Svéd Rally 2015

A Svéd Rally összefoglalója

 

A rali világbajnokság versenynaptárának egyetlen teljes egészében havas viadala a Svéd Rally. A futam különleges kihívást hordoz magában, a letaposott havon és jégen ugyanakkor meglepő tapadást biztosítanak a szöges gumik. A körülmények ellenére a 100 kilométer/óránál is nagyobb átlagsebességével ez a sorozat egyik leggyorsabb versenye.

Az autók más vezetési stílust igényelnek, mások a fékpontok, a pilótának a nyomban kell maradnia, ha a legjobb tapadást szeretné. „A hófalak elég nagy segítséget tudnak nyújtani – bár óvatosnak kell lenned, hogy ne támaszkodj neki túl erősen – és a szöges gumik is nagy tapadást biztosítanak” – magyarázza Ott Tanak, az M-Sport egyik versenyzője. „A nyomok azonban nagyon szűkek, vita nélkül ez a legnehezebb része a dolognak. Biztosnak kell lenned, hogy a nyomban maradsz és lendületesen mész, mivel ha friss hóban, kívül találod magad ezeken a nyomokon, az nagyon csúszós.”

„A vezetési stílus, amit itt alkalmaznod kell, más, mint a többi futamon” – folytatja Tanak csapattársa, Elfyn Evans. „Nincs milliónyi mérföldre az érzés attól, ami a murván van, de vannak bizonyos technikák, amik nagyon különlegesek a havon történő vezetés során. Az egyik kihívása ennek az eseménynek a láthatóság. Amikor friss a hó, minden fehér, amitől különösen nehéz az előtted álló út olvasása. A feltételek is nagyon változóak tudnak lenni. Amennyiben jó a jeges alap, a tapadási szint nagyon magas, de néha változékony ez, ami nagyon nehéz a pilóták számára.”

Az M-Sport pilótái egyébként meglehetősen tapasztalatlanok ebben a környezetben, Tanak kétszer, Evans pedig mindösszesen egyszer indult a havas skandináv viadalon. A brit csapat versenyzői két-két napot tesztelhették a Fiesta RS WRC-t Kalle környékén a viadal előtti héten. Az M-Sport ugyanazokat az autókat viszi Svédországba, mint amivel harcba szálltak Monte-Carlóban is.

A Hyundai versenyzői is hasonló cipőben járnak, mint a fordosok. Thierry Neuville eddig három Svéd Rally-n állt rajthoz, Hayden Paddon egyszer, a csapat újonca, Kevin Abbring pedig most mutatkozik be Karlstadban. A Hyundai Motorsport névsora nem véletlenül alakult így, Dani Sordo ugyanis a futamot megelőző héten kerékpáros balesetet szenvedett, melynek következtében két bordája is eltörött. Michel Nandanék a spanyol helyére léptették elő Paddont az elsőszámú csapatba, az új-zélandi i20 WRC-jét pedig a friss igazolás, azaz Abbring foglalhatja el az új, Hyundai Mobis World Rally Team néven szereplő második csapatnál. A dél-koreai gárda már decemberben tartott egy négynapos tesztet Svédországban, amit a viadalt megelőző héten újabb két nap követett. Utóbbi egyikén Neuville és Paddon osztoztak a kocsi kormányán, Abbring pedig egy teljes napot gyakorolhatott. A Hyundai Motorsport első számú alakulata a Monte-Carlóban is használt gépeket biztosítja versenyzőinek, Abbring pedig egy teljesen új kocsi volánja mögé ülhet be. „Virtuálisan mindegyik autó azonos, az egyetlen apró különbség, hogy Sordo beállításait kell használnunk néhány kapcsolt alkatrész miatt” – árulta belső információkat Paddon, miután kiderült, hogy a spanyol helyén fog versenyezni.

