fronton egyelőre nincsen nagy változás leszámítva az aszfaltra homologizált új sebességváltó áttételeket, az M-Sport tavaszra ígér egy nagyobb fejlesztési csomagot. Kubica autóján annyi módosítást engedélyezett az FIA a lengyel sérült jobb karja miatt, hogy egy pneumatikus működésű váltókart szerelhettek be a kormány mögé bal oldalra, aminek a kapcsolási ideje nem kevesebb a hagyományos, mechanikus szekvenciális váltóénál, valamint a kézifék is fordított elven, a kar nyomására lép működésbe.

A brit alakulat elég szűkös felkészülést tudhat a háta mögött, mivel a decemberre tervezett tesztet törölték. Helyette januárban készültek egy hetet, amit a Fiesta RRC változatával a Jannerrallye-t megnyerő Kubica esetében hátráltatott az a tény is, hogy a versenygépet szállító teherautó Ausztriából Franciaország felé tartva lerobbant. A lengyel ezzel egy tesztnapot veszített.

A jégkém feladatokat a négyszeres világbajnok testvére, Timo Kankkunen látja el Hirvonen esetében, míg Evans-nak édesapja, a többszörös brit bajnok Gwyndaf segít a szakaszok feltérképezésében.

Intenzív felkészülési éven van túl a Hyundai, melynek során új létesítmény hoztak létre Európában az autósport részlegük számára, felállítottak egy nagy tapasztalattal rendelkező agilis szakembergárdát, új autójukkal pedig a tizenhat teszt során nem kevesebb, mint nyolcezer kilométert futottak. A Hyundai Motorsport ezzel készen áll a megmérettetésre.

A dél-koreaiak állandó versenyzője Thierry Neuville lesz, a másik autóban Dani Sordo, Juho Hanninen és Chris Atkinson váltják egymást futamról futamra. Az idénynyitóra Sordo kapta meg a lehetőség. A versenyzők és az i20 WRC mellett egy nyolcvan fős stáb jelent meg Monte-Carlóban. A belga párost Bruno Thiry, míg a spanyolt Enrique Garcia Ojeda segíti jégkémként.

A Michel Nandan vezette csapat egyik kulcsembere az a Paul Murphy, aki az előző szezonban Neuville autójának mérnökeként tevékenykedett az M-Sportnál. Murphy a Hyundai-nál is ezt a szerepkört fogja betölteni.

A dél-koreaiak a szezonnyitóra hatnapos havas és száraz felületen zajló teszttel készültek december közepén, melyet a verseny előtti héten Grenoble közelében megtoldottak még egy-egy nappal. A csapat nem tűzött ki maga elé különösebb célokat, tanulni szeretnének, amihez a célba érést tartják fontosnak. Az összegyűjtött tapasztalatokat 2015-ben szeretnék kamatoztatni, amikor a tervek szerint egy új típusú autóval szállnak versenybe.

A Monte a versenynaptár egyetlen olyan futama, ahol a versenyzők négyfajta abroncsból választhatnak. A 18 collos hógumikból szöges és szög nélküli változat, a hagyományos aszfaltabroncsokból pedig a lágy és a szuperlágy verzió áll rendelkezésükre. A csapatok 82 darab gumival gazdálkodhatnak (24 szöges és 10 szög nélküli hógumi, valamint 24 lágy és 24 szuperlágy abroncs), melyekből negyvenet használhatnak fel a viadal során.

Az FIA négy gumibeszállító termékeit hagyta jóvá, a Michelinhez és a DMACK-hoz a Hankook és a Pirelli csatlakozott. A WRC-s csapatok azonban – egyelőre – egyöntetűen a francia cégnek szavaztak bizalmat.

 

Andrew

 

2014. január 15.


A Monte-Carlo Rallye 1. napja

 

A 2014-es rali világbajnokság nyitó futamának első napján 125 versenykilométer várt a mezőnyre, a három előírt szakaszon kért kört kellett a párosoknak autózniuk.

