Argentin Rally 2015

Az Argentin Rally összefoglalója

 

„Az Argentin Rally mindig is egy nehéz verseny, az utak nagyon durvák lehetnek, a tengerszint feletti magasságot is figyelembe kell venni, a szakaszok pedig általában nagyon hosszúak” – foglalta össze a rali világbajnokság dél-amerikai fordulójának legfőbb ismérveit a Hyundai Motorsport vezetője, Michel Nandan.

A Villa Carlos Paz központtal megrendezésre kerülő argentin viadal az eddigi három idei futam után ismét új kihívásokat tartogat. A párosoknak a lelkes rajongókkal övezett szakaszokon nem mindennapi hangulatban, barbecue illatban látványos vízátfolyásokon, holdbéli tájakon átvágtatva kell megbirkózniuk egymással, de nem ritkák a homokos utak sem, melyek a második körre igencsak nyomvályússá válhatnak. A pályák szűkek, nem teszik lehetővé, hogy az autók sokat csúszkáljanak, máskülönben biztos, hogy fennakadnak egy útszéli kövön. Emiatt pontosan, hiba nélkül kell vezetni. A gyorsasági szakaszok teljesítését a déli félteke változatos őszi időjárása nehezítheti meg, olykor köd is lehet, ráadásul az elmúlt időszakban tapasztalt felhőszakadások nagy károkat okoztak az utakon. A verseny szervezői éppen emiatt az érintett területeken lakók megsegítésére akciókat is szerveztek.

A verseny útvonalában a korábbiakhoz képest jelentősen változtatásokat eszközöltek. A gyorsasági szakaszok jellege napról napra változik, a program mindössze tizenkét gyorsasági szakaszt tartalmaz, köztük kettő szuperspeciált. A másik véglet a két hosszú különpróba, mindkettőt kétszer kell teljesítenie a mezőnynek. A verseny össztávja meghaladja az 1600 kilométert, ennek mindössze 21 százaléka, 345 kilométer lett volna a tervek szerint mért szakasz. Ez azonban módosult, hiszen az egyik hosszú gyorsaságit le kellett rövidíteni, így 315 versenykilométer vár a mezőnyre.

„A bajnokság murvás versenyeinek legtöbbje egyedi a maga módján, az olyan versenyek, mint a portugál, a szardíniai vagy a finn” – magyarázta Didier Clement, a Citroen Racing mérnöke. „Argentínával kapcsolatban a különleges dolog, hogy három különféle talajfelületen zajlik, ami azt jelenti, hogy eltérő beállítás kell mindegyikre. Nem csak a hasmagasságról beszélek. Itt tényleg adaptálnod kell a felfüggesztést és a motorprogramozást minden napra.” Ezt a körülményt pedig az teszi még nehezebbé, hogy tengerentúli versenyként a hivatalos világbajnoki csapatok nem tesztelhetnek a helyszínen, a felkészülést általában Szardínián ejtik meg az alakulatok.

Egy hosszabb szünetet követően kerül sor a 2015-ös sorozat negyedik versenyére, nem kevesebb, mint hét hét van a Mexikó Rally és az argentin viadal között. A versenyzők általában kihasználták ezt és kikapcsolódással töltötték az idejüket, de természetesen teszteltek is, a Michelin például már az új, augusztusban bevetésre kerülő aszfaltgumijait próbáltatta a Citroen Racinggel, a Hyundai Motorsporttal és a Volkswagen Motorsporttal.

A világbajnoki címvédő különítmény versenyzői közül Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen utazással kapcsolódtak ki a szünet során, miközben előbbi betöltötte harmincadik életévét is. Sebastien Ogier síeléssel töltötte idejét, majd Spanyolországban tesztelte a Volkswagen Polo WRC-t. Mikkelsen Lausitz-ban tett ugyanígy. A Volkswagen Argentínába a Svédországban használt autóit küldte.

A citroenesek is szorgalmasan teszteltek, az ő figyelmük megoszlott ennek a futamnak a felkészülésén és a Portugáliában bemutatásra kerülő újdonságok próbálgatásán. A francia alakulat is a Svéd Rally-n használt DS 3 WRC-kkel érkezett meg Dél-Amerikába.

