Brit Rally 2014

A Brit Rally összefoglalója

 

A Brit Rally, a rali világbajnokság hagyományos idényzárója mindig nagy kihívás a rajthoz állók számára, köszönhetően az erdei szakaszainak és a közismerten változékony wales-i időjárásnak.

Az észak- és közép-wales-i erdők útjai gyorsak, sarasak, ezzel a világbajnoki versenynaptár egyik legtechnikásabb és legnagyobb odafigyelést igénylő gyorsasági szakaszai ezek. És ez csak a kezdet. A versenyt az időjárás is igencsak befolyásolja, lehet eső, köd, de még hó is, ami megjósolhatatlanná teszi a feltételeket.

A sár alapvető része a korábban RAC Rally-ként futó viadalnak, a pilótáknak tudni kell pontosan megjósolni, mennyire is csúszós az, ha szükséges, mennyire is kell lelassítaniuk. Van-e sár vagy nincs, milyenek a feltételek, mekkora a tapadás – mindezek rendkívül változatos tényezők ezen a futamon. A megfelelő pályabejárás és a jó itiner emiatt alapvető fontosságú.

„Semelyik másik forduló sem hasonlít erre” – magyarázza Didier Clement, a Citroen Racing fő operációs mérnöke. „Ez az a verseny, ahol a legtöbb eső lehet és a legsarasabbnak bizonyulhat. Az utak emiatt nagyon különlegesek, a tapadás pedig állandóan változik! Néha jó lehet a tapadás, de amint sarassá válik az útfelszín, csúszósak lesznek a kövek, tulajdonképpen eltűnik a tapadás.”

Az autók úgy néznek ki, mintha egy mocsárból jöttek volna elő, és mint ahogyan a tapadás változik, a kocsi aljára tapadt sár az egyensúlyát és kezelhetőségét is felborítja. Nem ritka, hogy a csapatok két wales-i birka súlyának megfelelő sarat kell, hogy lekaparjanak az egyes szervizekben autóikról. „Nincs mágikus megoldás” – folytatja Clement. „A sár ráragad a kocsira, és külső beavatkozás nélkül nem lehet eltávolítani. Akár száz kiló extra súlyt is le lehet szedni.”

A másik kihívás az autók beállítása. A csapatoknak a legjobb kompromisszumot kell megtalálni a keményebb beállítások, amitől pontosan irányítható a kocsi, ezáltal magabiztosságot ad a pilótának és a puhább irány között, amivel a gumik tapadásából lehet kihozni a legtöbbet. „Nincsenek nagy függőleges mozgások, a tapadásra azonban nagy szükség van, ugyanakkor nem engedhetjük meg magunknak azt sem, hogy a pontosságból áldozzunk fel. Nehéz a jó balansz kialakítása” – mondja Clement. A legtöbb alakulat az előzetes tesztek során belőtt már egy alapbeállítást, de a sokrétű változó miatt erre a versenyre sosem lehet tökéletesen felkészülni.

„A Brit Rally egy nehéz verseny nagyon sok olyan paraméterrel, amit nehéz megjósolni” – véli Michel Nandan, a Hyundai Motorsport igazgatója. Lehet nagyon saras és nagyon ködös is, ekkor a körülmények trükkössé válnak, melyek jobban passzolnak a Hyundai i20 WRC-nkhez. Láthattuk, hogy amikor a tiszta teljesítményünkről és sebességünkről van szó, talán érthetően, egy kicsi hiányban szenvedünk az első szezonunkban, de amikor a körülmények sokkal nagyobb elvárásokat támasztanak, csökkenteni tudjuk a hátrányt és kicsit nagyobb szerepet játszhatunk az elejében. Amennyiben ez így lesz, a célunk az első öt.”