A Citroen nagy önbizalommal készül a Svéd Rally-ra. A DS 3 télen elvégzett fejlesztéseit, a módosított aerodinamikát és a jobb motort az ilyen nagysebességű pályákon lehet igazán kihasználni. Mads Ostberg számára, aki ugyan jelentős mértékben kivette a fejlesztési tesztekből a részét, de most először állhat rajthoz a 2015-ös specifikációjú géppel, különösen fontos ez a viadal, hiszen részben hazai pályán, jelentős tapasztalattal és remek itteni eredményekkel a birtokában versenyezhet. A norvég két felkészülési viadalon is részt vehetett, a másodikon, a Finnskog Rally-n már a DS 3 WRC-vel autózhatott, amit meg is nyert. Természetesen a Citroen Racingnél sem maradt el a teszt, a többiekkel egy időben próbálgatták a franciák is autójukat. Meeke azt a kocsit használhatja, amivel Loeb oly’ sok sikert aratott 2012-ben, ő maga pedig tavaly használta a futamok nagy részén. Ostberg autója 2011-es építésű, amit tavaly használt már ő is.

A Volkswagen Motorsport a Hyundai-hoz hasonlóan már a 2014-es év végén ellátogatott Svédországba. Akkor a körülmények nem voltak túl kedvezőek a felkészüléshez, de február elején is lebonyolítottak egy tesztet a németek. Jari-Matti Latvala egyik kedvenc versenyét teljesítheti ismét, ahol már háromszor is nyert. Önbizalmát tovább fokozza, hogy a teszteken megállapíthatta, a Polo WRC korábbi verziójával havon tapasztalt némi alulkormányozottság a kocsi 2015-ös változatánál eltűnt. A Volkswagen Motorsport Latvalának és Sebastien Ogier-nek teljesen új Polókat készített. Andreas Mikkelsen Latvala tavalyi német és spanyol futamokon használt autójával rajtolhat el.

Az előző évhez képest az útvonal több mint harminc százaléka megújult. A Norvégiát évek óta érintő verseny során huszonegy szakasz, 308 mért kilométer vár a versenyzőkre, akik egy típusú, 380-384 volfrám szeggel ellátott gumit használhatnak. Az időjárás kitűnő feltételekről gondoskodott, megfelelő mennyiségű hó borítja a pályákat, és kellő hideget is jósolnak, hogy ez meg is maradjon a verseny idejére.

 

Andrew

 

2015. február 12.


A Svéd Rally 1. napja

 

A Svéd Rally hivatalos programja csütörtökön kezdődött a shakedown-nal és az esti szuperspeciállal. Előbbin, melyet egyébként Sebastien Ogier nyert, az enyhe időjárási körülményeknek köszönhetően egyre rosszabb körülmények várták az autókat, a havat és jeget felváltotta a latyak és a murva. A teszt krónikájához tartozik, hogy Michal Solowow a szakasz vége felé lecsúszott az útról és elgázolt egy fotóst, aki szerencsére nem szenvedett súlyos sérüléseket, de a biztonság kedvéért kórházba szállítottak. A karlstadi lóversenypályán tartott szokásos esti közönségcsalogatót meglepetésre a WRC 2-es kategóriában érdekelt Pontus Tidemand nyerte Mads Ostberg és Jari-Mati Latvala előtt.

Pénteken a mezőny a szokások szerint látogatást tett Norvégiában. A nap folyamán nyolc szakasz, majd a karlstadi szuperspeciál várt a párosokra, ezek összesen 125 versenykilométert jelentettek. A különlegessége a dolognak, hogy a kilenc gyorsaságit szerviz nélkül kellett teljesíteniük a gépeknek, javításokat csak a versenyzők végezhettek rajtuk az út szélén, azokat a szerszámokat és alkatrészeket használva, amiket magukkal vittek. A rendezők annyi segítséget adtak, hogy a hatodik szakasz előtt külön zónában időt biztosítottak a kerékcserékre és a lámpasor felszerelésére.

Nagy kérdés volt az időjárás és hogy annak milyen hatása lesz a feltételek alakulására. Az előző nap megolvadt hó végül megfagyott, így a kis tapadású pályákon az elsőként rajtolókat fogadták a legkedvezőbb feltételek. A reggeli első két szakaszt Ogier nyerte, majd egy újabb részsikerrel kilenc másodperc előnyt gyűjtött délelőtt. A francia mögött szinte mindenkinek akadt kalandja, többen is túlcsúsztak egy-egy kereszteződésen, de volt, aki a hófalat járta meg. A második helyen autózó Latvala a lassú kanyarokban küszködött autójával és nem találta a fékpontokat, a harmadik Andreas Mikkelsen pedig egy lassítóként kirakott szalmabálát kapott el reggel. A délutánt Mads Ostberg várhatta a negyedik helyről, őt Thierry Neuville és Kris Meeke követte.