A Hyundai Motorsportnál a szünet folyamán kiderült, hogy a jelenlegi i20 WRC fog futni a teljes szezon során, az új autó, ami az újgenerációs i20 ötajtós változatából, nem pedig a coupé verzióból fog készülni, 2016-ban mutatkozhat csak be. A dél-koreaiak autói megbízhatatlannak bizonyultak tavaly Argentínában, azóta azonban sokat fejlődtek ezen a téren is, ráadásul most először a kormányváltó is bevetésre kerül, ami hidraulikus működtetésű az ő esetükben. Az egység alapos teszteléseken esett át Spanyolországban, az Thierry Neuville és Dani Sordo autójába kerül be. Hayden Paddon egyelőre a hagyományos váltókarral kell, hogy beérje. A teszteken mindhárom pilóta lehetőséget kapott, Paddon mellé azonban Kevin Abbring navigátora, Sebastian Marshall ült be, mivel John Kennard a szüreti időszak miatt Új-Zélandon volt ez idő alatt. Sordo és Paddon a Mexikóban használt i20 WRC-jükkel állnak rajthoz, Neuville-nek azonban új kocsi készült, ami a 10-es karosszériaszámot viseli.

Az M-Sport leginkább a teljesen átdolgozott, a Portugál Rally-n bemutatásra kerülő Fiesta WRC-vel foglalatoskodott. Elfyn Evans ugyanakkor beült a csapat új R2-es kocsijába is, a North Wales Rally-n ő tette meg az első versenykilométereket a Fiesta R2-vel. Az M-Sport az idén megszokott Fiesta WRC-ket biztosítja két versenyzőjének, Ott Tanak autója, a Mexikó Rally-n több mint kilenc órát a víz alatt töltő TiTanak teljes átépítésén esett át.

Míg Európa a nyár felé tart, az Egyenlítőtől délre őszi, téli jegyeket mutat az időjárás. Nagy a valószínűsége az esőnek, így a gumiabroncsoknak az útfelszín változatos kondícióival kell megbirkózniuk. A gumiválasztás ennek megfelelően döntő faktor.  „Az utóbbi években az Argentin Rally hangsúlya a hosszú szakaszokon és a kitartáson volt, aminek világos, hogy nagy hatása van a gumikopásra” – mondta el Matteo Braga, a Pirelli vezető mérnöke. „A fő gumi ugyanakkor a lágy keverék Argentínára a puha útfelület és a hűvösebb időjárás miatt. Emiatt Argentínában a legjobb gumihasználathoz a kulcs sokkal inkább, mint valaha is, a megfelelő egyensúly a sebesség és a tartósság között. A szakaszok köreinek végére fontos, hogy minden hasznos életet kivegyenek a gumikból, de nem lépjék túl a határt, ezt megtalálni viszont egy kemény kompromisszum minden pilóta számára.”

 

Andrew

 

2015. április 23.


Az Argentin Rally 1. napja

 

Az Argentin Rally hivatalosan csütörtökön este vette kezdetét egy szuperspeciállal Merlóban, 237 kilométerre a verseny központjától. Az eredeti tervek szerint a szakaszt követően teherautókkal szállították volna vissza Villa Carlos Pazba a versenygépeket, a legénységek pedig helikopterekkel jutottak volna el a bázisra, mindez azonban törlésre került, így „lábon” kellett megtenni mindenkinek az előírt távot. A szakaszt Sebastien Ogier nyerte, a második helyen Kris Meeke és Andreas Mikkelsen végzett holtversenyben.

A viadal első napján mindössze öt gyorsasági szakasz várt a mezőnyre, ezek során viszont több mint százötven kilométert kellett a versenyautóknak megtenni. Rögtön egy ötvenkét kilométeres különpróbával kezdtek a párosok, amit egy húsz kilométeres követett. Ez a kör délután megismétlődött, este pedig egy újabb szuperspeciál várt az indulókra.

