Mexikó Rally 2014

A Mexikó Rally összefoglalója


Hőség, por, kövek és sziklák, valamint a nagy tengerszint feletti magasság. Ezek a Mexikó Rally, a 2014-es rali világbajnokság első murvás versenyének legnagyobb kihívásai.

Ezek közül is utóbbiról esik a legtöbb szó a verseny előtti felkészülés alkalmával, hiszen a mezőny egészen 2800 méteres magasságokig is felmegy a Leon környéki hegyekben, ahol jóval ritkább már a levegő. „Amíg a figyelem inkább a vezethetőségen volt a világbajnokság első két versenyén, Monte-Carlóban és Svédországban, Mexikó környékén nagyobb tesztnek lesznek kitéve az anyagok” – állítja Jost Capito, a Volkswagen Motorsport igazgatója, aki hozzátette még, hogy a mérnököknek meg kell találniuk a helyes egyensúlyt a megbízhatóság és a lehető legkisebb teljesítményvesztés között. „Ehhez a környezethez kell igazítanunk a motort” – magyarázza Didier Clement, Citroen Racing főmérnöke. A csapatok ugyan módosítják a motorprogramozást, de az erőforrások még így is nagyjából tíz százalékot vesztenek a maximális teljesítményből minden ezer méternyi magasságon, azaz a legmagasabb helyeken mintegy harminc százalékot.

Mivel a verseny helyszínén tilos a tesztelés a regisztrált alakulatok számára, programjukat kétfelé választják, hogy megfelelőképpen felkészülhessenek. Először fékpadon tesztelik a motorokat, majd a versenyzők magasabban fekvő hegyekben próbálják ki versenygépüket. „Nehéz előállítani azokat a körülményeket Európában, amik Mexikóban várnak ránk. Dél-Spanyolországban tudunk tesztelni a nagyobb magasságokban, de nem ugyanolyan hőmérsékleten és ugyanolyan körülmények között. Az a tapasztalat azonban, amit az elmúlt években gyűjtöttünk, segít hatékonyan felkészülni a versenyre” – tette hozzá Clement. A Citroen azokat a DS3 WRC-ket szállította Mexikóba, melyekkel versenyzőik a Monte-Carlo Rallye álltak rajthoz.

A francia csapattal szemben az M-Sportnak sosem sikerültek igazán a közép-amerikai versenyek, pedig 2011-ben még egy kutatási létesítmény hőkamrájában is tesztelték új, 1,6 literes erőforrásukat, aminek szolgálatait most ismét igénybe vették. Az britek elsőszámú alakulata szokás szerint ugyanazokkal a kocsikkal áll rajthoz versenyről versenyre, melyek teteje ezúttal ezüstben fog pompázni, hogy visszaverje a hőt. A csapat a futam előtti tesztjeit Észak-Spanyolországban teljesítette.

A Volkswagen a Polo R WRC éles bevetése előtt nem sokkal a speciális körülmények miatt elutazott Mexikóba is 2012 novemberében. A befektetés meghozta a gyümölcsét, négy hónappal később pilótájuk, Sebastien Ogier elsöprő győzelmet aratott a futamon. A csapat most is az akkori tapasztalatokban bízik, ugyanakkor ők is tartottak egy bemelegítést Malagától 200 kilométerre, melyen Latvala is és Ogier is egy napot ülhettek a volán mögött. Andreas Mikkelsen ugyanakkor Németországban tesztelt egy napot. A Volkswagen egyébként nagyon odafigyel, hogy ne próbálgassa feleslegesen autóját – a Svéd Rally előtt nem is teszteltek –, hiszen a rendelkezésükre álló negyven napból már a 2015-ös specifikációjú Polo R WRC fejlesztésére is szeretnének felhasználni néhányat. A világbajnok csapat Mexikóba a Monte-Carlo Rallye-n használt autóit küldte el.

Az újonc csapat, a Hyundai nem hajtott végre klímakamrás teszteket. Ők előbb a spanyolországi Almeriában, majd a portugáliai Almodovar környékén nyúzták az i20 WRC-t, amiben több erőátviteli probléma is felütötte a fejét. Az alakulat azonban azzal hűtötte le a kedélyeket, hogy ez része a betervezett tartóssági teszteknek. A csapat bizakodó, Thierry Neuville mellett ezúttal a nagyadag mexikói tapasztalattal rendelkező Chris Atkinson áll rajthoz, az ő elmondása szerint komoly előrelépéseket tettek. A két versenyző a Svédországban is szereplő gépeket veheti használatba. Michel Nandan szerint Neuville-nek mindenképpen a kilométerek gyűjtése a cél, hogy több lehetséges beállítást is kipróbálhasson, hiszen összesen egy tesztet teljesített eddig murván a kocsival. Nandan egyébként arról is ejtett néhány szót, hogy rengeteg még a teendőjük, a felfüggesztés terén nagy fejlődésre van szükségük.

