Szardínia Rally 2015

A Szardínia Rally összefoglalója

 

A Szardíniára utazók általában nyaralni, kikapcsolódni érkeznek a festői mediterrán szigetre, nem úgy a ralisok, akik a világbajnoki idény egyik legnehezebb feltételű versenyét teljesítik itt.

A világbajnokság versenynaptárában 2004 óta szereplő futam komoly teszt embernek, s gépnek egyaránt. A több mint 1500 kilométeres össztávú 2015-ös viadal mért szakaszai összesen 394 kilométert tesznek ki, amivel a szardíniai a szezon eddigi leghosszabb futama. Mivel 2014-ben az a kritika érte szervezőket, hogy hosszú és unalmas itinert készítettek, idén az előző évihez képest háromnegyedében módosítottak az útvonalon, ami miatt a pályabejárásnak különös jelentősége lesz. A verseny programja huszonhárom szakaszt foglal magába, ebből összesen 213 kilométer hosszban kilencet szombaton kell teljesíteni. Ez a 2002-es Safari Rally óta a világbajnokság leghosszabb napja, a versenyautóknak és legénységüknek tizenhét órán keresztül fog tartani a program.

A futam tehát komoly kihívásokat tartogat a nevezők számára, akiket szűk, ám gyors pályák várnak, melyeket sziklák, illetve fák szegélyeznek. Hibának tehát nincsen helye, a magas hőmérséklet pedig még inkább próbára teszi az embert és a versenytechnikát is.

A Volkswagen szerint fontos faktor, hogy ugyan murvás versenyről van szó, több mint hatvanszor változik az útfelület a verseny során. „A szardíniai egy különleges verseny, igencsak nehéz, mivel nagyon csúszós és szűk, sok a kő az utak szélén. Normális esetben nagyon meleg is és nagyon egyedi a nagyfokú változás miatt, ami a pályán az első és a második áthaladás között jelentkezik, a tapadási szint nagyot változik” – folytatja a körülmények jellemezését a rivális Hyundai pilótája, Dani Sordo. „Az első áthaladás sokkal csúszósabb itt, mint a második, ami már sokkal agresszívebb is.”

Az útfelületet az kezdetekben borító lágy porréteg azt jelenti, hogy a rajtpozíció nagy szerepet játszik az eredmények alakulásában, az optimális gumistratégia és a pilóta azon képessége, hogy mennyire tudja fenntartani az abroncsok állapotát, kiemelt fontosságú a sikeres szereplés érdekében Szardínián.

Az előző évi futam után szóba került, hogy a monte lernói gyorsasági szakaszt nyolcvan kilométeresre alakítják ki és megspékelik egy szakaszon belüli kerékcserével. Ezt végül elvetették a szervezők – a Volkswagen úgy ítéli meg, hogy így jobb média megjelenési lehetőségeik vannak –, de a maratoni szombati napon a déli szerviz mellett a körön belül is lesz kerékcsere lehetőség a párosok számára. A gumistratégiát azonban megbonyolítja, hogy előre kell gondolkodni, mivel ez a szervizpont nap közben nem lesz megközelíthető a csapatoknak, a gumikat tehát nem lehet cserélgetni az algherói központi szervizparkban lévőkkel. A WRC-s párosok egyébként harminckét abroncsot használhatnak fel a viadal során.

A Volkswagen Motorsport a sikerek szárnyán, nem titkoltan nagy önbizalommal érkezett a szigetre, miután maximális pontszámmal zárták a Portugál Rally-t. A csapat számára kedves Szardínia, hiszen mindkét eddigi futamukat meg tudták nyerni itt. Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala a legutóbb Argentínában bevetett Polo WRC-be ülhet bele, Andreas Mikkelsen ugyanakkor vadonatúj masinát kap. A norvég pilótának, aki Portugáliában vezethette először versenykörülmények között a 2015-ös specifikációjú Volkswagent, nagyon bejött az újdonság, azt nyilatkozta, hogy „azonnal szerelmes lett az új Polo R WRC-be”. „Az új erőátvitel azt jelenti, hogy az autó virtuálisan saját magát vezeti.”

A hannoveri alakulat a versenyt megelőzően Olbiától észak-nyugatra végezte két napon keresztül felkészülését, ahol természetesen az optimális lengéscsillapító és felfüggesztés beállítások tesztelésére koncentráltak. A teszten megjelent Andrea Dovizioso, a MotoGP sztárja is. Miután vitte egyet Ogier, a motoros lenyűgözve beszélt élményeiről.