Délután a volkswagenesek is megtapasztalhatták, hogy a szerencse forgandó. Ogier Polójának előbb elromlott az ablaktörlője, majd a szélvédő törött be, mivel az ablaktörlő javítására tett kísérletet követően elfelejtette a kocsi legénysége a motorháztető megfelelően rögzíteni. A világbajnok páros minimális előnnyel rajtolt el az utolsó hagyományos szakaszon, ahol a hófalba csúszott, negyven másodpercet vesztve.

Náluk is rosszabbul járt csapattársuk, Latvala. A finn jó tempóban kezdte a Hagfors felé vezető visszautat, újabb gyorsaságit nyert, de ugyanazon a szakaszon, ahol Ogier is hibázott, egy hosszú egyenes utáni kanyarban becsúszott az árokba. A nézőknek több mint nyolc percbe tellett a kocsi kibányászása, így Latvala a legjobb húszon kívülről várhatja a folytatást.

Csapattársai szerencsétlenségének köszönhetően az autójával nem teljesen elégedett Mikkelsen állt az élre a tavalyi specifikációjú Polo WRC-vel. A nap folyamán egy gyorsaságit nyerő norvég estére csaknem húsz másodperccel vezet Neuville és Ostberg előtt. A belga folyamatosan gyorsult Hyundai-ával és a nap végén egy legjobb időt is elkönyvelve megelőzte a DS 3-assal versenyző riválisát, akit több más versenyzővel együtt szurkolók zavartak meg a nyolcadik szakaszon. A legjobb hármat a zárószakaszt nyerő Ogier követi, aki még lőtávolságban van a versenyt vezető Mikkelsenhez képest.

Apróbb hibák után Ott Tanak érkezett az ötödik helyre, az M-Sport pilótáját Hayden Paddon és Martin Prokop követi. A szombati napot a kisebb meglepetésre egy szakaszgyőzelmet arató Yuriy Protasov várhatja nyolcadikként, Henning Solberg kilencedikként. Az első tízet Elfyn Evans zárja. Kevin Abbring a tizenegyedik, a Hyundai újoncának reggel az okozott gondot, hogy bepárásodott a szemüvege, emiatt lecsúszott az útról, másfél percet vesztve. Utána következik Kris Meeke, aki kétszer is megjárta az út szélét. Robert Kubica hátsó hajtás nélkül volt kénytelen teljesíteni a délutáni szakaszokat, így a lengyel Latvalához hasonlóan a húszon kívül található.

A WRC 2-ben Jari Ketomaa kiegyensúlyozott teljesítménnyel és negyvenhat másodperc előnnyel vezet Ford Fiesta R5-ösével. A MINI John Cooper Works S2000-est hajtó Valeriy Gorban némi meglepetésre a második, Fredrik Ahlin pedig a harmadik egy másik R5-ös Fiestával. Eyvind Brynildsen a szuperspeciálon esett vissza a negyedik helyre, hátránya azonban mindössze három másodperc Gorbanhoz képest. A pénteki szakaszt abszolútban nyerő Tidemand öt percet vesztett egy kicsúszásnak köszönhetően, ami miatt csak a nyolcadik ebben az értékelésben.

A WRC 3-ban mindössze egy induló volt, Ole Christian Veiby az összetett huszonhatodik helyén versenyben van.

Nem úgy Szabó Gergő, aki a hatodik szakaszt már nem tudta teljesíteni Mitsubishijével.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC 1h 14m 3.6s
2. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +19.1s
3. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +19.4s
4. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +24.7s
5. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 6.2s
6. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 37.1s
7. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +2m 0.5s
8. Yuriy Protasov M-Sport Ford Fiesta RS WRC +2m 11.4s
9. Henning Solberg M-Sport Ford Fiesta RS WRC +2m 18.2s
10. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 49.6s

 

Andrew

 

2015. február 13.


