Deutschland Rallye 2015

A Deutschland Rallye összefoglalója

 

Hat egymást követő murvás futam után hajt a rali világbajnokság szilárd felületre, a sorozat kilencedik fordulóját, a Deutschland Rallye-t aszfaltos és betonos utakon rendezik meg.

Sokak szerint a sorozat német állomása a legnehezebb aszfaltverseny, hiszen a szűk és bukkanókkal teli mosel-völgyi utak, a betonos baumholderi katonai kiképzőterep, valamint a Saar-vidék közútjai változatos kihívásokat állítanak a párosok elé. A viadal útvonala három különböző karakterből áll össze tehát, ezekhez külön-külön is alkalmazkodni kell mind az autóknak, mind az azokat irányító versenyzőknek, akik ráadásul hosszú idő után először mérettetik meg magukat a szilárd felületen. „Az aszfalton történő ralizás másfajta gondolkodásmódot igényel, meg kell érteni a súlyáthelyezést és az egyenletességet” – mondja a hyundai-os Hayden Paddon. „A szőlőültetvények között és a katonai területen nagyon szűk, sok a hajtűkanyar” – veszi át a szót a csapattárs, Dani Sordo. „Izgalmas itt vezetni, ugyanakkor nagyon könnyű elszúrni a kereszteződéseket. Igazán különleges az érzés, amikor átautózol a szőlőültetvényekben futó szakaszokon, szűkek, rövidek az egyenesek, sok-sok kanyar van és minden részünk gyors! Egy csodálatos verseny ez” – zárja gondolatait a spanyol. A Citroen Racing pilótája, Kris Meeke egy másik fontos faktorra hívja fel a figyelmet: „Ha esik, az elsőként rajtolók rengeteg sarat hordanak ki a versenyvonalra, amitől még nehezebbé válik az egész.” Gyakran történik ilyen, hiszen az évnek ebben a szakaszában nagyon gyorsan változik a régió időjárása, megnehezítve az alkalmazkodást, valamint a gumiválasztást is. Az időjárás előrejelzésnek és a murvakémeknek kiemelt feladatuk van tehát a viadal során, hogy csapatuk, illetve a párosuk felé a lehető legpontosabb információkat juttassák el.

Azok a különítmények, melyek versenyzőként több autóval gazdálkodnak az év folyamán, jellemzően a Lengyel Rally-n használt versenygépeket szállították az idény első igazi aszfaltos megmérettetésére, természetesen egy teljes revízió és jelentős átépítés után. A futam rajtja előtt átfogó teszteléseket hajtottak végre a csapatok, aminek egyik oka, hogy a szezon hátralévő részében több aszfaltos verseny is lesz még, a másik pedig, hogy a Michelin új abroncsait is alaposan kiismerhessék.

Az előző esztendőben a Hyundai Motorsport meglepetésre megnyerte a versenyt, megszerezve a koreai gyártó első rali világbajnoki futamgyőzelmét. Idén négy autóval támad az alzenaui gárda a hazainak mondható megmérettetésén, Thierry Neuville, Sordo és Paddon mellett először kap bizonyítási lehetőséget aszfalton Kevin Abbring. Paddon végre a legújabb specifikációjú i20 WRC-vel indulhat csatába, Abbring autója a régebbi benzinbefecskendezővel és vezérműtengelyekkel fog rendelkezni, a kormányváltó előnyeit ugyanakkor kihasználhatja már a holland pilóta. A csapat július elején egy hetet készült Trier környékén, mind a négy versenyző tesztelhetett. Az alakulat háza tájáról hír, hogy Michel Nandan utalt rá, Paddonnal is szerződést kötöttek 2016-ra. Az új-zélandi versenyző tehát a már megállapodással rendelkező Neuville és Sordo mellett folytathatja pályafutását ezek szerint a jövőben is. Az viszont biztos, hogy a futam felkészülése részeként Paddon Nagy-Britanniába utazott, ahol attól a Rob Wilsontól vett aszfaltos vezetési leckéket, aki korábban Marcus Grönholmot és Mikko Hirvonent is segítette.