Az alzenaui székhelyű egylet ötnapos tesztet tartott Wales-ben, a versenyen részt vevő mindhárom pilóta, Thierry Neuville, Juho Hanninen és Hayden Paddon is próbálgathatta az i20 WRC-t, hogy a legmegfelelőbb beállításokkal vághasson neki a versenynek. Neuville azt a kocsit veheti használatba, amivel az utóbbi négy futamon futott, míg az ezúttal lehetőséget kapó Hanninen a Dani Sordo által az aszfaltos viadalokon szereplő Hyundai volánja mögé ülhet. Paddon az N-es alakulat szokásos kocsiját használja.

Az M-Sport csapatának több célja is van a 2014-es világbajnokság zárófordulóján. Az alakulatnak reális esélye van még befogni a gyártói értékelésben második helyen álló Citroent, ami egy félgyári alakulattól nagy szó lenne. Mikko Hirvonen az egyéni értékelés negyedik, legjobb nem volkswagenes helyezését akarja megőrizni, hozzásegítve egyúttal társát, Jarmo Lehtinent a navigátori bajnokság bronzos pozíciójához. A csapat legfőbb célja ugyanakkor talán, hogy Hirvonen méltó módon búcsúzzon el a világbajnokságtól, ugyanis a finn bejelentette azt, amit már nyár óta pletykálnak: az évad végén befejezi aktív pályafutását.

Elfyn Evans autójának dekorációja kissé változni fog a versenyre, a tetőszellőzőn ugyanis nem a wales-i zászló lesz látható. A wales-i szakközépiskolák és főiskolák között pályázatot hirdettek ugyanis, ennek győztes alkotása kerül a Ford Fiesta WRC tetejére. A kérdéses, 2012-ben épített Fiesta egyedülálló egyébiránt a mezőnyben, ez az egyetlen kocsi, ami a 2014-es idény valamennyi versenyén részt vett. Hirvonen a jóval frissebb, Finnországban csatasorba állított Forddal búcsúzik.

A Citroen nem tartott specifikus tesztet a futam előtt, erőforrásait inkább a jövő éves felkészülésre szánta már, aminek a futam utáni héten Portugáliában lesz egy tesztállomása. Kris Meeke és Mads Ostberg is olyan DS3 WRC-be ülhetnek, amit jobbára a szezon első felében használtak. Meeke Belgiumban, a Condroz Rallye-n melegített, a DS3 R5-tel a WRC-ket felvonultató mezőnyben a második helyen ért célba.

A Volkswagen tulajdonképpen mindent megnyert idén, amit lehetett, egyedül a Mikkelsen-Floene kettős számára van tétje a futamnak, hiszen a navigátor nem vett részt a teljes bajnokságban, így pilótája harmadik pozíciójával szemben a mitfárerek éves értékelésében csak a negyedik helyen áll. Jost Capito továbbra sem alkalmaz csapatutasítást, „győzzön a jobb” felkiáltással küldi csatába párosait. A csapat Wales-ben készült, ahol már a 2015-ös specifikációjú autó is ott volt. A Volkswagen a futamon a francia viadalon használt Polókkal áll rajthoz.

A viadal útvonala az előző évhez képest jelentős módosításon esett át. A Deeside központú verseny szervezői huszonhárom gyorsasági szakaszt iktattak a háromnapos futam programjába, a melyek összesen 305 kilométert tesznek ki. A versenyzők összesen huszonnégy gumiabronccsal gazdálkodhatnak a hétvége során.

 

Andrew

 

2014. november 13.


A Brit Rally 1. napja

 

A 2014-es rali világbajnoki szezon utolsó fordulója, a Brit Rally csütörtökön este vette kezdetét a hivatalos rajtceremóniával. Ezen a világbajnoki címét idén megvédő Ogier-Ingrassia kettős navigátortagja vehette át a Michael Park „Beef” Trophy-t, amit a 2005-ben tragikus körülmények között elhunyt navigátor tiszteletére alapítottak a szervezők és adják át minden évben egy kiválasztott mitfárernek. Thierry Neuville a megnyitót gyalogosan teljesítette, miután a Hyundai kábelkötege megadta magát.