A Svéd Rally 2. napja

 

A rali világbajnokság második, svédországi fordulójának szombati napján a hagyományos svéd szakaszok, köztük a rammeni és a vargaseni különpróbák várták a mezőnyt. A négy gyorsaságit két körben kellett teljesíteni, azok összhossza 135 kilométert tett ki.

Amikor pénteken délután megtudta, hogy Sebastien Ogeir hibájának köszönhetően vezeti a versenyt, Andreas Mikkelsen spontán reakciója az volt, hogy a francia sosem adja fel. Nos, ez szombaton délelőtt be is bizonyosodott, arra azonban már kevésbé számított talán a Volkswagen Motorsport legfiatalabb pilótája, hogy csapattársán kívül lesz egy másik komoly kihívója is.

Pedig jól nyitotta a napot a norvég, Ogier-nek hat, Thierry Neuville-nek nyolc másodpercet adott az első szakaszon, így előnye csaknem fél percre nőtt. A következő, rammeni gyorsasági elején azonban becsúszott az árokba, onnantól kezdve elvesztette a ritmusát, a kör utolsó szakaszán pedig megforgott, így Ogier két másodpercen belülre került, Neuville pedig tizenkettőre volt tőle. Előbbit az hátráltatta a kör első szakaszán, hogy az elsők között kellett rajtolnia – konkrétan a Rally 2-vel visszaálló Lorenzo Bertelli mögött –, Neuville-t pedig az a plusz súly, hogy a többiekkel ellentétben két pótkereket vitt magával. A belga frusztrált is volt, mert elmondása szerint padlógázon ment, de nem tudott annyira közel kerülni a többiekhez, mint szeretett volna.

Reggel a harmadik pozícióból rajtolt, de korán kikerült az élen állók csatájából Mads Ostberg, mivel az első szakaszon hibázott és bal hátsó defektet kapott. A szakasz céljában tartott tőle a norvég, hogy a futómű is megsérült, de szerencséje volt, így a negyedik helyet biztosan tudta tartani a folytatásban annak ellenére, hogy a váltóval az első kilométerektől meggyűlt a baja.

Délután arra lehetett számítani, hogy a körülmények kevésbé befolyásolják az élen, illetve a később rajtolók teljesítményét, de nem így lett. Leginkább a Bertelli kiesése miatt immár elsőként induló Ogier-t zavarta ez, aki szokása szerint nem is rejtette véka alá véleményét. „Szégyen, hogy a hülye historic rali után kell mennünk” – hangzottak szavai, miután a historic-os résztvevők teljesen más íveken autóztak a pályákon, melyeken időközben elkezdett olvadni a hó is. A francia ennek megfelelően jó pár másodpercet vesztett és csak a harmadik helyen várhatja a zárónapot.

Mikkelsennek délután is meggyűlt a baja rammeni gyorsaságival, önkritikusan bevallotta, minden évben elszúrja ennek a szakasznak a végét. A vezető helyet azonban őrizte egészen az utolsó különpróbáig, ahol Neuville igencsak meglepte. A hyundai-os ismét két pótkereket vitt és az utolsó szakasz előtt ismét kicserélte navigátorával, Nicolas Gilsoullal újakra az elhasznált első kereket. Délután ez még inkább bejött, mint délelőtt, és – hacsak másfél másodperccel is, de – az élen találta magát Neuville, aki élete egyik legjobb szakaszának titulálta a vargaseni gyorsasági teljesítését. Egyébként addig sem ment lassan a belga páros, már a kör első szakaszát is megnyerték, ami után Neuville bevallotta, navigátora rá is szólt, hogy nyugodjon le.

Neuville és Mikkelsen mögött Ogier nem egész tíz másodpercre várhatja a vasárnapi folytatást, ami tehát hallatlan izgalmakat tartogat. A váltójával továbbra is bajlódó Ostberg senkitől sem zavartatva negyedik, őt a biztonságra autózó Ott Tanak követi. Hayden Paddon és Martin Prokop is átélt egy-egy meleg pillanatot egy ugratást követően, de továbbra is tartják a hatodik, valamint a hetedik helyet. Mögöttük két brit, Elfyn Evans és a szakaszt nyerő Kris Meeke áll, kettejüket mindössze négytized másodperc választja el egymástól. Az utolsó pontszerző pozícióban Yuriy Protasov található. Henning Solberg egy rontás és egy váltóhiba miatt csúszott ki a legjobb tízből.

