Portugál Rally 2015

A Portugál Rally összefoglalója

 

Új helyszín, új autók, egy új csapat. A 2015-ös Portugál Rally-t a változások versenyeként lehet jellemezni. A legfontosabb ezek közül, hogy a viadal tizennégy év után visszatér a bölcsőjébe, az ország északi részébe, az új főhadiszállás a Porto melletti Matosinhos lesz.

2001 márciusában egy sötét vasárnap volt, amikor a néhány napnyi borzalmas időjárást követően elhagyta a rali világbajnokság Porto környékét és néhány évig vissza sem tért az országba. 2007-ben gyűlt össze a mezőny ismét Portugáliában, azóta azonban Algarve régiójában rendezték a futamot.

Észak visszatérésének több oka volt, az elsők között kell említeni, hogy azt olyan FIA tisztségviselők szorgalmazták, mint amilyen Jean Todt vagy Michele Mouton. Aztán ott vannak a ralisport megszállott rajongói, akiknek a televíziós közvetítések hiánya miatt nem volt lehetőségük nyomon követni szeretett sportágukat. Algarve régió turisztikai hivatala politikai okokból megszüntette az autósport támogatását, így gazdasági okok is előidézték a váltást, majd jöttek a csapatok, akik nyomást gyakoroltak a szervezőkre a várhatóan nagyobb északi nézőszám és a jobb publicitás miatt.

A lelkes rajongók és a korábbi rossz emlékek miatt a rendezőség komoly figyelmet fordított a nézők kezelésére, akik a kijelölt zónákban, kontrollált körülmények között követhetik nyomon a versenyt. Amennyiben ezt megszegi valaki, nem rendezik meg a szakaszt, mondták el a szervezők.

Azért, hogy a 2001-es esőzéseket elkerüljék, későbbi időpontban tartják a versenyt, a gyorsasági szakaszokon pedig négykerékhajtású mentőautók állnak majd készenlétben, hogy extrém körülmények között is segítséget tudjanak nyújtani a bajba jutottaknak. Az északon tartott legutóbbi viadalon kétkerékhajtásos mentőautók teljesítettek szolgálatot, a nagy esőzések miatt ezek nem tudtak volna végigmenni a szakaszon, így azok közül néhányat törölni is kellett.

A megújult verseny legtöbb szakaszát részben vagy egészben használták már a múltban, ezek azonban új neveket kaptak, így nehéz őket a régi itinerek alapján beazonosítani. Természetesen a jelenlegi mezőnynek ezek a pályák – a Fafe Rallysprint okán annak a szakasznak egy hat kilométeres részét kivéve – teljesen újak lesznek, így a megfelelő itiner megírása kulcsfontosságú tényezővé lép elő az eredményesség szempontjából. A fiatalabb versenyzők számára viszont ez egy kedvező dolog, hiszen ugyanolyan esélyekkel szállhatnak harcba azokkal szemben, akik másutt kész és jól kipróbált jegyzetekkel rajtolnak el. A csapatok az útvonal milyenségével kapcsolatban csak tippelni tudtak a pályabejárás előtt, volt, aki úgy vélte, technikásabbak, kanyargósabbak lesznek az új különpróbák, ugyanakkor a természetük megmarad az algarve-i szakaszokhoz képest a sok bukkanóval és beláthatatlan kanyarral. Mások azt várták, hogy gyorsabbak lesznek az új gyorsaságik, az a megérzés azonban már a pályabejáráson bebizonyosodott, hogy a talaj elég lágy, agresszívebben lehet rajta autózni, mint az utóbbi évek portugál szakaszain. A porosabb talajfelület lehetővé teszi a kemény gumik használatát, melyekkel a tartósságuk jóvoltából valóban támadóbb szellemben versenyezhetnek a párosok.