Pénteken, a viadal első napján nyolc gyorsasági várta az indulókat, akiknek a négyfajta szakaszon nem kevesebb, mint 146 versenykilométert kellett megtenniük. Nap közben ráadásul csak egy távolsági szerviz állt a párosok rendelkezésére.

A küzdelem az éjszakai esőzések miatt rendkívül csúszóssá vált utakon vette kezdetét. A Volkswagenek, kihasználva a kedvezőbb pályaviszonyokat, rögtön a legelején az élre álltak. Sebastien Ogier három szakaszt nyert a délelőtti körben és tíz másodperces előnyt épített ki. Csapattársa, Jari-Matti Latvala a második szakaszon csaknem felborult, a következő különpróba megnyerése után a negyediken pedig túlcsúszott egy kereszteződésben. Mindazonáltal így is megnyugtató előnyre tett szert az egyre kedvezőtlenebb feltételek között autózó üldözőkkel szemben. Mads Ostberg és Mikko Hirvonen ekkor már fél perc lemaradással álltak a finn mögött. Kris Meeke egy korai rajt miatt tíz másodperces büntetést kapott, ezzel az ötödik helyen várhatta a folytatást, akit szorosan követett Neuville.

Délután a Volkswagen két ásza fordított lapokkal játszott, Latvala nyert három szakaszt, Ogier pedig egyet. A finn három másodpercet tudott a hátrányából összességében ledolgozni. Ők ketten más dimenzióban autóznak, az estére a harmadik pozícióba felkapaszkodó Hirvonen már több mint egy perc lemaradással várhatja a folytatást. A délután a DS3 WRC beállításaival küszködő és éppen ezért magabiztosságát elvesztő Ostberget márkatársa, Meeke is megelőzte, aki a rendkívül csúszós körülményekről megjegyezte, „ez olyan, mint a Monte-Carlo Rallye murván”.

Neuville az egyetlen hyundai-os, aki a legjobb tízben tudott autózni. A belga mögött Elfyn Evans, a DMACK gumikon futó Ott Tanak és a Pirelliket használó, a futamon történő részvételre csak az utolsó pillanatban lehetőséget kapó, az M-Sport igencsak kiszolgált tesztautójával rajthoz álló Henning Solberg következik. A legjobb tízet Martin Prokop zárja, aki a többiekhez hasonlóan nem úszta meg kalandok nélkül. Robert Kubicának is voltak kalandjai, a lengyel a tizenegyedik, Hayden Paddon pedig a tizenkettedik, miután szervó- és első differenciálmű problémák hátráltatták délután.

Egy második szakaszidő után Andeas Mikkelsen úgy gondolta, nyomnia kell, hogy Ogier-t ne hagyja megszökni. Így is tett, de a tempó túl nagy volt a második gyorsaságin. „Kicsit túl optimisták voltunk a bukkanón, túl későn fékeztem a következő jobbos kanyar előtt” – mesélte a norvég, a Volkswagen jobb első futóművét ütötte meg. A szakaszról két és fél perc hátránnyal kiértek ugyan Ola Floenével, de folytatni nem tudták, mivel a szokásosnál kevesebb alkatrész volt a Polo WRC-ben a súlymegtakarítás miatt. Szintén feladni kényszerült a napot a hyundai-os Juho Hanninen, a finn a harmadik szakaszon hibázott és csúszott le az útról.

A WRC 2-ben az a Jari Ketomaa vezet, akinek a bajnoki címhez mindenképpen nyernie kell. A finnek még ez az eredmény önmagában nem is lenne elég, a nagy rivális Nasser Al-Attiyah-nak nem szabadna a nyolcadik helynél előrébb végezni. A katari, aki tartózkodott a második pozícióban is, éppen ezt a pozíciót foglalja el, miután a Ford Fiesta RRC sebességváltója délután rakoncátlankodott. Ketomaa Fiesta R5-öse mögött Bernardo Sousa Fiesta RRC-je és Lorenzo Bertelli Fiesta R5-öse várhatja a folytatást.