Ahogyan a pályabejárás után megjósolták azt a versenyzők, nem mindennapi körülmények fogadták őket, az első különpróba nem csak hosszú, de rettenetes állapotú is volt. Az első áldozatra nem is kellett sokat várni, Sebastien Ogier nem sokkal a cél előtt állt félre üzemanyagellátási problémák miatt. A gyorsaságit megnyerő Kris Meeke kézifék nélkül autózta végig a távot, Dani Sordónak pedig a kormányszervója dobta be a törülközőt. A spanyol így is második idővel ért célba, citroenes vetélytársa tempóját azonban jól mutatja a fél perces időkülönbség. A szakaszt harmadikként teljesítő Jari-Matti Latvala mögött Mads Ostberg ért célba, aki egy, a monte-carlóihoz hasonló motorgond miatt volt kénytelen egy rövid időre megállni.

A következő szakasz is hasonló izgalmakat tartogatott. Itt Meeke-t érte utol a balszerencse, defektet kapott, de az összetettbeli vezetést így is meg tudta tartani. A szakaszt nyerő Latvala feljött a második helyre, Ostberg pedig a harmadikra, akiket az M-Sport két pilótája, Ott Tanak és Elfyn Evans követett. Sordo a szervóhiba miatt visszacsúszott az ötödik pozícióba.

Jelentős lemaradással érkezett a szervizparkba több páros is. Thierry Neuville egy bukkanó után kissé lecsúszott az útról és defektesre vágta Hyundai-a bal hátsó kerekét, amit a szakaszon kénytelen volt kicserélni. Emiatt előbb feltartotta Elfyn Evans-ot, a következő szakaszon viszont ő érte utol Andreas Mikkelsent, akihez hátulról bekopogtatott, hogy előzni tudjon. Mikkelsen bemutatott egy megforgást, majd ugyancsak kereket kellett cserélnie az első szakaszon. A másodikon aztán kiszakadt az egyik első rugóstagja is, így jelentős időveszteséggel ért csak célba. A norvég a szervizparkig eljutott, az azt követő szakasz rajtjában azonban már nem jelent meg a csődöt jelentő kormányszervó miatt.

Hayden Paddonnál, akinek más a shakedown-on is akadtak gondjai, is csőstől jött a baj. Eltörött a váltótartó bakja, amitől elfolyt az i20 WRC váltóolaja, nagy ütést kapott az egyik féltengely, majd megsérült a kipufogócsonk is, így az új-zélandi hiába ért be a szervizbe, onnan nem tudott kijönni. A kipufogócsonk cseréjéhez ugyanis ki kellett szerelni az erőforrást.

Délután Meeke megnyerte mindkét hagyományos szakaszt, amivel jelentős előnyt épített ki, több mint egy perccel vezeti a versenyt a nap végén. Latvala támadást indított az észak-ír ellen, de a hosszú szakasz végén elfogyott a fékje, majd megrepedt a Polo WRC váltóháza, ami miatt elment az első kerekek hajtása. A finn így nemhogy felzárkózni nem tudott, de visszacsúszott a harmadik helyre. A Citroen Racing másik versenyzője, Ostberg lépett fel a dobogó második fokára, bizonyítva a DS 3 WRC strapabíróságát.

A negyedik pozícióban az utolsó szakaszt, a hat kilométeres közönségcsalogatót megnyerő Dani Sordo állhatott be a parc fermébe. A spanyolt az ezúttal is kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Elfyn Evans, valamint a törött hátsó stabilizátorral autózó Martin Prokop követi. A délutáni kör áldozata Ott Tanak lett, az M-Sport pilótája egy vízátfolyásban eltalált egy követ, ami kiszakította a Ford bal első futóművét.