A csapatokat tekintve a legnagyobb változás az M-Sportnál történt, annál a csapatnál, aminek a jelenlegi mezőnyben egyedül van tapasztalata az északon tartott Portugál Rally-król. A brit gárda újfejlesztésű autóval érkezett a luzitán futamra, a Fiesta WRC pályafutásának legnagyobb átalakításán esett át. A mérnökök a hatásrendszert, az elektromos rendszert és a hűtést is átdolgozták, a legnagyobb változás azonban az, hogy az M-Sport immár házon belül fejlesztett motort épített az autóba, aminek a korábbival ellentétben nem egy sorozatgyártású egység az alapulja, hanem egy teljesen egyedi blokkon alapul. Az új Fiesta WRC ötezer tesztkilométert futott, a sorozat a múlt héten egy négynapos portugáliai próbával zárult le. Az alakulatnak öt új WRC építésére volt ideje, természetesen saját pilótáik ilyenekkel állhatnak rajthoz. Elfyn Evans autója a jubileumi ötvenedik Ford Fiesta RS WRC, ami ennek megfelelő rendszámot kapott. Evans-on és csapattársán, Ott Tanakon kívül Martin Prokop, Lorenzo Bertelli és az A-Style-lal a kapcsolatot megszüntető Robert Kubica ülhet bele az újdonságokba. Az M-Sport egyébként hatalmas munkát végzett, hiszen összesen tizenhat új kocsit szállított Portugáliába. A friss WRC-k mellett tizenegy Fiesta R2 áll rajthoz a Drive DMACK Fiesta Trophy keretében, utóbbiak már az új, egyliteres, turbófeltöltéses, háromhengeres motorral hajtott gépek.

A DS 3 WRC-khez megérkezett az idei fejlesztések második hulláma, ami a nagyobb aerodinamikai hatékonyságot biztosító frontrészben nyilvánul meg. A Citroen Racing szélcsatornás teszteket is végzett a munkák során, módosította az első lökhárítót, az első sárvédők pedig jóval szögletesebbé váltak, formájuk a Polo WRC-jére hajaz. Az új elemek a nagyobb vertikális terhelés által nagyobb tapadást biztosítanak az első tengelyen, a kocsi légellenállási tényezője ugyanakkor kisebb lett. A DS 3-ak átalakított ruhája új, dinamikusabb dekorációt is kapott, a látványtervet megálmodó csapat bátrabban nyúlt a színekhez és a dizájnformákhoz. A csapat a meglévő autókat építette át, Kris Meeke és Mads Ostberg azoknak a DS 3-aknak a volánja mögé ülhet be, amik legutóbb Mexikóban szolgáltak.

A Volkswagen Motorsport is módosítást hajtott végre autóin, azonban ez nem egy tervezett akció volt, hanem kényszerűségből történt, ki kellett vizsgálni az Argentin Rally-n bekövetkezett benzinbefecskendező hibákat és megoldást kellett azokra találni. A németek laboratóriumban és valós tesztkilométerek során is vizsgálódtak, majd arra az elhatározásra jutottak, hogy egy jokerlehetőség felhasználásával újfajta befecskendezőt építenek a Polo WRC-kbe. Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala a Monte-Carlóban és Mexikóban futott autókat kapta erre a viadalra. A csapat harmadik pilótája, Andreas Mikkelsen végre versenykörülmények között is kipróbálhatja a Polo idei változatát, a norvég egy vadonatúj kocsival állhat rajthoz. Mikkelsennek egyébként a többiekhez képest némi előnyt nyújthat, hogy navigátora, Ola Floene 2001-ben – Henning Solberg oldalán – részt vett már a Portugália északi részén rendezett viadalon. A Volkswagen autóinak hátsó ajtaján a Polo modell megszületésének negyvenedik évfordulójából egyébként fel fog tűnni egy, a jubilálást ünneplő matrica.

A Hyundai áprilisban hatnapos tesztet folytatott le a verseny régiójában, mindegyik pilótájuk két-két napon próbálgathatta az i20 WRC-t. A tesztek különféle területeken, különböző utakon zajlottak a megfelelő felkészülés érdekében. A különítmény versenyzői közül Thierry Neuville a legutóbb Mexikóban, Dani Sordo és Hayden Paddon pedig az Argentínában használt i20 WRC-vel állhat rajthoz.

A Portugál Rally-n a Drive DMACK Fiesta Trophy indulói mellett rajthoz áll a junior világbajnokság tizenöt résztvevője, valamint egy nagyon erős, nem kevesebb, mint huszonkilenc autóból álló WRC 2-es mezőny. Ebben a sorozatban csap össze először a négy R5-ös márka, a Ford, a Citroen, a Peugeot és az új Skoda. A cseh márka gyári csapattal képviseli magát, a 2013-as kétfutamos villámlátogatástól eltekintve csaknem tíz éves kihagyás után térnek vissza vadonatúj Fabia R5-ösükkel a világbajnokságba, igaz, annak nem a legfelsőbb kategóriájába.

A viadal mezőnyére 352 versenykilométer vár a hétvége során, ez tizenhat gyorsasági szakaszra oszlik el.