Bár a verseny útvonala teljes egészében megújult, a Monte már az első szakaszon a hagyományokhoz hű emberes feladat elé állította a versenyzőket. Vizes és havas utak fogadták az autókat, utóbbira azonban nem igazán számított a mezőny, mivel a jégkémek áthaladása után kezdett el esni az égi áldás. Mindenki az általuk slick-ként emlegetett hagyományos aszfaltgumikra, azoknak szuperlágy változatára szavazott így. A világbajnoki címvédő Sebastien Ogier és Bryan Bouffier is már az első kanyarban nekiment a falnak, de mindketten megúszták, folytathatták. Nem úgy Thierry Neuville, aki a hatodik kilométernél összetörte az új Hyundai i20 WRC hátulját. Ogier sem úszta meg azért olcsón az esetet, autójának bal első felnije eltörött, ami okozott némi vibrációt, de a hátsó futómű is elhajlott kissé. A körülményekről egyébként mindent elmond, hogy Dani Sordo karrierje legnehezebb szakaszaként jellemezte az első gyorsaságit, illetve hogy Sebastien Chardonnet lett a negyedik egy Citroen DS3 R3T-vel. Kisebb meglepetésre Robert Kubica nyerte ezt a gyorsaságit, aki a következő különpróbán duplázott is.

A lengyel ekkor 37 másodperccel vezetett Ogier előtt, de aztán a feje tetejére állt minden. Sordo, Bouffier, Elfyn Evans, Chris Meeke és Jaroslav Melicharek vittek magukkal két szög nélküli hógumit, ezt feltették a harmadik gyorsasági előtt, amivel jókora katapultot hajtottak végre. Bouffier átvette a vezetést, mögötte Meeke és Sordo következett. Kubica visszacsúszott a negyedik helyre, akit Evans és az ezúttal is egy negyedik szakaszidőt felmutató Chardonnet követett a kétkerékhajtású Citroennel. A gyári versenyzők közül a nap felénél Mads Ostberg a nyolcadik, Ogier a kilencedik, Hirvonen a tizenharmadik, Andreas Mikkelsen és Jari-Matti Latvala pedig a tizenhetedik, illetve a tizennyolcadik pozícióból várhatta a folytatást.

A második körre próbált mindenki okoskodni az abroncsokkal. A citroenesek négy hógumival és két szuperlággyal, az M-Sport pilóták és Sordo ugyancsak négy szög nélküli hóguival, valamint két szögessel mentek ki, míg Ogier két szög nélküli és két szöges hógumit rakatott a Polóra, a csomagtartóba pedig két szuperlágy került. A negyedik szakaszt a négy hógumival elrajtoló Latvala nyerte, majd csapattársa percei következtek. A két szuperlágyat menet közben felrakó Ogier bizonyult a legjobbnak a két hátralévő gyorsaságin.

Bouffier megtartotta a vezetést a nap végére is, és elárulta, reggel frusztráló volt úgy autózni a hóban, hogy bent volt a csomagtartóban két hóra való abroncs. A szög nélküli hógumikkal most először autózó Meeke várhatja a második helyről a folytatást kilenc másodperces hátránnyal, akitől a nap meglepetésembere, Kubica mindössze héttizedre van lemaradva. Ogier kapaszkodott fel negyediknek, őt Ostberg, Evans, Latvala, Hirvonen, Mikkelsen és a Ford Fiesta S2000-essel versenyző Olivier Burri követi.

Francois Delecour a gázpedál törése (!) miatt már az első a gyorsasági célját sem látta meg, és Martin Prokop sem jutott sokkal tovább a generátor hibája okán. Az ötödik gyorsasági előtti etapon halkult el Sordo Hyundai i20 WRC-je ugyancsak egy elektromos probléma miatt, a spanyol kiesésével az újonc csapat csomagolhatott is.

A WRC 2-t a Ford Fiesta R5-ösök uralják, Yuriy Protasov, Armin Kremer és Lorenzo Bertelli sorrendben. A WRC 3 egyetlen nevezője, Quentin Gilbert versenyben van még.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Bryan Bouffier M-Sport Ltd Ford Fiesta RS WRC 1h 25min 36.6sec
2. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +38.8s
3. Robert Kubica RK M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +39.5s
4. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +47.3s
5. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 20.7s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 38.6s
7. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +2m 20.8s
8. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 47.2s
9. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +4m 6.2s
10. Olivier Burri Ford Fiesta S2000 +4m 47.4s

 

Andrew

 

2014. január 16.