A Citroen Racing ugyancsak az Argentin Rally-n szolgált DS 3-asokat hozta két versenyzőjének, azok azonban természetesen megkapták a legújabb, Portugáliában bemutatott fejlesztéseket. Az alakulat az olasz megmérettetés előtt nem végzett specifikus tesztet, a módosított technikától azonban extra teljesítményt vár. A futamon kulcsszerepet kap a technika és a gumik beosztása, utóbbiról a Portugál Rally után Kris Meeke megjegyezte, részben miatta, részben az autó miatt van az, hogy a gumikezelésben nem tudják felvenni a volkswagenesekkel a versenyt.

Az M-Sport a verseny előtti héten a helyszínen folytatott le egy négynapos tesztet. A különféle beállítások és az abroncsok kipróbálása után a csapat versenyzői pozitívan néznek a futam elé. Mind Elfyn Evans, mind Ott Tanak azt az új fejlesztésű Ford Fiestát kapja, amivel Portugáliában autózhatott.

A Hyundai már áprilisban megtartotta a Szardínia Rally felkészülési tesztjét Portugáliában akkor, amikor a Portugál Rally-ra is készültek. Thierry Neuville abba az i20 WRC-be ülhet bele, ami Argentínában teljesítette első versenyét, Dani Sordo gépe viszont az idény minden eddigi versenyén ott volt. Hayden Paddon a Hyundai Motorsport N szokásos, tavalyi építésű masinájával szállhat harcba, a kocsi azonban megkapja már a legutóbbi fejlesztéseket, köztük a kormányváltót is.

  

Andrew

  

2015. június 11.


A Szardínia Rally 1. napja

 

A Szardínia Rally csütörtök este egy Cagliariban rendezett szuperspeciállal vette kezdetét, melyen kisebb meglepetésre Martin Prokop autózta a legjobb időt.

A versenyautók ezt követően maradtak a déli városban, hogy másnap reggel onnan kezdjék meg útjukat a péntek versenynap nap közbeni szervize felé, miközben négy különpróbát is teljesíteniük kellett. Délután újabb öt szakasz várt a mezőnyre, így estig 133 versenykilométert futottak összesen.

A pályabejárás során kiderült, hogy a megújult útvonal egy igencsak kemény feltételű Szardínia Rally-t kínál, a kérdés csak az volt a versennyel kapcsolatban, hogy mennyire is kemény az a kemény. A szűk és technikás utakat nyitottabb, tempósabb részek váltják, a pályák felülete pedig ugyancsak változatos, durvák, kövesek, majd simábbak, homokosabbak, de néhány betonos részen is beiktatásra került. Mindehhez hozzájön még a hőség, a pénteki napra 35 fokot jósoltak, a versenyautók belsejében azonban a 65 fokot is elérte a hőmérséklet. Egyes versenyzők könnyebb overált vettek fel, hogy könnyebben megbirkózzanak a kihívásokkal és hogy kevésbé vonják el a külső körülmények a figyelmüket.

A délelőtt Hayden Paddonról szólt. A Hyundai Motorsport pilótájának több dolog is a kezére játszott, megkapta a legfrissebb fejlesztéseket autójához, kihasználta a kedvező rajtpozícióját és a kockázatvállalás is bejött, amikor az éjszakai eső után elöl két kemény keverékű, hátul pedig két lágy abronccsal teljesítette a délelőttöt. Paddon ugyan két nagyobb követ is eltalált, de megnyerte mindhárom hosszabb szakaszt, amivel több, mint húsz másodperces előny birtokában gurulhatott be a szervizbe.

Másodikként Jari-Matti Latvala, harmadikként a rövid szakaszon legjobb időt futó Sebastien Ogier teljesítette a délelőttöt. Latvala úgy érezte, tud még fejlődni, a takarítói pozícióban autózó Ogier pedig bánkódott, hogy nem esett az eső, de elmondta azt is, hogy nem tudott volna az első rajtpozícióból többet kihozni. Őket a másik két Hyundai követte. Dani Sordo az előző esti korai rajtja miatt tíz másodperces büntetésben részesült, Thierry Neuville pedig a 2,6 kilométeres utolsó délelőtti szakaszt lapos gumival kellett, hogy teljesítse, miután volt már korábban is egy defektje.