 

Andrew

 

2015. május 21.


A Portugál Rally 1. napja

 

A Portugál Rally a szokásos formátumban vette kezdetét, csütörtökön rendezték a shakedown-t, a rajtceremóniát Guimares-ben, a portugál nemzet szülőhelyének tartott UNESCO világörökségi területen tartották, majd egy szuperspeciálra is sor került a lousadai rallycross pályán.

Mind a bemelegítést, mind a közönségcsalogatót a Volkswagen uralta, mindkét eseményt a 2015-ös specifikációjú Polo WRC-t első alkalommal kormányzó Andreas Mikkelsen nyerte Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala előtt. A shakedown krónikájához tartozik, hogy Mads Ostberg rögtön az első futása alkalmával felborította DS 3 WRC-jét. A norvég szerencséjére a kocsi nem sérült komolyan, így a délelőtt folyamán visszatérhetett még a pályára.

A pénteki nap hat gyorsasági szakaszt foglalt magába, három különféle erőpróba kétszer-kétszer várt a mezőnyre, ezek összesen 129 versenykilométert jelentettek. A rajt előtt azonban felmerült, hogy törlik a versenyt, mivel csütörtökön délután lángba borult az első gyorsasági környezetében az erdő. Kétszázötven ember és hatvan jármű vett részt a tűz megfékezésében, ami úgy tűnt, sikerül is, úgyhogy a szakasz elrajtolhatott azzal együtt is, hogy az egyik előfutó autó lángra kapott és teljesen kiégett. A rajtoltatást végül a tűz továbbterjedése és a nagy füst miatt harminchárom autó után leállították a reggeli gyorsaságin.

Annak ellenére, hogy a Hyundai i20 WRC motorja nem működött tökéletesen, a szakaszt Dani Sordo nyerte, aki ezzel élre is állt a versenyben. A következő különpróbán Mads Ostberg bizonyult a leggyorsabbnak, a kör utolsó gyorsaságiját pedig egy újabb szakaszgyőztes, Jari-Matti Latvala nyerte. A szervizbe így a Volkswagen finnje érkezett elsőként, őt Kris Meeke, Mikkelsen és Sordo követte. Ott Tanak az új Ford Fiesta WRC-vel az ötödik helyről várhatta a folytatást, aki mögött Ostberg és Sebastien Ogier állt. Az uralkodó világbajnok, aki reggel defektet kapott, a pályasöprögetői szerep hátráltatta, a negyedik szakaszt pedig egyenesen a karrierje legkisebb tapadású gyorsaságijának titulálta.

A rajt előtt egyébként mindenki azt nyilatkozta, taktikai csata lesz a megújult Portugál Rally, hiszen a pályabejáráson szembesültek a versenyzők azzal, hogy sokkal lazább a talaj, mint gondolták. A Michelin viszont a kemény komponensű gumit nevezte meg elsődlegesnek, ebből huszonnégy darab állt a WRC-sek rendelkezésére, a lágyból viszont csak tizenhat, miközben összesen huszonnégy abroncsot használhattak fel. Ennek megfelelően okos taktikát kellett alkalmazni a rajttól kezdve az eredményes szereplés érdekében.

A tűz miatt a kör első szakaszát törölték délután a szervezők, így két gyorsasági maradt a pénteki napból. Ezek közül az elsőt a letisztított pálya előnyét kihasználó Ogier nyerte, majd Latvala volt az első, aki duplázni tudott ilyen tekintetben. A finn délután kissé növelte előnyét, több mint tíz másodperces különbséggel várhatja a folyatást. A dobogós pozíciókban nem történt változás, a bevallása szerint rossz gumit választó Meeke a második helyen zárt, Mikkelsen pedig a harmadikon. A norvég megbánta, hogy a kinyomvályúsodott pályákon csak késődélután emelte meg a Polo WRC hasmagasságát.

A negyedik helyre Sordót megelőzve Tanak lépett elő. Az észt két harmadik időt autózott délután, és igencsak elégedett volt az új Fiesta kezelhetőségével, valamint kiegyensúlyozottságával. A hatodik pozícióba Ogier jött fel, aki Ostberget hagyta le, mindazonáltal a norvég is félpercnyi távolságra van csupán az éllovastól. A nyolcadik pozícióban Hayden Paddon várhatja a szombati napot, akit csapattársa, Thierry Neuville követ. Utóbbi hyundai-os a többiekkel ellentétben nem teljes puha gumigarnitúrával ment ki a délelőtti körre, ezzel három szakasz alatt rögtön ötven másodpercet vesztett, délután pedig a kartervédője is leszakadt.