2002 és 2013 között a Citroen volt a német rali világbajnoki futam egyeduralkodója. A franciák tavaly elvesztették veretlenségüket, idén azonban azon vannak, hogy visszavágjanak, amire segítségükre lesz az évad folyamán folyamatosan továbbfejlesztett DS 3 WRC is. A csapat július elején tesztelt már a Mosel-völgyében és a baumholderi lőtéren is, ezt aztán augusztus első felében újabb felkészülés követett. Utóbbin személyes okok miatt nem lehet ott Mads Ostberg, a norvég azonban pótolhatta ezt, és volt olyan nap, hogy 400 kilométert autózott. Mind Ostberg, mind Meeke elégedetten nyilatkozott az autó aszfaltos teljesítményéről, előbbi kivételesnek, utóbbi hihetetlennek nevezte azt.

Az M-Sport is komoly felkészülést teljesített az aszfaltos futamok előtt. Korábban az új Fiesta WRC fejlesztésének keretében a San Remo feletti hegyekben teszteltek, majd ötnapos gyakorlást folytattak le a német viadalt megelőzően, ahol nem kevesebb, mint öt különböző helyszínen folytattak teszteket. A verseny előtti munka a felfüggesztésre és a fékekre koncentrálódott leginkább. A csapat két pilótája, Elfyn Evans és Ott Tanak a Portugál Rally óta minden futamon szereplő Fordokba ülhet bele a versenyen.

A Volkswagen Motorsport a szokásokkal ellentétben, talán babonából nem épített új autókat hazai versenyére. Történetének első két évében egyaránt leszerepelt a német közönség előtt az alakulat, így természetesen szeretnék megtörni ezt a rossz sorozatot. A csapat pilótái július elején Korzikán dolgoztak, majd augusztus első felében két napot teszteltek a baumholderi katonai bázison, hármat pedig a szőlőültetvények között. A csapat a Polo WRC fékjeire fordított különös figyelmet. Sebastien Ogier nem csak a futamgyőzelemre hajthat, az eredmények kedvező alakulása esetén azonban akár bebiztosíthatja harmadik világbajnoki címét is.

A versenyen huszonegy szakasz vár a mezőnyre, a párosoknak 374 versenykilométert kell teljesíteniük, mielőtt felhajtanának a Porta Nigra előtt lévő céldobogóra.

 

Andrew

 

2015. augusztus 20.


A Deutschland Rallye 1. napja

 

A rali világbajnokság német állomása nyolc szakasszal vette kezdetét a pénteki napon. A mezőnynek két körben négyfajta különpróbát kellett teljesítenie, a mért táv 136 kilométert tett ki.

Az első szakaszt, melyen meg kellett szakítani a rajtoltatást a pályára keveredő lovak miatt, a versenyzők elég csúszósnak találtak, az út elég felhordásossá vált néhány autó után. A tapadáshiány aztán végigkísérte a párosokat a következő gyorsaságikon is. Ez mit sem zavarta az elsőként rajtoló Sebastien Ogier-t, aki annak ellenére, hogy nekiment egy szalmabálának, megszerezte az első részsikert. A francia kis különbséggel a legjobb időt autózta a második, majd a kör utolsó szakaszán is, a harmadikat azonban csapattársa, Jari-Matti Latvala nyerte. A finn pilóta az ominózus gyorsaságin 2,3 másodpercet adott riválisának, ezzel átvette a vezetést, amit a nap közbeni pihenőig meg is tartott minimális egytizedes különbséggel. A 2-es rajtszámú volkswagenes egyébként még a verseny előtt elmondta, hogy a 2014-es autó beállításaiból többet át tudtak venni aszfalton, mint murván, ezeket még a shakedown-on is finomhangolta. Mint kiderült, mégsem volt tökéletes a Polo WRC, Latvala a második szakaszt követően az alulkormányozottságra panaszkodott, de saját teljesítményével sem volt elégedett. Ogier, egyébként szintén nem érezte magát tökéletesen autójában.