A Monte-Carlo Rallye 2. napja

 

A Monte-Carlo Rallye pénteki napján öt szakaszra elosztva 178 versenykilométer várt az előző napi időjárási káoszon túljutó párosokra. A mezőny egy monstre gyorsaságival melegített, majd egy rövidebb után fújhatott egyet a szervizben. Délután ismét a hosszú szakasz következett, ami után Monte-Carlo felé vették az irány, miközben két gyorsaságit, köztük a hírhedt sisteroni pályát is teljesíteni kellett.

A hosszú szakasz csaknem teljes egészében megegyezett azzal, ami 1999-ben nyitó gyorsaságiként szedte áldozatait, akkor tizennégyen estek ki rajta. A Vitrolles-Faye szakasz most sem sétakocsikázást kínált, hiszen nedves aszfalt, latyak, hó és jég is váltotta egymást a negyvenkilenc kilométeren.

Sebastien Ogier hatalmas csúszkálásokról számolt be a célban, ennek ellenére 11 másodperccel leosztotta a mezőnyt, és a negyedikről rögtön feljött a második helyre. Kris Meeke és Robert Kubica ugyan hátracsúsztak egy-egy helyet, de közöttük tovább folyt az öldöklő csata. A lengyel a célban arra panaszkodott, hogy kicsit alacsony értékre állították a guminyomást. A szakasz ezúttal a mezőny hátsóbb régióiban szedte a skalpokat, az autók tíz százaléka, öt kocsi nem látta meg a célt.

A nyolcas gyorsnak a többség két szög nélküli hógumival és két szuperlággyal vágott neki, nem úgy Bryan Bouffier, aki a szuperlágy papucsokon – ha csak kéttizeddel is, de – visszavágott Ogier-nek. Ogier és Mads Ostberg számára a célvonal és a beíró közötti útszakasz okozott drámai pillanatokat, mivel utóbbit a rendezők túl közel állították fel, így a hatodik teligázon érkező kocsiknak alig volt idejük lelassítani a jeges úton. Mindkét versenyzőnek le kellett ugratnia a tisztásra, hogy megelőzze a balesetet.

Az esőtől igencsak vizes szakaszon Kubicának is volt egy hajmeresztő jelenete egy bukkanót követően szintén hatodik fokozatban, de a lengyel megúszta az esetet. Hirvonen nem volt ennyire szerencsés, a Fiesta páramentesítője bedobta a törülközőt, ami miatt kullogott a finn és vesztett másfél percet.

A hosszú szakaszra visszatérve hatalmas kihordásokkal találták magukat szembe a versenyzők. A gyorsasági ismét szedte áldozatait, egyikük az addig a negyedik helyen álló Kubica volt. „Hirtelen változott a tapadás” – magyarázta eseté a lengyel. „Óvatosnak kellett lennünk, mivel a jégkémeink jelölték ezt, de sajnos alábecsültem, mekkora is ez a váltás. Bementünk a kanyarba, az eleje elment egyenesen és nekiütköztünk egy hídfőnek.”

A vezető helyen álló Bouffier is hibázott, lecsúszott az útról, a nézők segítették vissza az útra, úgyhogy elvesztette a vezető helyet, azt honfitársa, a gyorsaságit megnyerő Ogier vette át. Latvala öt kilométer után defektet kapott, megállt kicserélni, amivel három perc pluszt könyvelhetett el.

Sisteronon a tavalyi világbajnok szaladt át a leggyorsabban, itt másik márkatársa került bajba. Andreas Mikkelsen egy jeges részen csúszott be az árokba, a nézők pedig csak zsebre tett kézzel nézték a Polót. Mikkelsenéknek ki kellett szállni megkérni őket, hogy segítsenek. Mire visszakerült az útra a kocsi, négy perc telt el.

A nap utolsó, sötétben megrendezett szakaszát a Volkwagen Motorsport finn versenyzője, Latvala nyerte, Ogier viszont további fél perccel toldotta meg előnyét Bouffier-vel szemben. A Fordos ugyanis a pályabejáráson egy helyen rossz irányba fordult a szakaszon, úgyhogy a fennmaradó pályarészre Francois Delecour itinerét kérték el Dominique Savignonitól. Ez cseppet sem passzolt nekik, ám nem dobtak el sok időt ehhez képest.