A WRC 2-es mezőnyt is megtizedelték a körülmények. A kategóriát az abszolút értékelés kilencedik helyén álló Abdulaziz Al-Kuwari vezeti Ford Fiesta RRC-jével, őt egy ugyanilyen autóval Yuriy Protasov követ. Az ukrán megnyerte a nap összes hagyományos szakaszát, ugyanakkor a harmadik szakaszról jobb hátsó kerék és kerékagy nélkül érkezett ki, amit a gyorsasági legvégén hagyott el. A pilóta ezért visszafutott a céltól, rögzítették is valahogy a kereket és beértek a szervizparkba, de késtek. Protasovék a 3 perc 10 másodperces büntetés miatt két perces hátránnyal várhatják a folytatást. A harmadik és negyedik helyen a Diego Dominguez és a Jari Ketomaa által irányított R5-ös Fiesták következnek. A finn pilótát előbb egy defekt, majd fékproblémák hátráltatták, így több mint öt perc hátrányban van az éllovashoz képest. A WRC 2-es értékelésbe ezúttal nem nevezett a Citroen pártfogoltja, Stephane Lefebvre, de tapasztaltszerzés miatt ott van a dél-amerikai versenyen. A DS3 R5-öt hajtó francia negyedik az RC2-es mezőnyben, lemaradása több mint három perc Al-Kuwarihoz képest.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC 1h 44m 47.8s
2. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +1m 8.4s
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +1m 23.5s
4. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 54.2s
5. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 59.7s
6. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +3m 27.4s
7. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +5m 6.2s
8. Khalid Al Qassimi Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +6m 1.8s
9. Abdulaziz Al-Kuwari Ford Fiesta RRC +6m 46.3s
10. Yuriy Protasov Ford Fiesta RRC +8m 43.3s

 

Andrew

 

2015. április 25.


Az Argentin Rally 2. napja

 

Az Argentin Rally szombati napján egy 23 és egy 42 kilométeres szakasz – a saras részek miatt utóbbit rövidítették le a viadal rajtja előtt 14 kilométerrel – várt a párosokra, mindkettőt kétszer kellett teljesíteniük. Ez mindössze négy különpróbát jelentett tehát, de összességében így is több mint 130 versenykilométert kellett lefutni nem mindennapi körülmények között, melyek már az előző napon is rengeteg gondot okoztak mindenkinek.

Kris Meeke egy megforgással indította a reggelt, a hosszabb szakaszon pedig óvatosan ment, mondván új az itinere. A versenyt vezető pilóta előnye ezzel lefeleződött, valamivel több, mint fél perc fórja maradt a folytatásra. A citroenes csapattársa, Mads Ostberg felzárkózott tehát némileg, őt viszont az hátráltatta, hogy nem érezte jól magát.

A napot a harmadik helyen kezdő Jari-Mati Latvala reggel azt nyilatkozta, nem hajt a győzelemre, sokkal fontosabbnak tartja a pontszerzést. A második szakaszon ennek ellenére elkövetett egy hibát, nekiment egy partoldalnak, ami után lecsúszott a fűre. A finn az eset során húsz másodpercet vesztett, ennek köszönhetően fél percre távolodott el Ostbergtől. Latvalának annyiban szerencséje volt, hogy az őt üldöző Dani Sordo sem úszta meg, a Hyundai pilótája túlcsúszott egy hajtűkanyar bejáratánál, így maradt a negyedik pozícióban a nap közbeni szervizpark előtt. Az ötödik helyet továbbra is Elfyn Evans foglalta el ekkor, miután az M-Sport beadványát, amiben a csapat időjóváírást kért versenyzőjének, mivel az előző napon a defekt miatt poroszkáló Thierry Neuville hátráltatta a pályán, nem fogadta el a versenyfelügyelőség.

A délelőtti szakaszgyőzelmeken a Volkswagen versenybe visszaálló pilótái, Sebastien Ogier és Andreas Mikkelsen osztoztak. A nagy por miatt – Meeke is ezt jegyezte meg egyébként hibázása okaként, Ogier pedig kilátásba helyezte a reggeli gyorsasági után, hogy nem folytatja – a szervezők úgy döntöttek, hogy három percre emelik a rajtoltatási időközöket a második gyorsaságitól kezdődően.

A délutáni első szakasz ismét drámákat hozott. Ogier Polójában elromlott a szervó, míg a szintén a Rally 2 szabály szerint visszaálló Hayden Paddon balesetet szenvedett. A szervezők kénytelenek voltak megszakítani, majd törölni ezt a gyorsaságit, mivel több néző is megsérült az eset során.