A dobogó alsó fokát a Volkswagen harmadik versenyzője, Andreas Mikkelsen foglalta el ekkor. A norvég rögtön az elején ráijesztett magára, majd a biztonságra törekedve vissza is vett a tempóból, lemaradása már tizenhat másodperc volt a nap felénél. Őt Kris Meeke, a Citroen pilótája követte szorosan, aki szintén elkövetett egy hibát, a harmadik szakaszon nekicsúszott a padkának.

A legjobb tíz további pozícióiban folyamatosan változott a helyzet, a hat párost tizennyolc másodperc választotta el egymástól a nap felénél. Az ötödik helyen Dani Sordo állt a Hyundai-jal, akit márkatársa, Thierry Neuville követett. Egyikük sem volt elégedett az i20 WRC beállításával. A hetedik pozícióból a kézifékjével küszködő Elfyn Evans várhatta a folytatást, a nyolcadikból az autóját folyamatosan állítgató Hayden Paddon. A legjobb tízet Mads Ostberg és az első szakaszon a felhordás miatt a szalagkorlátnak nekicsúszó Ott Tanak zárta.

Délután természetesen még koszosabb pályák várták a párosokat, így a szakaszok céljában mindenki panaszkodott. Lévén elsőként rajtolt, Ogier-t zavarta mindez a legkevésbé, autója beállításait is jobbnak érezte már, úgyhogy délután egy részsikert sem ajándékozott másnak, és az élen zárta a napot. Ogier a nap végén megjegyezte, rég volt, hogy ennyire keményen kellett nyomnia aszfalton a gázt. Latvala úgy érezte, a levágásoknál veszít sokat, úgy vélte, ott Ogier jobban megy, majd hozzátette, annál, mint ahogyan azt délután tette, nem tud gyorsabban autózni. A finn tíz másodperc hátránnyal kezdheti meg a viadal második napját.

Mikkelsen délután is harmadik időket mutatott fel, így az összetettben is tartja ezt a pozíciót, bár egyszer nekicsúszott a padkának. A norvég fellélegezhetett, miután Meeke a hatodik szakaszon egy kihordásos kanyarban lecsúszott a pályáról. A brit másfél percet hagyott bent, a következő gyorsaságikon pedig további időt vesztett, miután az eset következményeként eltörött egy futóműalkatrész a DS 3 WRC-ben.

A negyedik helyet Sordo kaparintotta meg a nap végére. A spanyol délután a beállítások módosítása után jobban érezte már magát autójában, lemaradása ugyanakkor egy perc az éllovashoz képest. Neuville ott lohol csapattársa nyomában, a belga az ötödik pozíciót foglalja el. A két Hyundai-t az M-Sport pilótái követik Evans és Tanak sorrendben. Utóbbi nem találta a ritmust és a Fiesta beállításait sem érezte túl megfelelőnek. A legjobb tízet Paddon, Ostberg és az élete első World Rally Car-s versenyét teljesítő Lefebvre zárja. Kevin Abbring műszaki gondokkal küzdött délelőtt, a hyundai-os így csak a tizenegyedik, Martin Prokop pedig, aki az egyik szakaszon kétszer is hibázott, tizenkettedik.

Robert Kubica a szakaszeredményei alapján a hetedik helyen állt volna a hatodik szakasz után, de volt egy ötperces büntetése, mivel a shakedown-t követően motort kellett cserélni Fordjában. Az utolsó előtti gyorsaságin aztán lecsúszott a lengyel a szőlőültetvénybe, ahol betörött a kocsi szélvédője. Mivel nem látott jól, megálltak kiszedni az üveget. A kalandokkal öt percet vesztett Kubica.