Jari-Matti Latvala a nap folyamán több kisebb-nagyobb hibát is elkövetett, így csak a tizennyolcadik helyig tudott felkapaszkodni, Robert Kubicának viszont jobban sikerült a szombat, szakaszt is nyert. A befejező napot két pozícióval várhatja előrébb a lengyel, mint Latvala.

A WRC 2-ben továbbra is Jari Ketomaa vezet. A Ford Fiesta R5-öst hajtó finn a rosszabb állapotú részeken óvatosabb volt, hogy óvja gumijait, így előnye fél percre csökkent a negyedik helyről felzárkózó Eyvind Brynildsen Fiesta RRC-jével szemben. Fredrik Ahlin Fiesta R5-ösével őrzi harmadik helyét, akit Valeriy Gorban követ, miután egy kicsúszás következtében kénytelen volt a második helytől elbúcsúzni a MINI-s pilóta.

A WRC 3 egyetlen indulója, Ole Christian Veiby továbbra is versenyben van Citroen DS3 R3T-jével.

A szervezők a korábbi évekkel ellentétben a Colin’s Crest legnagyobb ugratásáért járó különdíjat nem az első áthaladás alapján ítélték oda, hanem mindkét kört figyelembe vették az értékeléskor. A vargaseni gyors közönségkedvenc részén délelőtt Mikkelsen produkálta a legnagyobb repülést, a 41 méterrel beállította a korábbi rekordot, délután azonban megdőlt ez. Neuville, miközben a vezető hely megszerzéséért iparkodott, 44 méterre repült a Hyundai i20 WRC-vel. A Volkswagen Motorsport adatai szerint egyébként Mikkelsen 151,23 kilométer/órás sebességgel ugratott el, míg csapattársa, Ogier „csupán” 135,87-tel, amivel 34 métert repült.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC 2h 29m 54.5s
2. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +1.5s
3. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +9.6s
4. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +53.4s
5. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 29.2s
6. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 35.7s
7. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +3m 3.1s
8. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 22.1s
9. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +3m 22.5s
10. Yuriy Protasov M-Sport Ford Fiesta RS WRC +4m 19.6s

 

Andrew

 

2015. február 14.


A Svéd Rally 3. napja

 

A Svéd Rally befejező napján három szakasz, 47 versenykilométer, valamint hallatlan izgalmak várták a mezőnyt és a közönséget.

Thierry Neuville rajtolhatott az élről, a Hyundai pilótáját ugyanakkor mindössze másfél másodpercre követte a volkswagenes Andreas Mikkelsen és utóbbi csapattársa, Sebastien Ogier is tíz szekundumon belül volt reggel. Az éllovas elmondta, sosem érezte még ilyen jól magát az i20 WRC-ben, mint ezen a futamon, Mikkelsen a norvég rajongók és első győzelmének lehetősége motiválta, a világbajnok pedig úgy vélte, semmi vesztenivalója sincsen.

A csata a lesjöfors-i szakaszon kezdődött, amiről sokaknak, köztük Ogier-nek sincsenek szép emlékei, hiszen tavaly négy percet töltött a hó fogságában. Mindez azonban nem zavarta, és megnyerte a gyorsaságit, majd a következőn is jobb volt két riválisánál. A Volkswagen elsőszámú pilótája ezzel feljött a második helyre és három másodpercre került az éllovashoz, aki már nem Neuville volt, hanem Mikkelsen. A belgának ugyanis gondjai adódtak az első szakaszon az átbeszélővel, ráadásul egy helyen a hófalba is belement egy kicsit. Mindazonáltal Neuville is öt másodpercen belül volt ekkor a vezető volkswageneshez képest, így az utolsó gyorsaságira maradt a döntés. A varmullsaseni szakasz ismétlése ráadásként a bónuszpontokért is zajló Power Stage volt.