A délelőtti gyorsaságiknak több páros is áldozatul esett. Kris Meeke rögtön a reggeli első gyorsaságin egy jobbos kanyarba kicsit nagyobb tempóval érkezett, mint kellett volna, a kijáraton lecsúszott az útról, felborult a DS 3 WRC-vel, mindeközben pedig kiszakadt a kocsi bal hátsó futóműve. Robert Kubica a következő szakaszon kényszerült kiállni, miután elmért egy féktávot egy sikánnál. Andreas Mikkelsen Volkswagenjében szintén a futómű sérült meg a harmadik szakaszon. A norvég a negyedik szakaszon több mint öt percet vesztett, miután ismét megütötte a jobb hátsó felfüggesztést. Ennek rugóstagja kiszakadt felül, amit az etapon valahogy meg tudtak javítani, továbbindulva azonban az üzemanyagnyomás is elment a Polóban, emiatt nem tudta folytatni a versenyt Mikkelsen.

Délután a letakarított pályákon már a megszokottabb erőviszonyok tükröződtek. A két talpon maradt volkswagenes nagy csatába kezdett egymással, illetve azért, hogy megpróbálják behozni Paddont. Latvala három, a némi kuplungproblémát érzékelő Ogier egy szakaszt nyert, előbbi azonban az utolsó előtti gyorsaságin egy sikánból kifelé jövet kapott egy defektet, amivel húsz másodpercet vesztett. Ogier ezzel feljött a második pozícióba, és a nap végére kilenc másodperc közelségbe került a versenyt vezető Hyundai-hoz, miután Paddon az utolsó szakaszon nekicsúszott egy partoldalnak. Latvala a defekt ellenére mindössze csak egy helyet vesztett.

Estére Ott Tanak zárkózott fel a negyedik helyre. Az észt délelőtt még „valami különöset” érzékelt Fordjának elejéből, délután azonban már jobban érezte magát az autóban, és szakaszt is tudott nyerni. Mads Ostberg napja hasonlóképpen alakult. A Citroen Racing pilótája a délelőtti kört követően mindössze a nyolcadik helyen állt, mivel megpördült és megsérült a hátsó hajtása is. A délután azonban jobban sikerült a norvég számára, és feljött az ötödik helyre.

Neuville hatodikként zárta a napot. A belga autójában különböző problémák ütötték fel a fejüket, elment a kézifék, de ami ennél is súlyosabb gond volt, hogy erőt vesztett az i20 WRC, mint kiderült, lecsúszott a turbócső. A csapattárs, Sordo is küszködött délután, előbb a stabilizátor törött el a Hyundai-ban, majd az utolsó szakaszon a futómű is. Sordo teljesítette a szakaszt, a szervizparkig azonban nem jutott el, így hiába volt az eredménylista hetedik pozíciójában, onnan vissza fog csúszni a büntetés miatt.

A hetedik helyről emiatt a szintén kalandos napot maga mögött tudó Martin Prokop kezdheti meg a szombati napot, akit egy másik fordos egység, Lorenzo Bertelli követ. Kilencedikként a WRC 2 éllovasa, Paolo Andreucci zárta a napot, míg a tízedik Elfyn Evans. Az M-Sport versenyzője péntek délelőtt kétkerékhajtással volt kénytelen autózni, miután eltörött a Fiestában az egyik hátsó féltengely.

A WRC 2-es versengés is hasonlóan eseménydúsan alakult, mint a királykategória küzdelmei. A kategóriát az az Andreucci vezeti, aki ötvenedik születésnapjára kapta ajándékba támogatóitól az indulás lehetőségét. Az olasz Peugeot 208 T16-osa mögött Armin Kremer zárta a napot egy Skoda Fabia R5-össel, valamint Yazeed Al Rajhi egy Ford Fiesta RRC-vel.

Nasser Al-Attiyah az utolsó szakasz előtt még a második helyen állt, azon azonban baleset szenvedett. Esapekka Lappi a csütörtöki szuperspeciál megnyerése után délelőtt a második pozícióban haladt, délután átvette a vezetést egy rövid időre, aztán elkövetett egy hibát, amitől megsérült a Skoda Fabia R5 kormányműve. Lappiék huszonöt perces munkával megjavították a kocsit, de úgy tudták csak folytatni, hogy nem volt a Fabiának elsőkerékhajtása, mivel nem volt benn a féltengely. Lappi csapattársa, Jan Kopecky sokáig dobogós pozíciót foglalt el, de egy tízperces késés miatt visszacsúszott. A Citroen patronáltja, Stephane Lefebvre egy vezetői hiba miatt volt kénytelen kiállni két szakasszal a vége előtt.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC 1h 35m 8.5s
2. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +8.8s
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +25.8s
4. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +57.1s
5. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +1m 50.4s
6. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 51.7s
7. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +2m 10.3s
8. Lorenzo Bertelli Ford Fiesta RS WRC +4m 7.7s
9. Paolo Andreucci Peugeot 208 T16 +4m 7.8
10. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +4m 17.9s

 

Andrew

  

2015. június 12.