A WRC 2-es mezőny versengése is izgalmasan alakult. Az értékelést Jan Kopecky vezeti, aki mindegyik szakaszt megnyerte. A Skoda Motorsport pilótáját a peugeot-s Craig Breen követi csaknem másfél perc hátránnyal, majd a Toyota junior versenyzője, Eric Camilli következik egy Ford Fiesta R5-össel. A pontverseny éllovasa, a skodás Esapekka Lappi a második szakaszon kicsúszott és nem tudta folytatni. Nasser Al-Attiyah új szerzeményével, a Fabia R5-tel az első gyorsaságin hibázott, aminek következtében sok időt vesztett a szervizig. A szintén a cseh márkát hajtó Armin Kremer a féltávig a második helyen állt, az ötödik szakaszon azonban műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni.

Az R-GT-s mezőnyben két induló volt, Romain Dumas végig vezetett Francois Delecour előtt, akit differenciálmű problémák hátráltattak, az utolsó szakaszt pedig nem is tudta befejezni, miután elfolyt Porschéjából a víz.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1h 19m 13.5s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +9.5s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +34.9s
4. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 6.8s
5. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 8.7s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 22.1s
7. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 27.8s
8. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +1m 31.4s
9. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +1m 35.4s
10. Stephane Lefebvre Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2m 27.3s

 

Andrew

 

2015. augusztus 21.


A Deutschland Rallye 2. napja

 

A Deutschland Rally második napján négyféle pálya szerepelt a programban, a párosoknak összesen kilenc szakaszt kellett teljesíteniük, 170 versenykilométer várt rájuk. Délelőtt kétszer, délután csak egyszer volt a penzum része az Arena Panzerplatte, azaz a baumholderi katonai kiképzőközpont három kilométeres közönségcsalogatója, melyet mindkét esetben a több mint negyvenöt kilométeres hírhedt gyorsasági követett a betonos útjaival és a félelmetes hinkelsteinekkel, azaz beton terelőelemekkel. A Panzerplatte az első körben az utolsó szakasz volt, a másodikban azonban a bosenbergi gyorsasági követte még ezt.

A napot az élen álló Sebastien Ogier kezdte a legjobban, jóllehet elmondta, inkább az itiner tökéletesítésére törekedett. A Volkswagen világbajnoka egy kivételével megnyerte az összes szakaszt, a baumholderi hosszú gyorsaságin csaknem hét másodpercet adott a mezőnynek. „Egy nehéz szakasz volt ez, a részidők nélkül nem tudod, hol vagy” – mondta el Ogier, utalva arra, hogy idén a szakaszok teljesítése közben nem kaphatnak információt a párosok a vetélytársak teljesítményéről. „Kicsit óvnod kell az abroncsaidat, egyúttal azonban olyan gyorsan kell menned, ahogyan csak tudsz” – utalt a francia a jelentős gumikopásra, ami miatt az ő Volkswagenjének eleje is mozgott már egy kicsit a cél felé közeledve.

Jari-Matti Latvala hátránya a nap elejihez képest tulajdonképpen a duplájára, 18,5 másodpercre nőtt az öt szakasz alatt. A 2-es rajtszámú Volkswagen pilótája megnyerte a bosenbergi szakaszt – melyen később meg kellett szakítani a rajtoltatást a pályára tévedt szarvasmarhák miatt –, de nem volt elégedett, reggel a kézifékes fordulókkal gyűlt meg a baja a szőlőültetvények között, a katonai kiképzőközpontban pedig túl merevnek bizonyult a Polo WRC futóműve, holott a tesztek során jónak érezte azt a finn.