A párosok húsz gumit használhatnak fel az öt kerékcsere lehetőség alkalmával a negyven darabos allokációból. A Pirelli egy teljesen új, szimmetrikus mintázatú abronccsal látja el ügyfeleit, akik között ezúttal nem lesz WRC-s páros.

A futamon kulcsfontosságú szerepet kap a rajtpozíció. A pontverseny éllovasa, Latvala nyitja az utat pénteken reggel Ogier és Ostberg előtt. Nehéz feladat vár tehát a két Volkswagenre, de a következő két napon már az előző esti állás szerint indul útjára a mezőny.

Az Akropolisz Rally versenynaptárból történt száműzésével sokak szerint ez lesz az idei legkeményebb viadal. A versenytáv négyszáz gyorsasági kilométert tartalmaz, melyet huszonkét szakaszra tagoltak a szervezők. Ezek közül ötnek a hosszúsága is több mint negyvenhárom kilométer! Emberes feladat vár tehát a hétvégén a mezőnyre Mexikóban.

 

Andrew

 

2014. március 6.


A Mexikó Rally 1. napja

 

A rali világbajnokság harmadik futamának pénteki napján százötven gyorsasági kilométer várt a nevezőkre. A Mexikó Rally már az előző este kezdetét vette, amikor nézők tízezrei előtt egy rövidke, az UNESCO Világörökség részét is képező területen áthaladó utcai gyorsaságit teljesített a mezőny.

Ezen Sebastien Ogier bizonyult a leggyorsabbnak, így ő várta a vezető helyről a péntek délelőtti négy szakaszt. Ezt délután megismételték, majd két szuperspeciállal zárták a napot a versenyzők.

Ogier a reggeli első szakaszon tovább növelte előnyét, majd Mads Ostberg percei következtek. A citroenes két gyorsasági győzelmével az élre állt, amit akkor sem vesztett el, amikor az ötödik szakasz előtt elfelejtették levenni a hűtőtakaró elemet a DS3 WRC elejéről, ami azt a célt szolgálja, hogy a közúti etapokon is fennmaradjon a motor üzemi hőmérséklete. A feledékenység miatt Ostbergék csak átporoszkált a 2,6 kilométeres gyorsaságin, azt megelőzendő, hogy megfőzzék a motort.

Ogier a második körben sorra nyerte a szakaszokat, és késhegyre menő csatában visszavette a vezetést. „Sokkal jobban alakult a nap, mint arra számítottam” – mondta el a Volkswagen pilótája. „Azt hittem, sokkal nehezebb az első között, éppen ezért kedvezőtlen rajtpozícióban menni. Eszméletlenül csúszik a murva, ráadásul nagyon meleg is van a cockpitben, könnyű hibázni.

Az első hely több mint amit várhattunk, de nagyon jó lehetőség ad arra, hogy ismét nyerjünk itt. Úgy gondolom, izgalmas csatánk lesz Mads Ostberggel és csapattársunkkal, Jari-Matti Latvalával innentől kezdve. Gratulálok a motorrészlegen dolgozó srácainknak. Csaknem 2800 méterrel voltunk ma a tengerszint felett, és a Polo R WRC turbómotorja külön klasszist képvisel, mint ahogyan tavaly is.”

A folytatást a második helyről váró norvég sem tűnt bánatosnak a nap végén. „Őszintén szólva nagyon elégedett vagyok azzal, hogy milyen rajtot vettem ezen a versenyen” – nyilatkozta Ostberg. „Az első kör különösen jól sikerült. Délutánra próbáltuk a beállításokat hozzáigazítani a változó útviszonyokhoz. Ez nem ment igazán jól, de észben kell tartani azt, hogy ez az első versenyünk a Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team-mel. Több tapasztalatra van szükségünk. Összességében ez egy nagyon bíztató kezdet, ami sok jót ígér a futam további részére!”