A junior világbajnoki értékelés és a WRC 3-as sorrend megegyezik, Stephane Lefebvre távollétében Alastair Fischer vezet Henri Haapamaki és Martin Koci előtt.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1h 26m 28.9s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +6.6s
3. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 13.8s
4. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 21.5s
5. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 22.2s
6. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 33.9s
7. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 50.3s
8. Ott Tanak Ford Fiesta RS WRC +2m 29.4s
9. Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC +2m 39.0s
10. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +2m 49.8s

 

Andrew

 

2014. november 14.


A Brit Rally 2. napja

 

A rali világbajnokság brit állomása a második napon kilenc szakasszal folytatódott. Négy gyorsasági után egy rövid közönségcsalogatót teljesített a mezőny, majd a szervizelést követően megismételték a délelőtti négy hagyományos szakaszt, az utolsókat már sötétben. A versenyzőknek 114 kilométert kellett versenytempóban teljesíteniük.

A Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala között a győzelemért az előző napon megkezdődött csata hamar eldönt reggel, miután utóbbi rögtön az első gyorsaságin hibázott. „Egy csúszós kanyar volt ez, kicsit későn fékeztem és lefullasztottam a motort. Próbáltam befordulni, de a motor nem indult újra, így háttal beestünk az árokba és benne ragadtunk” – mesélte a Volkswagen finnje. A Polo WRC-t a nézők szedték ki, Latvala három percet vesztett, ráadásul leszakadt a kocsi hátsó szárnya, majd később kiderült, hogy a jobb első lengéscsillapító is eltörött.

Ogier-nek innentől kezdve csak a biztonságra kellett törekednie, hiszen legközelebbi üldözői is több mint egy percre voltak tőle. Mikko Hirvonen, Kris Meeke és Mads Ostberg azonban nem is a franciával foglalkoztak, hanem egymással. Ostberg két második időt is autózott, amivel a nap közbeni szervizbe érve felléphetett volna a képzeletbeli dobogó középső fokára, csakhogy volt egy időellenőrzőről történt késése, a tíz másodperces büntetéssel pedig ismét a negyedik helyen találta magát. A norvég, aki az esetet megelőzően az átbeszélőt próbálta megreparálni, a késést vitatta. Hirvonen a közjátékkal visszakerült a második pozícióba, Meeke azonban mindösszesen 0,7 másodperc hátrányban volt tőle ekkor. A finn a hosszú, gyors részeken és a kemény féktávokon nem érezte magát kényelmesen, míg citroenes vetélytársai bevallották, a gyártói bajnokság miatt a biztonságos célba érést kell szem előtt tartaniuk. Bár nem volt nagyon lemaradva tőlük az egyik szakasz során három kereszteződésen is túlcsúszó Thierry Neuville, nem tudott csatlakozni ehhez a társasághoz a belga.

Az egyre inkább trükkössé váló körülmények között Ogier délután is csak arra figyelt, hogy ne hibázzon, mindazonáltal nagyon elégedett volt a Polo WRC-vel. Az immár kétszeres világbajnok legjobb szakaszeredménye egy negyedik idő volt szombaton, a verseny befejező napját még így is 58 másodperc előnnyel várhatja. Csakúgy, mint pénteken, Ostbergnek ezúttal is gyengébben sikerült a délután, most gumiproblémák hátráltatták. Visszacsúszott a negyedik helyre, ráadásul negyven másodperc lett a lemaradása Hirvonenhez és Meeke-hez képest, akik egy-egy szakaszgyőzelmet elkönyvelve 3,4 másodpercre vannak egymástól. A lámpasorát az egyik lassítónál leütő Neuville az ötödik, Elfyn Evans a hatodik, de a wales-i is mindössze tizenegy szekundumra van Ostbergtől lemaradva. Vasárnap hármójuk között is nagy csata várható.

Ott Tanak a hetedik helyre hozta be a DMACK gumikon futó Ford Fiesta WRC-jét, mögé Latvala kapaszkodott fel. A finnt délelőtt az árokjárásából adódó gondok hátráltatták, a nap második fele már jobban sikerült, Latvala egy szakaszgyőzelmet is bezsebelt.