A német alakulat harmadik autójával zavartalanul autózott a bronzos pozícióban Andreas Mikkelsen. Csapattársai tempóját nem próbálta meg tartani a norvég, a mögötte állókkal szemben azonban némileg növelte előnyét. A Volkswagenek mögött szintén márkatársak csatáztak egymással. A délelőtt folyamán Thierry Neuville megelőzte a másik hyundai-ost, Dani Sordót, a spanyol azonban visszavette a nap felénél a negyedik helyet. Sordónak reggel a visszaváltásokkal gyűlt meg a baja, Neuville pedig a fékekkel küzdött egész délelőtt. A hatodik és hetedik helyen Elfyn Evans és Ott Tanak zárták a délelőttöt. A baumholderi szakaszt követően az M-Sport mindkét pilótája a gumikopásra panaszkodott, Tanaknak azonban volt egy ennél szokatlanabb kalandja is korábban, amikor az egyik belső kamera leesett a helyéről. A pilótát ez megzavarta a koncentrációban és azt is meg kellett akadályoznia, hogy nehogy a fékpedál mögé kerüljön az egység.

Mads Ostberg délelőttje kalandosan alakult, végül azonban maga mögé utasította Hayden Paddont a nap közbeni szerviz előtt. Az első tízet a WRC-s újonc, Stephane Lefebvre zárta ekkor, aki a második közönségcsalogatón második időt autózott.

A nap közbeni szervizben a Volkswagen Motorsport vezetője, Jost Capito kinyilvánította, annak ellenére nincs csapatutasítás, hogy két horrorisztikusan alakult német futam után most már mindenképpen bizonyítani akarnak hazai pályán, amihez eddig adott is minden. „Az egyetlen utasítás, amit adtunk a versenyzőinknek, hogy hozzák haza az autót, a képességeiken belül pedig azt csinálhatják, amire képesek” – mondta el Capito, majd hozzátette, ez az, amit a legnehezebb megvalósítani, de más parancsot nem akarnak, mivel azzal kizökkentenék párosaikat a ritmusból.

Ogier délután ismét a hosszú szakaszra helyezte a hangsúlyt, ahol nem kevesebb, mint tizenöt másodpercet akasztott a mezőny nyakába. A francia megnyerte az utolsó gyorsaságit is, és egy általa tökéletesnek titulált nap után viszonylag nyugodtan várhatja a befejező négy szakaszt. Latvala volt a leggyorsabb a másik két szakaszon – az egyiken elgörbítette az egyik felnijét –, a Panzerplattén is úgy érezte, hogy jól ment, az óra azonban nem ezt mutatta. A két volkswagenes között fél perc fölé kúszott az utolsó nap előtt a különbség.

Andreas Mikkelsen Polo WRC-jében differenciálművet cseréltek nap közben, és időbe telt, hogy a pilóta hozzászokjon az új egységhez, a dolog azonban már a Korzika Rally felkészülését szolgálta. A norvég versenyző mindeközben zavartalanul autózott a harmadik helyen. Sordo autójának beállításain is módosítottak, a spanyol így jobban érezte magát Hyundai-ában délután, és tíz másodperc előnyt épített ki Neuville előtt, akinek szintén változtattak az autóján. Evans, aki a két pótkerék miatt nem érezte jónak autója egyensúlyát, a délután folyamán meg tudta tartani helyét, nem úgy csapattársa. Tanak előbb megütötte az egyik kerekét, majd lecsúszott az útról, lefulladt a motor, az önindító pedig nem volt hajlandó életre kelteni azt. Ostberg, aki szintén elkövetett apróbb hibákat, ezzel meg tudta előzni az észtet. A kilencedik pozíciót elfoglaló Paddont turbóproblémák hátráltatták. Lefebvre továbbra is tartja a pontszerző helyet, a tizenegyedik pozícióban álló Kevin Abbring viszont folyamatos műszaki hibákkal küzd. A holland versenyzőnek délelőtt és délután is elment a szervó Hyundai-ában. A fordos Martin Prokop sem volt szerencsésebb, neki előbb eltörött egy féltengely, majd defektet kapott.