A Volkswagen másik versenyzője, Jari-Matti Latvala képes volt minimalizálni az első rajthelyből adódó időveszteséget, kevesebb időt vesztett, mint arra számított, és a harmadik helyen áll. „Az igazat megvallva a harmadik hely egy kellemes meglepetés. A szakaszokat nyitni ma minden volt, csak nem sétakocsikázás. A negyvennégy kilométeres El Chocolate gyorsasági szakasz volt különösképpen lágy és csúszós, valós esélye volt az olyan hibák elkövetésének, melyeknek messzemenő következményei lehettek volna. Próbáltunk gyorsan és odafigyelve hajtani, hogy jó esélyünk legyen a verseny hátralévő részére. Ez kifizetődött.”

Latvala előkelő helyéhez ugyanakkor a többiek balszerencséjének is hozzájárult. Andreas Mikkelsen egy itinerhiba következtében a harmadik, Kris Meeke a nyolcadik szakaszon ütötte ki autója futóművét. Mikko Hirvonen ugyancsak a nyolcas gyorsaságin állt félre, miután tönkrement a Ford Fiesta generátora. A finn Monte-Carlóban is hasonló hiba miatt esett ki, de az egy évvel ezelőtti itteni versenyen az akkor még az M-Sport színeiben induló Ostberget is hasonló probléma hátráltatta.

A kiesések következtében Robert Kubica kapaszkodott fel a negyedik helyre annak ellenére, hogy az egyik hosszú szakaszon kénytelen volt fél kézzel vezetni, mivel Fiestájának különleges, hidraulikus váltórendszere a meleg miatt bedobta a törülközőt, így a lengyel a mechanikus egységet kellett, hogy használja. Kubica aztán az utolsó előtti szakaszon, ami egy szuperspeciál volt, elnézte az első kanyar féktávját, nekiment a beton terelőelemeknek, melyek felborították a Fiestát. A rendezők segítettek talpra állítani a kocsit, ami így el tudta hagyni a helyszínt, de a befejező gyorsaságin nem engedték elrajtolni a lengyelt.

A napot így az M-Sport fiatalja, Elyn Evans zárta a negyedik helyen, aki különösebb problémák nélkül teljesítette a szakaszokat. Az ötödik pozícióban Thierry Neuville található, aki a második körben már egy másodpercen belül tudott autózni kilométerenként a Hyundai i20 WRC-vel a szakaszgyőztesekhez képest.

Csapattársa, Chris Atkinson a nyolcadik helyen teljesítette a napot Martin Prokop és Benito Guerra mögött. Az ausztrált számtalan gond hátráltatta. Már a csütörtök esti szuperspeciál rajtja után megviccelte az i20 WRC, amikor a kocsi lefulladt, újra kellett indítani. Pénteken reggel aztán eltörött az ALS kapcsolója, úgyhogy etap módban kellett Atkinsonnak teljesítenie az első kör gyorsaságijait, amihez még hozzájött egy fékhiba, majd az egyik felfüggesztési elem törése is. Atkinson a nap végén ugyanabban a kanyarban, ahol Kubica felborult, szintén hibázott, de neki szerencséje volt, ő a műanyag elválasztó elemeket találta el.

A világbajnokság WRC 2-es kategóriájában hasonlóan eseménydúsan alakultak az események. Idő előtt állt félre a csütörtöki szuperspeciálon második időt autózó Ott Tanak, valamint Quentin Gilbert is. Az értékelést Yuriy Protasov vezeti Ford Fiesta R5-ösével, a második helyen Lorenzo Bertelli áll egy Fiesta RRC-vel, a harmadik Massimiliano Rendina egy Mitsubishi Lancer Evo X-zel. A WRC 3-ba nem nevezett senki.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1h 46m 25.3s
2. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +26.1s
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +42.5s
4. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 28.7s
5. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 30.2s
6. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +3m 31.1s
7. Benito Guerra M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +5m 6s
8. Chris Atkinson Hyundai Motorsport i20 WRC +6m 32.8s
9. Robert Kubica RK M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +6m 45.5s
10. Yuriy Protasov Ford Fiesta R5 +7m 39.1s

 

Andrew

 

2014. március 8.