A legjobb tízet Robert Kubica zárja. A lengyelnek a csapatátszervezési teendője miatt nem volt alkalma a verseny előtt tesztelni az új Fordot, a negyedik szakaszon pedig egy defekt is hátráltatta. Két új Fiestával is gondok adódtak, Martin Prokop autóján nem működött megfelelően a kézifék, az M-Sport gyári alakulatát képviselő Elfyn Evans pedig a reggeli szakaszon egy órán keresztül szerelte az elektronikus gázpedált – ami nem egy új elem a továbbfejlesztett Fordban – mielőtt folytatni tudta volna a versenyt. A wales-i ezzel annyit késett, hogy délután nem mehetett tovább. A Citroennél Khalid Al Qassimi esett áldozatul, a DS 3 WRC kézifékje nem oldott ki, így az arab nem tudott elrajtolni a negyedik gyorsaságin.

Változatos napon van túl a WRC 2 mezőnye is. A kategóriát két Ford Fiesta RRC vezeti, volánjuknál Nasser Al-Attiyah-val és Yazeed Al Rajhival. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán Pontus Tidemand áll a vadonatúj Skoda Fabia R5-tel. A negyedik helyen Stephane Lefebvre várhatja a folytatást, majd Esapekka Lappi következik, éppen annyival, egy perccel van lemaradva az éllovastól, mint amekkora hátrányba került reggel. Karl Kruuda három gyorsaságit követően is a mezőny élén állt, az utolsó előtti szakaszon azonban nyolcvan másodpercet vesztett, ami miatt visszacsúszott a hetedik pozícióba. Craig Breen a Puegoet 208 T16 motorhibája miatt feladni kényszerült a viadalt.

A juniorok értékelésében a hatodik szakaszon kiesett az addig vezető Simone Tempestini. Ekkor állt az élre Quentin Gilbert, akit Terry Folb és Ole Christian Veiby követ.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1h 7m 19.4s
2. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +11.1s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +15.9s
4. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +17.8s
5. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +21.8s
6. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +25.8s
7. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +31.3s
8. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +40s
9. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 8s
10. Robert Kubica Ford Fiesta RS WRC +1m 29.1s

 

Andrew

 

2015. május 22.


A Portugál Rally 2. napja

 

A rali világbajnokság portugál állomásának szombati napján három különféle szakasz várt a párosokra, ezek mindegyikét kétszer kellett teljesíteni, ami 165 kilométernyi versenytávot jelentett.

Az első gyorsasági homokos volt, a második tempósabb részeket tartalmazott, míg a laza murvás borítású harmadik két aszfaltos betéttel rendelkezett. A gumiválasztás az előre jelzett 25 fokos hőmérséklet miatt kulcsfontosságú volt, amire aztán különféle megoldások születtek.

A délelőtti kör a vegyes abroncsokat választó Kris Meeke-ről szólt, a DS 3-at hajtó pilóta két szakaszgyőzelmet szerzett, amivel csaknem lefelezte Jari-Matti Latvalával szembeni hátrányát. Meeke ugyanakkor átélt egy meleg pillanatot, amikor egy rosszul felírt itinerinformáció miatt ötödik sebességi fokozatban vett be egy negyedikes kanyart. Latvala is hibázott, túlcsúszott egy elágazáson, majd nekiment egy kőnek, ami után azt hitte defektje van. A finn mindazonáltal legjobb hármas szakaszidőket autózott, és a nap közbeni szervizparkba hat másodperc előnnyel érkezett

A csupa lágy gumit választó Andreas Mikkelsen nyerte a reggeli gyorsaságit, a puha abroncsok azonban nem bírták a továbbiakban, így a norvég leszakadt Meeke-ről. Latvalához viszonyítva ugyanakkor a kör során nem vesztett időt Mikkelsen. Sebastien Ogier volt az egyetlen, aki a vezető hármas tempóját tartani tudta. A Volkswagen versenyzőjét, akinek sikerült megelőznie Ott Tanakot és Dani Sordót, az segítette a kezdetben, hogy immár nem elsőként kellett rajtolnia a Rally 2 szabály szerint visszaállók miatt. A kérdéses versenyzők közül azonban kettő is kiesett, így a kör végére Ogier ismét hátrányba került ilyen szempontból.