Robert Kubica nem tudta teljesíteni a napot, a lengyel délelőtt a baumholderi szakaszon kiütötte a bal hátsó futóművet Fordja alól.

A WRC 2-es kategóriában tovább folytatódik a Skoda uralom, az előző napi balesete után a versenybe visszaálló Esapekka Lappi nyerte a szakaszok nagy részét, a többin pedig Jan Kopecky érte el a legjobb időt. Kopecky négy perc előnnyel vezeti az értékelést, mögé Eric Camilli jött fel a második helyre egy Ford Fiesta R5-össel, harmadikként pedig a Citroen DS3 RRC-t hajtó Quentin Giordano várhatja a folytatást. Craig Breen defektet kapott, csaknem négy percet vesztett, és visszacsúszott a kategória hatodik helyére.

Az R-GT mezőnyben Romain Dumas ismét egyedül maradt, mivel Francois Delecour lecsúszott az útról a hosszú baumholderi szakasz első teljesítése során és nem tudta folytatni a versenyt. Dumas Porschéje az RC2-es élmezőnnyel nem tudja felvenni a versenyt, de annak a kategóriának az első felével versenyez, sokáig közvetlenül Nasser Al-Attiyah mögött állt.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 55m 42.5s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +33.8s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +1m 47.5s
4. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 14.3s
5. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 23.8s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 53.5s
7. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2m 56.7s
8. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +4m 10.7s
9. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +4m 34.6s
10. Stephane Lefebvre Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +4m 43.3s

 

Andrew

 

2015. augusztus 22.


A Deutschland Rallye 3. napja

 

A rali világbajnokság német fordulójának utolsó napján 67 kilométer várt a mezőnyre, két szakaszt kellett a párosoknak teljesíteni kétszer-kétszer.

A nap nem ígért túl nagy izgalmakat az élmezőnyben, hiszen tisztes időkülönbségek alakultak ki a párosok között a korábbiakban. A tekintetek leginkább a Volkswagenekre irányultak, hiszen a német csapat a sikersztorija közepette az eddigi két hazai versenyét egyaránt elbukta, most viszont úgy indulhattak neki az utolsó négy szakasznak, hogy ott állt a képzeletbeli dobogó fokain a három Polo WRC.

Sebastien Ogier óvatosan kezdte a befejező napot, az utolsó előtti szakasz megnyerte aztán, a Power Stage-en viszont a szokásával ellentétben nem villantott. A francia bónuszpontoknak ugyan nem, a futamgyőzelemnek azonban örülhetett. „Egy nagy megkönnyebbülés ez. Egész hétvégén megvolt a nyomás a győzelem megszerzése miatt, de végül megcsináltuk, egy 1-2-3-at értünk el. Most már nagyon közel vagyok a harmadik címemhez. Nagyon-nagyon boldog vagyok. Nagyon élvezetes volt a verseny. Jó munka volt mindenkitől!” – hangzottak a megkönnyebbült Ogier szavai, aki harmincadik világbajnoki futamgyőzelmével beérte az örökranglista második helyén álló Marcus Grönholmot.

A csapattárs Jari-Matti Latvala két gyorsaságit nyert, köztük a Power Stage-et is. A finn a dhrontali szakaszt követően elmondta, tudja már, miért hibázott egy évvel ezelőtt a győzelem kapujában: „Túl gyorsra írtam az itinert, túl gyorsan vezettem. Minden nap tanul az ember.” A csapat örömét Andreas Mikkelsen tette teljessé, aki kiegyensúlyozott autózást bemutatva érkezett a harmadik helyre. A Volkswagen Motorsport teljesítményét mutatja, hogy a hétvége folyamán mindössze egy olyan szakasz volt, amit nem az egyik Polo WRC nyert. Ezzel az eredménnyel mind Ogier, mind a Volkswagen Motorsport karnyújtásnyira került az újabb világbajnoki címhez, ezeket már a következő fordulón, Ausztráliában bebiztosíthatják.