A Mexikó Rally 2. napja

 

A Mexikó Rally szombati napján hét gyorsasági szakaszt iktattak programba a verseny rendezői. Az első körben egy 30 és egy 53 kilométeres különpróba várt a mezőnyre. Ezt délután meg kellett ismételni annyi különbséggel, hogy a hosszabb gyorsaságit kétfelé vették – a rövidebb második rész lesz a vasárnapi Power Stage is. Ezt követően a szokásos két leoni szuperspeciál zárta a napot. A gyorsaságik össztávja 170 kilométert tett ki.

Még az előző nap krónikájához tartozik, hogy Jost Capito, a Volkswagen Motorsport vezetője elismeréssel beszélt két versenyzőjéről, Sebastien Ogier-ről és Jari-Matti Latvaláról, hogy az előnytelen első rajtpozíciókból indulva is az élmezőnyben tudtak autózni pénteken. Capito külön dicsérete azonban a mérnököket illette. „A motorrészlegünknek is meg kell köszönni a sikereket. Fantasztikus munkát végeztek a Polo R WRC motorjának beállításával, hogy az megbirkózzon a nagy tengerszint feletti magasságokkal, egy intelligens motorvezérléssel rukkoltak elő. Megemelem a kalapom előttük.”

A versenyt vezető Sebastien Ogier immár kedvező rajtpozícióból rajtolva rögtön megnyerte mindkét gyorsaságit. Az őt üldöző Mads Ostberg próbált kapaszkodni, de az első gyorsaságin a nem megfelelően felírt itiner miatt egy bukkanót követően a DS3 bal hátuljával eltalálta a partoldalt. A nagy erőhatás miatt megsérült a rugóstag. A norvég páros a szakaszt befejezte, majd gurtnival rögzítette a futóművet, ám az a következő szakasz rajtjáig sem bírta ki. Kivették a féltengelyt, légtelenítették a féket, de a gyorsaságin már nem rajtoltak el, mivel kikésték az idejüket.

Az 53 kilométeres tizenharmadik szakasz aztán újabb áldozatokat hozott. Az előző napon kieső, majd a rally 2 szerint visszaálló Robert Kubica és Andreas Mikkelsen is felborult, és ismét csak a verseny feladására kényszerült. A két pályabejárási incidenst is beleszámolva a hétvégén már négy balesetnél tartó lengyel Fordjában megsérült a bukócső, vasárnap emiatt már nem lesz lehetősége visszaállni.

A szakaszt Latvala és Kris Meeke is törött szélvédővel fejezte be a hatalmas gödrök, illetve az útra behajló faágak miatt. Latvala Ostberg kiesésével felkapaszkodott a második helyre, míg Thierry Neuville a harmadik pozícióban találta magát, miután megelőzte Elfyn Evans-ot. A Hyundai pilótája azonban nem volt elégedett, előbb a fékje fogyott el, majd a tapadásra panaszkodott, a magukkal vitt két pótkerék miatt pedig sokat csúszkáltak. Elmondása szerint változtattak már a beállításokon, de az sem segített.

A délután már nyugodtabban telt. Ogier megnyerte az összes hagyományos szakaszt, ami után a Volkswagen 77 százalékos mutatóval rendelkezik a 2014-es szezonban a gyorsasági szakaszgyőzelmeket illetően. A francia versenyzőre az egyik szakaszon egy, a nyomban lévő kő, majd a szuperspeciálon egy nagy gödör hozta a szívbajt, de megúszta a dolgokat, utóbbit egy kétkerekezéssel, valamint a felniről kissé leugró gumival. „Ez egy fantasztikus nap volt számunkra! A Polo abszolút tökéletesen működik és olyan megbízható, mint egy óramű. Juliennek és nekem kényelmes előnyünk van, ami lehetővé teszi, hogy felügyeletünk alatt tartsuk a dolgokat.” Ogier még hozzátette, az utolsó nap kemény lesz a hosszú, ötvenhat kilométeres gyorsasági miatt.

Csapattársa, Latvala egy perces hátránnyal várhatja a folytatást. „Egy élvezetes nap volt ez, de nem volt nagy a versengés, nem volt szükség erre. A második helyért járó pontok fontosak, a bajnokságért küzdünk, nem pedig az egyes versenyekért, ez az, amit játszanunk kell” – nyilatkozta a finn.