A Szardínia Rally 2. napja

 

A Szardínia Rally szombaton egy hihetetlenül keménynek ígérkező nappal folytatódott. A programban kilenc szakasz szerepelt, ezek összesen 213 kilométert tettek ki. Legutoljára ilyen hosszú versenynapra a 2002-es Safari Rally-n volt példa a világbajnokság történetében. A szakaszok között volt egy 22, egy 37 és egy 42 kilométeres is, utóbbi a ma már legendásnak számító Monte Lerno, amely magában foglalja a Mickey’s Jump-ot. A híres ugrató a verseny fénypontja, a World Rally Car-ok ezt 100 kilométer/órával közelítik meg, majd kicsit fékezve ugratnak el és érnek talajt negyven méterrel később.

A nap az előző délután folytatását ígérte, mégpedig azt, hogy a Sebastien Ogier és a Jari-Matti Latvala kormányozta Volkswagen Polo WRC-k megpróbálják ledolgozni hátrányukat a versenyt vezető Hayden Paddonnal szemben. Előbb Ogier nyert egy szakaszt, majd Latvala, de csak pár másodpercet tudtak hozni a hyundai-oson, amikor Latvala egyik gumija leugrott a felniről egy ugratót követő keresztben történt leérkezéskor. A finn megállt, kicserélték navigátorával a kereket, amivel csaknem két és fél percet vesztett. Latvala ezt követően mindkét hátralévő délelőtti gyorsaságin legjobb időt futott, de a kaland miatt az ötödik helyen állt csak a kör végén.

Ogier és Paddon egymáshoz hasonló tempót diktált, az új-zélandi összességében fél másodperccel volt gyorsabb délelőtt a francia világbajnoknál. Ogier, aki az egyik hajtűkanyarban majdnem lefulladt és Latvalához hasonlóan panaszkodott az itinerére is, azon elmélkedett reggel, hogyha tudta volna, hogy az erdős részek annyira nyirkosak, akkor több lágy gumit használt volna. Később aztán szintén a gumiválasztásról beszélt, amikor a Rally 2 szerint reggel visszaállók és előtte rajtolók elkezdtek kiesni előle.

Latvala pechjét követően Ott Tanak lépett fel a képzeletbeli dobogó alsó fokára, Mads Ostberg pedig, aki nyert egy szakaszt, feljött a negyedik helyre. Mindkét versenyzőnek volt egy defektje, Tanak ráadásul meg is forgott egy alkalommal.

Kris Meeke, aki a Rally 2 szabály adta lehetőséggel állt vissza előző napi borulását követően, az Ogier-vel történt korábbi szópárbajai tükrében érdekes megjegyzést tett, miután elsőként kellett a szakaszokat teljesítenie: „Nem könnyű számunkra, hogy elsőként menjünk a pályán, ez az, amiben Ogier annyira erős. Ez egy lehetőség, hogy tanuljunk.”

Paddon a nap közbeni szerviz előtt nagyon szimpatikusan a következőket jegyezte meg: „Nyilvánvalóan előnyben voltunk a rajtpozíciónk miatt, Seb azonban a tudása tekintetében van előnyben.” Ogier azt mondta riválisáról, hogy fantasztikusan vezet, ugyanakkor délutánra támadást ígért.

A francia be is tartotta ígéretét, és a hátralévő négy szakaszból, melyek meglehetősen rossz állapotban várták már a mezőnyt, kettőn is a legjobb időt futotta. Paddon viszont megforgott, ráadásul a Hyundai motorja nehezen kelt életre az esetet követően, ami miatt az új-zélandi búcsút is mondhatott a vezetésnek. A hátralévő két szakaszon az i20 WRC sebességváltója kezdett el rakoncátlankodni egy kővel történt találkozást követően, ami miatt Paddon további két percet vesztett. Ogier ezzel jelentős előnyre tett szert, és várhatja viszonylag kényelmes pozícióban a viadal zárónapját.