Dani Sordo megpróbálkozott a lehetetlennel, de csaknem félperces nap eleji hátrányát csak a felére tudta lefaragni Mikkelsennel szemben. A spanyol a Power Stage-en elért második idejének köszönhetően egy további ponttal vigasztalódhatott. A csapattárs Thierry Neuville, akinek i20 WRC-je volt az egyetlen a hétvége folyamán, melyen nem fordult elő semmilyen műszaki hiba, végzett az ötödik helyen. A hyundai-osok egyébként csapatutasítás alatt versenyeztek már, a megszerzett pontoknak köszönhetően pedig meg is előzték a Citroent a gyártói bajnokságban.

A Deutschland Rallye hatodik helyére Elfyn Evans érkezett. Az M-Sport pilótája reggel futott egy legjobb időt, ő volt az egyetlen tehát, aki a verseny során el tudott csenni egy részsikert a volkswagenesek orra elől. A brit versenyzőnek előző reggel volt egy második ideje, így elmondta, meg kell érteniük, miért küszködnek, amikor a hőmérséklet elkezd emelkedni. Mads Ostberg Evans mögött három másodperc hátránnyal vágott neki a napnak, de fékproblémákkal szembesült, ráadásul több hibát is elkövetett. A Citroen Racing versenyzőjének így nem volt esélye előrelépni. A norvégot Ott Tanak követte, aki csapattársához hasonlóan arról beszélt a célban, hogy fejlődniük kell a jobb aszfaltos eredmények érdekében. Kilencedikként látta meg a célt Hayden Paddon, aki a nem túl nagy aszfaltos tapasztalatai miatt jó leckének tartotta a versenyt, amiből sokat tudott tanulni. Az utolsó pontot a WRC debütáns Stephane Lefebvre csípte meg.

A tizenegyedik helyen Kevin Abbring végzett, akit a Power Stage-en második időt autózó Kris Meeke követett. Martin Prokop a nap első szakaszán két defektet is begyűjtött, de csak egy pótkerék volt nála, így a futam feladására kényszerült.

A Volkswagen konszern örömét a Skoda tette teljessé, hiszen a konszerntárshoz hasonló domináns teljesítményt nyújtott a márka a WRC 2-ben. Ebben a kategóriában mindössze két olyan szakasz volt, amit nem egy Fabia R5 nyert. A nagy időkülönbségek miatt nem volt kilátás nagy izgalmakra a nap megkezdése előtt. Az értékelést a versenyt végig vezető Jan Kopecky nyerte több mint négy perc előnnyel. Másodikként Eric Camilli állhatott fel a céldobogóra Ford Fiesta R5-ösével, őt két perc lemaradással Quentin Giordano követte egy Citroen DS3 RRC-vel. Nasser Al-Attiyah a negyedik helyért járó pontokkal visszavette a vezetést a bajnokságban.

A WRC 3-ban egyetlen induló volt, Andrea Crugnola sikeresen célba vitte Renault Clio R3T-jét. A Ford Fiesta R2-esekkel futó Drive DMACK Fiesta Trophy-ban Ghislain De Mevius győzött Mats Van Den Brand és Max Vatanen előtt. A két R-GT-s Porsche közül csak Romain Dumas tudta teljesíteni a teljes versenytávot, Francois Delecour azonban vasárnap is visszaállt, így meglátta a célt.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 35m 49.5s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +23s
3. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +1m 56.6s
4. Dani Sordo Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 9.3s
5. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 33.8s
6. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 52.1s
7. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +3m 12.5s
8. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +4m 26.6s
9. Hayden Paddon Hyundai Motorsport N i20 WRC +4m 46.8s
10. Stephane Lefebvre Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +4m 54.5s 

 

Andrew

 

2015. augusztus 22.

Módosítás: (2015. szeptember 06. vasárnap, 19:11)