Neuville meg tudta tartani harmadik helyét, bár délután sem viselkedett úgy az i20 WRC, ahogy azt a Hyundai Motorsport versenyzője szerette volna. A 14. gyorsaságit követően így nyilatkozott a belga: „Kicsit lágy az autóm, sokszor elvesztem a hátulját. Küszködtem a fékkel, dolgoznunk kell rajta, mivel túl gyorsan elvesztem.” Ezt követően a Hyundai szélvédője repedt el egy hatalmas ugratás után, majd arról is beszélt Neuville, hogy a differenciálművek nem felelnek meg száz százalékban a vezetési stílusának. Ezen a következő versenyig változtatni fognak, ugyanakkor nem felejtette el megdicsérni csapatát az elvégzett fantasztikus munkáért. A nap végén pedig a következőket mondta el a harmadik helyezéséről: „Nagyon jó pozícióban vagyunk a holnapi folytatást illetően, de a figyelmünk még mindig azon van, hogy befejezzük a versenyt, mintsem az eredményen.”

Elfyn Evans is kitűnő helyről várhatja a befejező napot. Az M-Sport britje alulkormányozottsággal küszködött, mindemellett nem vállalt semmi kockázatot, nem is akart Neuville-lel csatába bocsátkozni. Őt tisztes távolból Martin Prokop, valamint Benito Guerra követi. A hazaiak kedvence nekicsúszott egy fának a kocsi oldalával, amiben meg is sérült a karja, de tudta folytatni a versenyt.

A Hyundai másik pilótájának, Chris Atkinsonnak is meggyűlt a baja a fékekkel, de az előző este eszközölt beállítás módosítások sem jöttek be neki. „Változtattunk a beállításokon, de egyáltalán nem tudtam nyomni, túl veszélyes volt bármilyen kockázatot vállalni. Sajnos ez egy rossz irány volt.”

A nyolcadik és kilencedik helyen Mikko Hirvonen és Kris Meeke található. Az előző napi kiesés után mindketten bíztató részeredményeket produkáltak, Hirvonen a nap összesítését nézve a harmadik, a gyorsaságit is nyerő Meeke a negyedik leggyorsabb volt.

A WRC 2-es értékelésben az előző napi balesete után visszaálló Ott Tanak győzött a nap összes szakaszán. A kategóriát továbbra is Yuriy Protasov vezeti. Lorenzo Bertelli összetörte Fordját, így a mitsubishis Massimiliano Rendina jött fel a második, a subarus Gianluca Linari pedig a harmadik helyre.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 36m 42.2s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +1m 0.3s
3. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +4m 37s
4. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +5m 24s
5. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +8m 2.5s
6. Benito Guerra M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +10m 33.6s
7. Chris Atkinson Hyundai Motorsport i20 WRC +12m 18.3s
8. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +16m 9.4s
9. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +17m 18.9s
10. Yuriy Protasov Ford Fiesta R5 +17m 35s

 

Andrew

 

2014. március 9.


A Mexikó Rally 3. napja

 

A rali világbajnokság harmadik fordulójának, a Mexikóban megrendezett viadalnak az utolsó napjára mindössze nyolcvan versenykilométer maradt, ezt négy szakaszra tagolódott. Sétakocsikázásra ugyanakkor nem lehetett számítani, hiszen az egyik gyorsasági nem kevesebb, mint ötvenhat kilométert tett ki, ráadásul immár szervizlehetőség nélkül kellett eljutni a célig.

A monstre szakasz a bemelegítő szuperspeciál után várt a mezőnyre, melynek céljába sokan a fékre panaszkodva érkeztek meg. Chris Atkinson és Elfyn Evans is azt nyilatkozta, le kell légteleníteniük a rendszert a folytatás előtt, ugyanakkor az ausztrálnak a sebességváltásokkal is meggyűlt a baja. Jari-Matti Latvala furcsa érzéssel szállt ki a Polóból, de nem látott semmi sérülést a kocsi első futóművén, Ostberg pedig azt hitte, defektje van. Miután leellenőrizte autóját, ő is folytathatta útját.

A szuperspeciál győzelme után Sebastien Ogier ezen a szakaszon csak második lett, de így is tovább növelte előnyét. Ezt és az utolsó előtti gyorsaságit odaadta a francia Mads Ostbergnek, majd elkezdődött viccelődni, hogy az eredmények tükrében lehet, hogy elspórolja a Power Stage-et, hogy a második pozícióból rajtolhasson Portugáliában. Latvala utolsó előtti rajtolóként az élre állt a bónuszpontokért zajló utolsó szakaszon, de csapattársa nem vett vissza a tempóból, és megnyerte a zárógyorsaságit is. Latvala mögött Hirvonen zárt ezen a harmadik pozícióban.