A két gall mögött a Citroen stabil teljesítményt nyújtó új pilótái, Meeke és Ostberg várhatják a folytatást. Őket követi Latvala, aki megelőzte Elfyn Evans-ot. Az első tízet Hirvonen, Mikkelsen, Jarsolav Melicharek és az RC2-es kategóriájú Peugeot 207 S2000-est hajtó Matteo Gamba zárja.

A régi, szívómotoros Szuper 2000-es kocsi tehát megelőzi az R5-ös gépeket, holott a WRC 2 első háromját az ilyen besorolású Ford Fiesták alkotják. A sorrend itt a fordulatos nap után: Yurij Protasov, Robert Barrable, Lorenzo Bertelli.

A WRC 3 egyetlen nevezője, Quentin Gilbert jó úton van a maximális pontszám bezsebelése felé. Az RC3-as autók között ugyanakkor huszonkét perccel előzi meg őt Sebastien Chardonnet, aki a Citroen DS3 R3T Max-szal az abszolút értékelés tizenkettedik helyén áll.

Az utolsó nap hasonlóan izgalmasnak ígérkezik a Turini-hágóval és a sospeli szakasszal, az időjárás előrejelzés változatos körülményeket, havat ígér.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 14min 51.7sec
2. Bryan Bouffier M-Sport Ltd Ford Fiesta RS WRC +51.1s
3. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 38.6s
4. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +2m 48.9s
5. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +6m 4.4s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +6m 14.5s
7. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +6m 43.7s
8. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +10m 16.9s
9. Jaroslav Melicharek Slovakia WRT Ford Fiesta RS WRC +16m 0.8s
10. Matteo Gamba Peugeot 207 S2000 +20m 1.4s

 

Andrew

 

2014. január 17.


A Monte-Carlo Rallye 3. napja

 

Négy szakasz, nyolcvan gyorsasági kilométer, ennyit írtak elő a szervezők a Monte-Carlo Rallye befejező napjára. Ez nem sok, de a Montén, legfőképpen a Turini-hágón bármi előfordulhat.

A Michelin autósport részlegének vezetője, Jacques Morelli már a délelőtt folyamán megerősítette, egészen más kihívásokkal kellett a csapatoknak és a versenyzőknek szembenézniük ezen a Montén, mint az előző években. „Nagyon-nagyon vizes idén, hihetetlenül vizes. Sokkal kevesebb a jég és a hó, de ez más kihívásokat tartogat a versenyzőknek. Ez Monte-Carlo varázsa” – mondta el a szakember. Az enyhébb időjárás ugyanakkor azt jelentette, a verseny folyamán a párosok ugyanúgy a hógumikat használják, amik most nem a jeget és a havat törték, hanem mintázatukkal a vizet próbálták elvezetni.

Mivel a jégkémek hóesésről számoltak be, az élmezőny minden tagja szöges gumikkal vágott neki a világ egyik leghíresebb gyorsaságijának a délután megrendezett első körben. A havazás azonban nem bizonyult erősnek, bár a körülmények így sem voltak túl kedvezőek, egy rövid havas részt kivéve állt a latyak és a víz mindenütt. Hasonlóak voltak a feltételek a másik pályán is, Sospelben, ahol már két szög nélküli hógumival álltak rajthoz az autók.

A 23 kilométeres La Bollene Vesubie-Turini-hágó-Moulinet szakaszon a leggyorsabb három a körülmények ellenére egy másodpercen belüli időt autózott. Bár állítása szerint nem vállalt kockázatot, a gyorsaságit a versenyt vezető Sebestien Ogier nyerte Jari-Matti Latvala és Bryan Bouffier előtt. A versenyt vezető francia bizonyult a legjobbnak aztán a következő különpróbán is. A legjobb tízben mindössze egy helycsere történt a kör folyamán, Mikko Hirvonen megelőzte csapattársát, Elfyn Evans-ot, aki érthető módon nem tette fel a csomagtartóban lévő szuperlágy aszfaltgumijait.