Ogier délután kockáztatott az abroncskérdésben, rákapcsolt, megnyerte mindhárom szakaszt, amivel a nap végén a második helyen találta magát. A francia a befejező napot kevesebb, mint tíz másodperces hátránnyal várhatja csapattársa, Latvala előtt. A finn tartott tőle, hogy a kemény gumikon sokat fog veszteni a keményeket és lágyakat egyaránt használó Ogier-vel szemben, de örült a megmaradt különbségnek.

Meeke délután nem tudta tartani a tempót, bevallotta, nem is akarja, hanem a saját versenyét szeretné futni. A citroenes visszacsúszott a harmadik helyre, és csak egy hajszál választja el a mögötte álló, a szintén az óvatosságot az előtérbe helyező Mikkelsentől.

Az ötödik pozíciót birtokló Ott Tanak szintén a saját tempójában autózik, az őt követő bolyban azonban zajlottak az események délután. A hatodik helyet Sordo kaparintotta meg, miután visszaelőzte csapattársát, Hayden Paddont. Az új-zélandi az utolsó szakasz elején eltalált egy követ, ennek következtében elfolyt a Hyundai váltójából az olaj. Mads Ostberg DS 3 WRC-jében nap közben kicserélték a meghibásodott hátsó differenciálművet, ezt követően azonban egy szenzor mondott csütörtököt, amitől elment a turbónyomás és vele együtt az erő is. A norvég így volt kénytelen teljesíteni a délutáni gyorsaságikat, minek következtében rengeteg időt és egy pozíciót vesztett. A kilencedik helyen Robert Kubica várhatja a folytatást, a tízediken pedig az újabb defektet elszenvedő és az új Fiesta kezelhetőségével bajlódó Martin Prokop.

Thierry Neuville a napi nyitószakasz elején egy ártatlannak tűnő szituációban, egy jobbos kanyarban kissé kicsúszva felborult és kiállni kényszerült. Az oldalán fekvő Hyundai ráadásul a szűk helyen ráadásul akadályozta is a többieket, köztük Sordót is, amíg biztonságos helyre nem tudták vinni az autót. Neuville-nek az utóbbi három versenyen ez volt a harmadik komolyabb hibázása.

Elfyn Evans sem jutott sokkal messzebb, az M-Sport versenyzője szűkre vett egy kanyart, nekiment egy kőnek, ami kiszakította a futóművet. A Fiesta WRC ki is gyulladt, amikor Evans-ék megpróbálták folytatni a versenyt, majd ezt észlelve természetesen félreálltak. Az oltásban a párost követő Khalid Al Qassimi is segített.

A WRC 2-es párosok is eseménydús napot tudhatnak maguk mögött. Nasser Al-Attiyah-nak sikerült megőriznie a vezetést Ford Fiesta RRC-jével. A katari mögé az ötödik helyről jött fel Esapekka Lappi annak ellenére, hogy az utolsó szakaszon eltörött a Skoda Fabia R5-ben az egyik hátsó lengőkar. A képzeletbeli dobogón Lappi csapattársa, Pontus Tidemand áll még, neki szintén az utolsó különpróbán akadtak gondjai a fékkel. A kategória negyedik helyét a citroenes Stephane Lefebvre foglalja el. Jari Ketomaa sok időt vesztett, miután megsérült Fordjának felfüggesztése, Yazeed Al Rajhi a kiszakadt futómű, Karl Kruuda pedig egy borulás miatt volt kénytelen feladni a nap küzdelmeit.  

A junior értékelést továbbra is Quentin Gilbert vezeti, előnye nem kevesebb, mint hét és fél perc. A második helyre Henri Haapamaki, a harmadikra Pierre-Louis Loubet kapaszkodott fel a nap folyamán, miután jócskán megtizedelődött a mezőny.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 56m 19.9s
2. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +9.5s
3. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +20s
4. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +21.1s
5. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 11.1s
6. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 55.4s
7. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +2m 1s
8. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2m 5s
9. Robert Kubica Ford Fiesta RS WRC +3m 6.9s
10. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +5m 49.7s

 

Andrew

 

2015. május 23.


A Portugál Rally 3. napja

 

A Portugál Rally befejező napjára a 2015-ös szokások szerint rövidebb programot állítottak össze a szervezők. A 11 kilométeres legendás fafei szakasz teljesítése után egy 32 kilométeres különpróba következett, a Power Stage-re pedig visszatért a mezőny Faféra.