Meeke-nek nem alakult zökkenőmentesen a délután, előbb az első szakaszra tartva vesztegelt hosszú perceken keresztül, miközben a DS 3 hátulján folytatott ellenőrzéseket, majd az utolsó szakaszon villant fel egy visszajelző egy vízátfolyás után. A pilóta leállította, majd újraindította a motort, ami aztán hibátlanul üzemelt. Meeke csupán pár másodpercet vesztett ezzel, előnyét azonban valamelyest mégis növelni tudta, mert Ostberg lelassult a betegsége miatt.

Az utolsó napot a citroeneseket egy perc hátránnyal követő Latvala várhatja a képzeletbeli dobogó alsó fokáról, a finn mögött Elfyn Evans, Thierry Neuville és Martin Prokop következik. A szombati versenynap nagy vesztese Sordo lett, a Hyundai pilótája az utolsó gyorsaságin félre kellett, hogy álljon, feltételezhetően némi víz került az i20 WRC hengereibe. Sordo a tízperces büntetés ellenére csupán három helyet csúszott vissza, hetedikként várhatja a folytatást.

A WRC 2 élmezőnye sem úszta meg problémák nélkül. A kategóriát vezető, mellesleg az abszolút értékelés kilencedik helyén álló Abdulaziz Al-Kuwari reggel egy követ talált el, a második pozíciót elfoglaló Diego Dominguez lecsúszott egyszer az útról, Jari Ketomaa pedig kormányszervó gondokkal küszködött, volt egy defektje, majd meg is forgott. Yuriy Protasov nyerte a WRC 2 összes szombati szakaszát, az ukrán azonban tizenöt perces büntetést kapott, mivel az előző napon, miután kiszakadt a futóműve, három keréken tett meg néhány kilométert a szervizparkba menet, ez pedig ellenkezik a szabályokkal.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC 3h 14m 51.7s
2. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +38.6s
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +1m 03.7s
4. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 24.6s
5. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +4m 51s
6. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +5m 39s
7. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +8m 14.9s
8. Khalid Al Qassimi Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +10m 334.3s
9. Abdulaziz Al-Kuwari Ford Fiesta RRC +14m 14.6s
10. Diego Dominguez Ford Fiesta R5 +17m 10s

 

Andrew

 

2015. április 26.


Az Argentin Rally 3. napja

 

A 2015-ös rali világbajnokság negyedik fordulójának, az Argentin Rally-nak a befejező napjára két szakasz teljesítését írták elő a szervezők, a mezőnynek a tizenhat kilométeres hírhedt gyorsaságin, az El Condoron kellett kétszer is átautóznia.

A versenyt csaknem negyven másodperccel vezető és az első világbajnoki futamgyőzelmére készülő Kris Meeke előző este azt nyilatkozta, hogy egy vasárnapi vezetésre készül, később azonban természetesen hozzátette, hogy hosszú napra számít, hiszen a sorozat egyik legnehezebb pályája vár rá, ahol az kövekkel szegélyezett út alig szélesebb az autóknál. A Citroen csapatfőnöke, Yves Matton ugyanakkor továbbra is fenntartotta, Meeke és a második helyen álló Mads Ostberg szabadon küzdhetnek. „Annál az előnynél, amivel rendelkeznek, elég okosak, hogy tudják, mit kell tenniük” – mondta el Matton.

A Volkswagen számára drámával indult a nap. Jari-Matti Latvala az első szakasz felé tartva meg kellett, hogy álljon, mert nem kapott üzemanyagot a Polo WRC egyik hengere. A finn páros huszonöt percet vesztegelt, majd továbbindult. A szakaszon két perc késéssel rajtolt el, azon nem is tudott versenytempóban autózni, majd néhány kilométerrel a cél előtt kétszer is meg kellett, hogy álljon. A második ilyen alkalom után nem volt folytatás, Latvaláék a harmadik helyről voltak kénytelenek feladni a futamot. Ez volt sorozatban a harmadik verseny, ahol a finn pilóta nem szerzett pontot. A Volkswagen Motorsport a rali világbajnoksághoz történt 2013-as csatlakozása óta most másodszor nem tudott dobogóra állni valamelyik versenyzőjével és ez a második futam azóta, ahol egyik autójuk sem tudta teljesíteni a teljes versenytávot.