Az összetettben viszont egy évvel első dobogós helyezésének megszerzését követően a Hyundai első pódiumát szerezte meg Thierry Neuville. Az újonc alakulat sok problémával szembesült a szezon során eddig, viszont belga pilótájuk nagyobb gondok nélkül – az utolsó szakasz utáni etapon azért elkezdett folyni a Hyundai-ból a hűtővíz – abszolválta a mexikói futamot, így megérdemelten állhatott fel a dobogóra.

„Nagy nap ez a csapatnak, nagyszerű munkát végeztek, a kocsi hiba nélkül teljesített. Sokat tanultunk ezen a hétvégén, ez motivációt ad nekünk a jövőre. A tempónk nincsen még meg, sokat kell dolgoznunk” – mondta el Neuville a befejező gyorsaságit követően, ami után a verseny legnagyobb izgalmai jöttek számára, valahogy ugyanis el kellett juttatnia a kilyukadt hűtőrendszerű i20 WRC-t a szervizparkig. Dráma volt ez és keserves feladat, de sikerült megoldania a párosnak.

„A valaha volt legjobb eredményem ez Mexikóban. Ez az első alkalom, hogy tiszta versenyem volt itt” – nyilatkozta boldogan Latvala az utolsó szakasz beírójában, aki az összetettben is a második helyen végzett.

„Tökéletes hét volt ez, a svédországi hibám után éhesen jöttem ide” – mondta el a futamot nyerő Ogier. „Várjuk már, hogy így folytassuk. Meg szeretném köszönni a csapatnak, mivel tökéletes volt az autó a hétvégén.”

A negyedik helyen érkező Elfyn Evans is elégedett lehet, hiszen az M-Sport fiatal versenyzője élete legjobb helyezését könyvelhette el. Martin Prokop két rosszul sikerült verseny után boldogan gurulhatott fel a céldobogóra. A csehek privát versenyzőjének az utolsó napon volt egy komoly kalandja, amikor megpördült és majdnem fel is borult. A hazai közönség előtt autózó Benito Guerra sem lehetett bánatos, hatodikként érkezett célba.

Chris Atkinson rengeteg problémától hátráltatva fejezte be a versenyt a másik Hyundai-jal. „Nem volt tiszta az egész hétvégénk, de behoztuk az autót a célba. Látva, hogy mindenkinek problémája van, nyolcvanöt százalékon vezettem, hogy végigérjek a kocsival. Mindkét autó a célban van, ez egy eredmény. Sosem lehet tudni ezen a versenyen, könnyű bajba kerülni” – mondta el az ausztrál, majd hozzátette: „Tudom, hogy sokkal gyorsabban is tudok menni.”

Mikko Hirvonen ugyanakkor elszalasztott egy dobogós helyezést, miután az első napot nem teljesítette a Fiesta generátorhibája miatt. Az viszont önbizalommal töltheti el a finnt, hogy a tempója jó volt a hétvége folyamán. Az M-Sport versenyzője mögött a szintén több gyorsaságit kihagyó Mads Ostberg következett. A citroenes csapattársa, Kris Meeke utolsó szakaszon történt balesetének köszönhetően lépett egyet előre.

A WRC 2-es mezőnyben Ott Tanak ezen a napon is megnyerte az összes szakaszt. Az észt győzött az összes olyan gyorsaságin, amit be tudott fejezni, de túl sokra nem ment ezzel, hiszen a balesete után szakaszonként kapott időbüntetések miatt csak a negyedik lett a kategóriában. Az értékelést csaknem huszonnégy perces előnnyel Yuriy Protasov nyerte, akire törött féltengellyel autózta végig az utolsó napot. A dobogóra Lorenzo Bertelli és Massimiliano Rendina állhatott fel, akik az utolsó gyorsaságin cseréltek helyet.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 4h 27m 41.8s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +1m 12.6s
3. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +5m 28.6s
4. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +6m 49.3s
5. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +9m 54.4s
6. Benito Guerra M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +12m 57.6s
7. Chris Atkinson Hyundai Motorsport i20 WRC +15m 15.4s
8. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +17m 6.8s
9. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +25m 41.6s
10. Yuriy Protasov Ford Fiesta R5 +28m 18.2s

 

Andrew

 

2014. március 9.

Módosítás: (2018. február 11. vasárnap, 08:38)