A küzdelem izgalmasnak ígérkezett, hiszen az első két helyezettet, Jari-Matti Latvalát és Sebastien Ogier-t nem egészen tíz másodperc, a dobogó alsó fokáért csatázó Kris Meeke-t és Andreas Mikkelsent pedig 1,1 másodperc választotta el egymástól. A Volkswagen Motorsport vezetője, Jost Capito már szombat este kinyilvánította, ezúttal is szabadon küzdhetnek versenyzői, ez a sportág érdeke is, mindössze a gyártói pontok megszerzését kell szem előtt tartaniuk párosainak.

A reggeli szakaszt a navigátorával véletlenül sisakot cserélő Ogier nyerte, ami nem meglepő, hiszen tavaly ő győzött a Fafe Rallysprinten. Latvala, aki csupán 2012-ben vett részt a kérdéses versenyen, visszavágott a következő különpróbán, így a befejező gyorsasági előtt tíz másodperc fölé kúszott a finn előnye. Latvalának egyébként vasárnapra négy új lágy abroncsa maradt Ott Tanakkal együtt, a többiek nem tudtak ilyen jól gazdálkodni a gumikkal az előző napokon.

Mikkelsen mindkét gyorsaságin jobb volt Meeke-nél, és megnyugtató, tizenhét másodperces fórral állhatott az utolsó szakasz rajtjában. Meeke idővesztesége nem volt véletlen, eltörött a DS 3 WRC hátsó stabilizátora, ami jelentősen megnehezítette autójának irányíthatóságát.

A Power Stage pontokon végül a Volkswagen versenyzői osztoztak, a szakaszt Ogier nyerte Latvala és Mikkelsen előtt, fordítani viszont nem tudott az összetett értékelésben, mivel mindössze 2,2 másodperccel volt gyorsabb Latvalánál. A finn ezzel megnyerte a viadalt, idei első győzelmét aratta. A verseny céljában Mikkelsen érkezett harmadikként, a Volkswagen tehát ismét elfoglalta a dobogót. Annak ellenére, hogy sokáig közel tudott lenni az éllovashoz a viadal során, nem volt elégedetlen a norvég a harmadik helyezéssel sem. „Ez az első versenyem az új autóval, és váó, micsoda kocsit épített a Volkswagen” – mondta Mikkelsen a célban.

Meeke állhatott fel negyedikként a céldobogóra, aki elismerte, a gumikezelés terén van még mit tanulnia, utalva arra, hogy hiába volt közel az éllovashoz a futam nagy részén, a végén kifogyott az abroncsokból, mivel a többiekkel ellenétben neki vasárnapra csak két lágy gumija maradt. Ott Tanak ezen a napon is kiegyensúlyozottan teljesített, élvezte az új Fiestát, amit az ötödik helyen hozott be a célba. A hatodik pozícióban Dani Sordo fejezte be a versenyt, őt Mads Ostberg követte, aki megelőzte Hayden Paddont. Az új-zélandi Hyundai-a egyensúlyára panaszkodott, aminek az volt az oka, hogy a napot három új és egy használt abronccsal kezdte. Az utolsó pontszerző helyeken Robert Kubica, valamint Martin Prokop zárt.

A WRC 2-ben Nasser Al-Attiyah sok időt vesztett az utolsó előtti szakaszon, de a Ford Fiesta RRC-t hajtó katari előnye így is elég volt az újabb kategóriagyőzelemhez. A dobogó alsóbb fokain a világbajnokságon most bemutatkozó Skoda Fabia R5-ösök végzetek, Esapekka Lappi lett a második, Pontus Tidemand pedig a harmadik. Julien Maurin megelőzte a nap folyamán Stephane Lefebvre-et, a Citroen protezsáltja így az értékelés ötödik helyén zárta a futamot. A pontvadászat éllovasa, Jari Ketomaa a fafei dobbantón hibázott, felborult és a verseny feladására kényszerült.

A junior világbajnokság futamának értékelésében az előző naphoz képest nem változott a helyzet az első háromban. A versenyt Quentin Gilbert nyerte Pierre-Louis Loubet és Henri Haapamaki előtt.

 

A verseny végeredménye:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 30m 35.3s
2. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +8.2s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +28.6s
4. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +48.7s
5. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 56.8s
6. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 27.9s
7. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2m 32.2s
8. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +2m 54.3s
9. Robert Kubica Ford Fiesta RS WRC +4m 39.1s
10. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +7m 31.2s

 

Andrew

 

2015. május 24.

Módosítás: (2015. május 29. péntek, 04:18)