Latvala kiesésével Elfyn Evans kapaszkodott fel a dobogóra, és természetesen minden üldöző előrébb lépett egyet. A szakasz során az élete első világbajnoki futamgyőzelmének kapujában álló Meeke tizenkét másodpercet adott le előnyéből, majd a célból interjúadás nélkül viharzott tovább a gyűjtőbe. Az észak-írre ekkor már egy szakasz, tizenhat kilométer várt csak, amit huszonhét másodperc előnnyel kezdhetett meg.

A Power Stage-nek az elsők között nekirugaszkodó, az előző nap három szakaszgyőzelmet arató és a reggeli gyorsaságit is megnyerő Andreas Mikkelsen nekiment egy kőnek, ami kiszakította autója jobb hátsó kerekét, ami miatt a volkswagenes nem tudta befejezni a gyorsaságit. Nem sokkal később a Hyundai pilótája, a negyedik helyet birtokló Thierry Neuville is eltalálta ugyanezt a követ, így ő is a kiesettek listájára került.

A bónuszpontokért zajló szakaszt Sebastien Ogier nyerte Dani Sordo és Ostberg előtt. Meeke újabb tíz másodpercet vesztett, de az első helye nem forgott veszélyben, és megszerezte első futamgyőzelmét a világbajnokságon. „Mit is mondhatnék, különlegesen hosszú volt ez az út… és az a fickó, aki a legtöbbet tette ezért, nem lehet itt. Colinnak ajánlom a győzelmemet” – nyilatkozta a 35 esztendős Meeke egykori mentorát, a 2007-ben elhunyt Colin McRae-t említve. Ez idáig McRae volt egyébként az utolsó, aki britként világbajnoki futamot tudott nyerni, a kérdéses győzelem a 2002-es Safari Rally-ra datálható.

A Citroen Racing a 2013-as Deutschland Rallye óta most először tudott nyerni, ráadásul kettős győzelmet aratott Ostberg teljesítményének és a DS 3 WRC-k strapabíróságának is köszönhetően. A francia csapat legutóbb 2012-ben a Finn Rally-n tudta megszerezni az első két helyet.

A bronzos pozícióba az utolsó gyorsaságit törött hátsó felfüggesztéssel teljesítő Elfyn Evans érkezett, teljessé téve a britek örömét. Az M-Sport pilótájának is ez eddigi legjobb helyezése. Legutoljára a 2001-es új-zélandi futam dobogójára állhatott két brit, Richard Burns, valamint Colin McRae. A negyedik helyen az eddigi legjobb helyezését beállítva Martin Prokop látta meg a célt, őt az utolsó szakaszon a Khalid Al Qassimit megelőző Sordo követette.

A WRC 2-ben nem változott az élmezőny sorrendje, Abdulaziz Al-Kuwari nyerte az értékelést, aki nem mellesleg az abszolút értékelés hetedik helyén látta meg a célt. A katari Ford Fiesta RRC-je mellett két R5-ös Fiesta állhatott még fel a dobogóra, a második Diego Dominguez lett, a harmadik pedig Jari Ketomaa.

 

A verseny végeredménye:

1. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC 3h 41m 44.9s
2. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +18.1s
3. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 27.4s
4. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +6m 26.1s
5. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +11m 14.9s
6. Khalid Al Qassimi Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +11m 19.9s
7. Abdulaziz Al-Kuwari Ford Fiesta RRC +16m 2.6s
8. Diego Dominguez Ford Fiesta R5 +18m 48.2s
9. Gustavo Saba Skoda Fabia S2000 +21m 20.6s
10. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +25m 52.3s

 

Andrew

 

2015. április 26.

Módosítás: (2015. december 20. vasárnap, 07:29)