A Pirelli abroncsokat használó Henning Solberg megnyerte a közönségcsalogatót, ugyanakkor neki is akadtak gondjai a kereszteződésekkel, valamint kapott egy defektet is. A norvég veterán a kilencedik helyről várhatja a zárónapot. Az utolsó pontszerző helyen Martin Prokop áll, Robert Kubica Hayden Paddont követve a tizenkettedik.

A pénteki napot egy vezetői hiba miatt idő előtt befejező Andreas Mikkelsen elsőként rajtolhatott a pályákon, és a kedvező rajtpozíciójának köszönhetően délelőtt négy szakaszt nyert sorozatban. Ehhez délután hozzájött még egy részsiker, ez azonban sovány vigasz. A norvégot ráadásul egy különös baki is hátráltatta, délelőtt meghibásodott az egyik sisakjuk átbeszélője, de a csapat nem azt cserélte ki, hanem a működőképeset. Ola Floene emiatt délután kézzel mutogatva navigált.

A WRC 2-es mezőnyt továbbra is Jari Ketomaa vezeti, aki mögött Lorenzo Bertelli valamint Matthew Wilson áll, miután az addigi második Bernardo Sousa hibázott az utolsó gyorsaságin. Nasser Al-Attiyah felkapaszkodott a hatodik helyre, jelen állás szerint őt avatnák a WRC 2 bajnokává vasárnap.

A juniorok mezőnyében Alastair Fischer őrzi az első helyet, mögé Martin Koci zárkózott fel, a harmadik pozícióban Simone Tempestini található. A WRC 3-as kategóriában a fiatalok vesznek csak részt ezúttal, így ott annak állása megegyezik a junior tabellával.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 33m 19.3s
2. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +58.1s
3. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 1.5s
4. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 41.2s
5. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 44.5s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 52.4s
7. Ott Tanak Ford Fiesta RS WRC +2m 33.3s
8. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +3m 28.1s
9. Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC +3m 39.4s
10. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +3m 54.5s

 

Andrew

 

2014. november 15.


A Brit Rally 3. napja

 

A Brit Rally vasárnapi napján, egyben a 2014-es rali világbajnokság utolsó napján mindössze negyvenhat versenykilométer várt a versenyzőkre, melyet háromfajta pályán, összesen hat szakaszon kellett teljesíteniük.

Az izgalmakat a verseny második helyéért Mikko Hirvonen és Kris Meeke között folyó csata, a gyártói világbajnokság második pozícióért a Citroen és az M-Sport által vívott küzdelem, a navigátori éves bronz, valamint a WRC 2-es bajnoki cím sorsa adta.

A világbajnoki címet már az előző futamon bebiztosító Sebastien Ogier csakúgy, mint az előző napon, a biztonságra törekedve autózott tetemes előnye birtokában. Tempóját jól jelzi, hogy mindössze egy szakaszon tudott beférkőzni a legjobb háromba, de a lényeg a francia számára a célba érkezés volt. Ezt teljesítette, megszerezve idei nyolcadik győzelmét.

Meeke támadást indított Hirvonen ellen, de már az első szakaszon árokba csúszott. Annyiban szerencséje volt, hogy ötven méter után sikerült kiugratnia belőle és nem is vesztett sok időt, ugyanakkor egy gumija defektes lett, egy másik pedig megsérült. Pótkerék nélkül maradt így a DS3 pilótája a továbbiakra, mivel nap közben nem volt szervizpark. Az észak-ír ennek ellenére folyamatosan csípegetett hátrányából, és a nap felénél mindössze 1,6 másodpercre volt riválisától.