A harmadik pozícióba a délután is szakaszt nyerő Mads Ostberg jött fel annak ellenére, hogy a nap folyamán két defektet is kapott. Előbb a szelep szállt el a felniről, majd az utolsó szakaszon egy lassúdefekt hátráltatta a norvégot, aki több mint egy percre van Paddontól. Thierry Neuville komoly problémákkal abszolválta a délelőttöt, elment a Hyundai kormányszervója, ráadásul olaj került a szélvédőre. A Hyundai Motorsport szerelői délben kicserélték a kormányművet és a sebességváltót is. Ezt követően Neuville nyert egy szakaszt, és felkapaszkodott a negyedik pozícióba.

Elfyn Evans a többiekhez képest viszonylag problémamentesen teljesítette a napot, melyen összességében a második leggyorsabbnak bizonyult Ogier mögött. A pénteki problémái miatt azonban mindez az abszolút értékelés ötödik helyére elég egyelőre. Az M-Sport pilótája mögé csúszott vissza Latvala. A finnek az egyik hátsó lengéscsillapítójával adódtak gondok, ezzel a problémával kellett megtennie az utolsó két szakaszt.

A péntekihez hasonlóan a szombati nap is megszedte az áldozatait. Dani Sordo a harmadik szakaszon nem tudott már elrajtolni a Hyundai meghibásodott az üzemanyagszivattyúja miatt, de Andreas Mikkelsen sem jutott már el eddig, miután ezen a napon is kiszakadt a Volkswagenje egyik kereke. Martin Prokop, aki előbb dupla defektet kapott, szintén délelőtt állt ki, amikor elment a Ford Fiestájában az olajnyomás. Robert Kubica a nap folyamán három defektet is összeszedett, majd a tizenhetedik szakasz lett a veszte a sebességváltó meghibásodása miatt. Tanak volt a nap legnagyobb vesztese, aki ugyanazon a szakaszon ugyanolyan problémával állt félre, mint Kubica. Valószínűleg mindkét Ford váltóhibáját az okozta, hogy a durva felületű pályán ütést kaptak az egységek.

A WRC 2-es küzdelmek is változatosan alakultak. Az előző este még csak negyedik Yuriy Protasov állt az élre az R5-ös autóknál jóval strapabíróbb Ford Fiesta RRC-vel – nem mellesleg az abszolút értékelés hetedik helyét foglalja el az ukrán. Paolo Andreuccit a pályák minősége mellett több más probléma is hátráltatta, előbb az átbeszélője nem működött, majd felnyílt a Peugeot 208 T16 hátsó ajtaja. Mindazonáltal az olasz lemaradása mindössze hát másodperc Protasovhoz képest. Harmadikként Jan Kopecky várhatja a folytatást, akinek az előző napi 1 perc 40 másodperces büntetésével együtt nem egész két perc a hátránya.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 54m 43.9s
2. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +2m 13.6s
3. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +3m 25.6s
4. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +3m 57s
5. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +5m 15.5s
6. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +8m 8.6s
7. Yuriy Protasov Ford Fiesta RRC +13m 32.4s
8. Paolo Andreucci Peugeot 208 T16 +13m 39.4
9. Jan Kopecky Skoda Fabia R5 +15m 30.8s
10. Yazeed Al-Rajhi Ford Fiesta RRC +16m 28.8s

 

Andrew

  

2015. június 13.


A Szardínia Rally 3. napja

 

A rendkívül nehéz körülmények között zajló Szardínia Rally befejező napjára kétfajta szakasz maradt, ezeket kétszer-kétszer kellett teljesítenie a talpon maradt mezőnynek. A versenytáv összesen 46 kilométer volt vasárnapra.

Az eredménylista alapján olyan sok kérdés nem maradt erre a napra a Power Stage pontjait kivéve, hiszen az első hatban a legkisebb időkülönbség fél perc volt, ez harmadik helyen álló Mads Ostberget és a folytatást mögüle váró Thierry Neuville-t választotta el.

Neuville ennek ellenére nem szándékozott támadást indítani, mégis előrébb került már az első szakaszon, miután Ostberg hibázott. Ehhez több dolog is kellett, a pilóta füléből kicsúszott az átbeszélő fülhallgatója, majd következett egy olyan rész, amire nem jól írták fel az itinert. A DS 3 WRC nem szenvedett szemmel láthatóan komoly sérüléseket, a fék ugyanakkor elment. Miután nem volt szervizpark a nap folyamán, Ostbergnek fék nélkül kellett abszolválnia a hátralévő szakaszokat.