A három páros közül Neuville futott ennek neki elsőként, és a nem egészen tizenhat kilométeren kilenc másodpercet javított délelőtti idején. Ogier is hasonlóképpen gyorsult, amivel a szakaszon 4,8, az összetettben 6,4 másodperccel előzte meg a Hyundai pilótáját. Mikkelsen a gyorsasági utolsó harmadáig tartotta Ogier tempóját, amivel virtuálisan még mindig az élen volt, ekkor besokallt az egyik kanyarban, beleállt a hófalba, ahonnan csak a nézők segítségével tudott visszajönni a pályára. A norvég ezzel elvesztette a csatát, és csak a harmadik lett az összetett értékelésben. A Power Stage pontjain Ogier, Neuville és Mads Ostberg osztoztak.

„Ez volt az egyik legizgalmasabb rali világbajnoki futam” – nyilatkozta a célba érést követően a futamgyőztes Ogier. „Egy őrületes győzelem, mivel a verseny elejétől padlón kellett nyomnom a végéig. Az első itteni győzelmem két évvel ezelőtt kemény küzdelem volt, most viszont az utolsó szakaszon kellett mindent kijátszanom, és fantasztikus lett a vége. Andreas nagyszerű munkát végzett, és nagyon fiatal, úgyhogy lesznek még csatáink a jövőben. Egyet hibáztam csak pénteken, ezen kívül büszke vagyok, hogy ilyen sebességnél is az úton tudtam tartani a kocsit” – tette hozzá a volkswagenes világbajnok.

Ott Tanak a verseny folyamán végig a biztonságra törekedett, aminek végül egy negyedik hely lett a jutalma. Az M-Sport pilótája mögött a szintén érett versenyzést bemutató Hayden Paddon érkezett a célba a Hyundai i20 WRC-vel. A két brit között a hatodik helyért zajló különcsatát Elfyn Evans nyerte, miután Kris Meeke hibázott a befejező gyorsaságin. Martin Prokop az utolsó előtti szakaszon élt át egy meleg pillanatot, amivel két helyet bukott. A versenyt a nyolcadik pozícióban fejezte be a néhány gyorsaságin meglepően jó időket autózó Yuriy Protasov előtt.

Ostberg a nap első szakaszán hibázott egyet egy csúszós részen, és amikor menteni akarta a helyzetet, a kéziféket meghúzva a DS 3 mindegyik kereke blokkolt, amitől a kocsi a hóban kötött ki. A norvég több mint öt percet vesztett ezzel, amivel elbúcsúzhatott a negyedik helytől. Ezt követően is hátráltatták problémák, így a tízedik pozícióban fejezte be a viadalt.

Jari-Matti Latvala vasárnap egy szakaszt nyert, de az előző két napi időveszteségei miatt a tizenkettedik helyen állt az értékelésben a befejező szakaszt követően. A finn a végső eredménylistán azonban már nem található meg, miután csapata leadatta vele a menetlevelet a céldobogó előtti szervizben. Latvala ugyanakkor talált valamit a beállításokban, ami segítette a Polo WRC vezetésében. Önkritikusan elmondta, már két hónappal ezelőtt rá kellett volna jönnie erre, a konkrét dolgot azonban nem árulta el.

Robert Kubica a turbófeltöltő túltöltése miatt ötperces büntetéssel kezdte a napot. A lengyel a tizenkilencedik pozícióban zárta a viadalt.

A WRC 2-es értékelést Jari Ketomaa kiegyensúlyozott versenyzéssel nyerte Ford Fiesta R5-ösével Eyvind Brynildsen előtt. A Fiesta RRC-t egy MINI John Cooper Works S2000 követte, Fredrik Ahlin rontása után ugyanis Valeriy Gorban állhatott még fel a dobogóra.

A WRC 3 egyetlen indulója, Ole Christian Veiby célba ért Citroen DS3 R3T-jével, csakúgy mint a pénteki kiesés után a Rally 2-es szabály segítségével visszaálló Szabó Gergő. A Mitsubishi Lancerrel rajthoz álló pilóta harminchetedik helyezést érte el.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 55m 30.5s
2. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +6.4s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +39.8s
4. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 26s
5. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 31.5s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 53s
7. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +4m 5.8s
8. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +4m 26s
9. Yuriy Protasov M-Sport Ford Fiesta RS WRC +5m 32.2s
10. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +6m 50.9s

 

Andrew

 

2015. február 15.

Módosítás: (2015. december 20. vasárnap, 07:25)