Hirvonent a sportbírók dühítették fel, amikor az Kinmel Parkban rendezett első szakasz rajtjában az utolsó pillanatban kapta vissza a páros a menetlevelét, így a finn nem tudta időben bekapcsolni Fordja rajprogramját. Hirvonen a közönségcsalogató újbóli teljesítésekor aztán bosszúból adott három másodpercet Meeke-nek, elszakadt, és végül a második helyen fejezte be a viadalt, aktív pályafutása utolsó világbajnoki futamát. Hirvonen a célban el volt ragadtatva, hiszen nem csak a dobogón végzett, de az év végi összesítésben megszerzett negyedik helye a legjobb nem volkswagenes pozíció is, ráadásul társa, Jarmo Lehtinen a navigátorok között megkaparintotta a bronzérmet a világbajnoki értékelésben. „Nem is tudtam volna jobban megtervezni a pályafutásom befejezését” – mondta el a célban Hirvonen. „Fantasztikus csata volt ez a hétvége során, pályafutásom egyik legélvezetesebbje. Bámulatos volt ez a hétvége, már alig várom, hogy elraktározzam az elmúlt tizenhárom év minden emlékét és magammal vihessem őket haza.”

Meeke, akinek a gyártói értékelés miatt a célba érés mindenek felett állt, nem tudta követni Hirvonent. Mivel Nagy-Britanniában a közutakon nem szabad sérült autóval közlekedni, a DS3 WRC pilótája a négy épen maradt gumit az összekötő szakaszokon használta, míg a reggeli esetnél megsérültet feltette gyorsaságikra. Az abroncsok azonban szépen lassan elfogytak, a Citroen Racing versenyzője pedig visszacsúszott a harmadikból a hatodik pozícióba. Az alakulat szerencséjére a dobogós helyet a csapattárs, a reggel két szakaszt is megnyerő Mads Ostberg foglalta el, így a franciák, ha minimális előnnyel is, de megtartották a gyártói második helyet.

Thierry Neuville és Elfyn Evans egy-egy helyet léphetett előre Meeke problémájának köszönhetően, a hazai pályán versenyző M-Sport pilóta a hyundai-ost azonban nem tudta befogni. Ők ketten tehát a negyedik, illetve az ötödik helyen végeztek. Ott Tanaknak el kellett könyvelnie egy defektet a nap folyamán, hetedik helyét azonban nem veszélyeztette ez. Jari-Matti Latvala megnyerte az utolsó négy szakaszt, de nem volt elég kilométere, hogy előrébb lépjen a nap folyamán. A finn nyolcadikként fejezte be a viadalt. Mögé Martin Prokop zárkózott fel, miután Fordjának szivárgó üzemanyagrendszere miatt Henning Solberg feladni kényszerült a versenyt. Prokop sikeresen tartóztatta fel Hayden Paddont. Robert Kubica tizenegyedikként érkezett célba, a lengyelnek ez volt az idei második olyan futama, amikor nem történt vele különösebb incidens. Andreas Mikkelsen ugyanakkor nem ért célba, a Volkswagen Motorsport II pilótája csakúgy, mint az első napon, ezúttal is elkövetett egy végzetes hibát, lecsúszott az pályáról és nem tudott visszajönni az útra.

A Power Stage pontjain Latvala, Neuville és Ostberg osztoztak.

Miután sikerült a hatodik helyen célba érnie Ford Fiesta RRC-jével, Nasser Al-Attiyah-ot avatták a WRC 2 bajnokává. A futamot a végig élen álló Jari Ketomaa nyerte Ford Fiesta R5-össel, Lorenzo Bertelli ugyancsak egy R5-ös Fiestával végzett a második helyen, míg Matthew Wilson Michelin dekorációba öltöztetett Fiesta RRC-jét intették le harmadikként.  

A WRC 3 – és egyben a juniorok – versengésében Alister Fischer győzött, megelőzve Martin Kocit és Henri Haapamakit.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 3m 8.2s
2. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +37.6s
3. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 3.6s
4. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 14.9s
5. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 24.3s
6. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +2m 3s
7. Ott Tanak Ford Fiesta RS WRC +2m 29.7s
8. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +2m 47.5s
9. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +3m 43.3s
10. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +3m 48.5s

 

Andrew

 

2014. november 16.

Módosítás: (2015. július 28. kedd, 18:40)