Befejezésként jött a hosszú kések éjszakája, a lámpasorok hosszan hasítottak az Alpok sötétjébe. Ez azonban nem úgy alakult, mint ahogyan bárki számított volna rá, hiszen már a Gilles Panizzi kormányozta előfutó autó is belecsúszott a hófalba, ahonnan csak öt perc után szabadult. A rajtot emiatt elhalasztották, majd néhány kocsit követően törölték is a Turini-hágó másodszori teljesítését. Történt ugyanis, hogy Jaroslav Melicharek a hármasba ragadt váltónak is köszönhetően szintén a hó fogságába került, a mögötte rajtolók pedig nem tudták kikerülni. A Ford néhány perc után kiszabadult a fogságból, de a körülmények irreálisak voltak. Latvala a célban megjegyezte, nem tudja, négykerékhajtás nélkül hogyan jutott volna át.

A finn az utolsó szakaszon rápattant a gázra, és kiváló időt autózott. A többiekkel együtt Ogier is nagyon le volt maradva a szakasz közepén tőle, de a francia megpróbált visszajönni. Mindössze kéttizeddel, de kikapott, így az évad első Power Stage győzelmét a Volkswagen finnje könyvelhette el. Ogier két pontot, Kris Meeke egyet vihetett ezzel haza.

A versenyt ugyanakkor Ogier nyerte, aki csütörtök délelőtti küszködése után nagy felzárkózást mutatott be, és nyerte meg a futamot. Másodikként a privát színekben rajthoz álló Bryan Bouffier ért célba. A Citroen csapata és pilótái elégedettek voltak, Kris Meeke élete első világbajnoki dobogós helyezését szerezte meg, a negyedik helyen pedig márkatársa, Mads Ostberg érkezett.

Jari-Matti Latvala végre célba ért Monte-Carlóban, utána az M-Sport ifjú titánja, Elfyn Evans, majd Andreas Mikkelsen következett. Melicharek a problémái ellenére célba ért, a nyolcadik lett. Matteo Gamba egy öregecske Peugeot 207-tel megmutatta, Szuper 2000-es kocsival is lehet keresnivalója az embernek, kilencedik helyével megnyerte kategóriáját is. Yurij Protasov zárta tízedikként a viadalt.

Nem ért célba Mikko Hirvonen, akinek Ford Fiestájában az utolsó szakasz előtt tönkrement a generátor. A finn mindent megtett, hogy célba érjen, az M-Sport sajtóközleménye szerint még a szélvédőt is kivették, hogy ne kelljen az ablaktörlőt használni, de az akkumulátor nem bírta.

A WRC 2-ben a Fiesta R5-ök házi versenyét Protasov nyerte, Lorenzo Bertelli egy hajtáshibát szerencsésen megúszva feljött a második helyre. A páramentesítő hibája miatt időt vesztő Robert Barrable állhatott még fel a dobogóra.

A WRC 3 egyetlen indulója, Quentin Gilbert célba érésével bezsebelte a maximális pontszámot. Itt kell megjegyezni, hogy az ugyancsak egy Citroen DS3 R3T-vel versenyző Sebastien Chardonnet számtalan összkerékhajtású kocsit megelőzve az abszolút értékelés tizenegyedik helyén zárta a viadalt!

A szezon nagy kérdése, hogy Sebastien Ogier-t meg lehet-e valahol is szorítani, és ha igen, ki tudja ezt megtenni? A folytatásra nem egész három hetet kell várni, a következő futamra Svédországban kerül sor.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 55min 14.4sec
2. Bryan Bouffier M-Sport Ltd Ford Fiesta RS WRC +1m 18.9s
3. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 54.3s
4. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +3m 53.9s
5. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +6m 8.3s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +8m 37.4s
7. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +11m 42.3s
8. Jaroslav Melicharek Slovakia WRT Ford Fiesta RS WRC +21m 56.2s
9. Matteo Gamba Peugeot 207 S2000 +23m 50.7s
10. Yuriy Protasov Ford Fiesta R5 +25m 42.8s

 

Andrew

 

2014. január 19.

Módosítás: (2015. november 19. csütörtök, 05:17)