Az élen mindeközben nem történt változás. Sebastien Ogier a második szakaszt megnyomta, és legjobb időt is futott, hogy készüljön a Power Stage-re, egyébként pedig visszafogott tempóban autózott. Hayden Paddon az első gyorsaságin aratott győzelmet, hogy jelezze Ostbergnek, nem adja a második helyet.

A futamgyőzelmet végül az utolsó, bónuszpontokért zajló szakaszt is megnyerő Ogier szerezte meg. A Volkswagen Motorsport pilótája annak ellenére tudott diadalt aratni, hogy a verseny előtt csak a csodában bízott, hogy ez takarítói szerepkör mellett is megtörténhet. „Nem vártam ilyesfajta eredményt itt. Nagyon nehéz volt nyitni az utat, de tökéletes volt minden a hétvége folyamán” – nyilatkozta a világbajnoki cím védője, aki három perces előnnyel ért célba. Tulajdonképpen ő volt az egyetlen a futam során, akinek nem adódtak problémái, így megérdemelt győzelmet aratott.

Paddon életében először állhatott fel a világbajnoki dobogóra, amit Ogier-n kívül csapattársával, Neuville-lel oszthatott meg. „Nagyon-nagyon jó, elképesztő eredmény, nagy megkönnyebbülés” – sóhajtott fel Paddon a célban. „Szerencsére eljutottunk idáig. Egy mágikus hétvége! Sokkal több jön még, de egy nagyszerű eredmény ez.” Neuville az utolsó napon már csak egyetlen dologra figyelt, hogy a szerencsétlenül alakult előző versenyek után pontokat szerezzen csapatának. „Úgy gondolom, ez egy jó eredmény” – mondta el a belga. „Nagyon fontos volt a csapat számára, hogy gyártói pontokat szerezzünk. Gyorsak tudunk lenni, de dolgoznunk kell egy kicsit az autón, jobb érzést kialakítani.” Neuville az utolsó előtti gyorsasági céljában arra is utalt, hogy több tapadásra kell szert tenniük az i20 WRC-vel, munkálkodniuk kell a beállításokon.

Az első nap derekán még a harminckettedik pozícióban tartózkodott Elfyn Evans a többiek gondjaiból profitálva a negyedik helyig jött előre. Ostberg végül az ötödik lett, ahogyan a citroenes fogalmazott, egy „furcsa megoldást” hajtott végre, hogy valahogy a célba vigye autóját. Az utolsó előtti szakaszt megnyerő Jari-Matti Latvala végzett az hatodik helyen. A Power Stage pontjain Ogier-n kívül Latvala és Andreas Mikkelsen osztozott még.

A WRC 2-ben a kategória élén álló Yuriy Protasov reggel defektet kapott, így maga elé kellett, hogy engedje Paolo Andreuccit. Az olasz viszont Peugeot-ja hűtésével küszködött, miután egy lyuk keletkezett a hűtőn, úgyhogy a következő gyorsaságin vissza is adta a vezetést a Ford Fiesta RRC pilótájának. Protasov végül 5,6 másodperces előnnyel nyert Andreucci előtt. A kategória dobogójára a Skoda gyári pilótája, Jan Kopecky állhatott még fel. A WRC 2-es mezőny dobogósai nem mellesleg az abszolút értékelés hetedik, nyolcadik és kilencedik helyén értek célba.

A WRC 3-ban kevés induló volt, és megesett az, hogy egyikük sem teljesítette a teljes versenytávot. Az eredmény végül tehát a Rally 2 segítségével alakult ki. Az értékelést a Toyota patronáltja, Teemu Suninen nyerte Citroen DS3 R3T-jével a Renault Clio R3T-t hajtó Andrea Crugnola előtt. A dobogóra Fabio Adolfi fért még fel Peugeot 208 R2-jével.  

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 4h 25m 54.3s
2. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +3m 5.4s
3. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +4m 22.5s
4. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +5m 34.8s
5. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +7m 50.1s
6. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +8m 6.7s
7. Yuriy Protasov Ford Fiesta RRC +14m 57.7s
8. Paolo Andreucci Peugeot 208 T16 +15m 3.3
9. Jan Kopecky Skoda Fabia R5 +17m 41.7s
10. Khalid Al Qassimi Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +19m 12s

 

Andrew

 

2015. június 14.

Módosítás: (2015. június 14. vasárnap, 18:08)