Ausztrál Rally 2015

Az Ausztrál Rally összefoglalója


A 2015-ös rali világbajnokság két aszfaltos viadala között a csapatok egy igencsak nagy kitérőt tesznek, hiszen a sorozat tízedik fordulója alkalmával Ausztrália különleges murváin csapnak össze egymással.

Az óceániai partok közelében megrendezésre kerülő verseny központja, Coffs Harbour félúton van Sydney és Brisbane között. A helyszín 2011-től látja vendégül a világbajnokság mezőnyét, előtte Perth volt a házigazda. A váltással a futam karaktere is átalakult kissé. A verseny útvonala gyors pályákat és szűkebb, kanyargósabb részeket egyaránt tartalmaz, tehát csakúgy, mint máshol, teljes koncentrációra van szükség itt is.

„Egy nagyon különleges esemény ez” – véleményezte a listavezető Sebastien Ogier a viadalt. „Mivel tengerentúli verseny, kicsit kisebb a sürgés-forgás, mint a Volkswagen hazai futamán, Németországban például. Kicsit meghittebb, amit szeretek. Továbbá nagyon jó érzés az ausztrál szakaszokon vezetni. Nagyon szórakoztató a kocsiban mindig.”

„Az erdők, a kikötő és a teljes atmoszféra jobban emlékeztet ez egy vakációra – de természetesen nem egy üdülés lesz ez a csapatnak és nekem sem” – folytatta a volkswagenes csapattárs, Jari-Matti Latvala. „Egy kicsit olyan, mint a Finn Rally, ami köztudott, hogy jól passzol hozzám. Más részeken padlógázon mész közel a hatalmas fákhoz. Ezt is nagyon szeretem. Óvatosnak kell azonban lenned: a talaj felülete más, mint az európai erdőkben. Tökéletes beállítással kell rendelkeznie a kocsinak. Ausztráliában olyan autódnak kell lenni, aminek a beállítása valahol a Mexikó Rally és a Finn Rally között van.” Erre azért van szükség, mert az utak kis ugratókkal tűzdeltek, az autó elemelkedik ezeken, amit természetesen figyelembe kell venni a felkészülés során.

„Ausztráliába érkezve a legnagyobb kihívás, hogy mennyire is különbözik” – mondta az M-Sport versenyzője, Ott Tanak. „A természet és maguk a szakaszok is nagyon különböznek bármi máshoz képest, amit az év során megtapasztalunk. A murva színe csaknem vörös, a fák pedig elég kellemetlen árnyékot tudnak vetni, úgyhogy az itinered szerint kell menni és teljesen meg kell bíznod bennük.”

Ugyanerre világított rá a márkatárs, Elfyn Evans. „A szakaszok és a táj is hihetetlen. A legnagyobb kihívás a láthatóság. Néha a por akadályoz, aztán amikor a nap alacsonyan áll, stroboszkóp hatás alakulhat ki a fákon keresztül, amitől nehéz az utat látni. Teljesen meg kell bíznod az itineredben, hogy jól menj.”

Az utakat szegélyező fák nem csak a látást akadályozzák a beeső nap sugaraival együtt, de komoly következményét okozhatják a legkisebb kicsúszásnak is. „Nagyon sok a beláthatatlan kanyar az erdőkben” – mutatott rá Andreas Mikkelsen, a Volkswagen Motorsport pilótája. „Ez egyrészt azt követeli meg, hogy jól kell érezni az autót, másrészt egy nagyadag kurázsira is szükség van. Messze nem könnyű, a legkisebb hiba is tönkreteheti a teljes versenyedet.”

A Citroen Racinges Mads Ostberg a pályabejárás fontosságát emelte ki. „Egyedi a talajfelület, aminek elég különleges karaktere van. A szakaszok jellege gyakran változik, néha elég drasztikusan. Elég gyakori, hogy a rali világbajnokságon nem igazán látható nagyon széles utakról sokkal szűkebb részekre vált. Nagyon sok kis ugrató is van, amit a pályabejáráson óvatosan kell felmérned, hogy ne veszítsd el a ritmusod ezeken a részeken.”

A Volkswagen Motorsport, mely a németországi totális győzelem után a sikerek szárnyán érkezik a legutóbb Finnországban hadra fogott autókkal, meccslabdákkal rendelkezik már. Volkswagenes pilóta lehet csupán világbajnok 2015-ben, és a gyártói cím is csaknem biztos. Amennyiben Sebastien Ogier nem veszít kilenc pontnál többet Jari-Matti Latvalához képest, bebiztosítja újabb koronáját. Ehhez a francia pilótának elég egy második hely és egy Power Stage pont. A csapatnak a jelenlegi 139 pontos előnyéből 129-et kellene megőrizni az újabb márkabajnoki elsőséghez a futam végére. Latvala és Andreas Mikkelsen egyébként új főszerelőt kap a versenyre. Előbbinél egyszeri alkalomról van szó, Jose Azevedo ugyanis Portugáliában vesz részt egy keresztelőn keresztapai szerepkörben, Mikkelsen esetében ugyanakkor egy hosszabbtávú együttműködés kezdődik Yari Mitschinellivel, miután a norvég korábbi főszerelője, Artur Wronski a tesztcsapat felügyeletét fogja ellátni a jövőben.

A Citroen Racing két dologban reménykedett az eredményes szereplést illetően. Az egyik az, hogy az előző évben is versenyképesek voltak pilótáik, a másik, hogy a szezon során folyamatosan továbbfejlesztették a DS 3 WRC-t, aminek a murvás teljesítményben kell megmutatkozni véleményük szerint. A Citroen azokat a versenyautóit szerepelteti, melyek utoljára a Finn Rally-n futottak. A pályabejárást aztán egy olyan incidens zavarta meg a csapatnál, ami az egész versenyükre befolyással lesz. Történt ugyanis, hogy Mads Ostberg egy kamionnal ütközött, melynek következtében megrepedt a norvég két bordája is. Navigátora véraláfutásokkal megúszta, de a páros nem tudta vállalni a versenyt. Stephane Lefebvre és Stephane Prevot csupán a pályabejárás miatt utaztak el a déli féltekére, a baleset miatt azonban lehetőséget kaptak, hogy a fiatal francia életében először álljon rajthoz WRC-vel murvás futamon. Ezt a versenyfelügyelőség sem akadályozta meg, holott a versenyre nevezett egység, a pilóta, a navigátor és az autó közül a korábbiakban csak az egyik „elem” cseréjét engedélyezték. A Citroen Racing egyébként olyannyira nem készült erre az eshetőségre, hogy Lefebvrék Ostbergék overáljában lesznek kénytelenek versenyezni.

A francia alakulat legnagyobb pontversenybeli riválisa, a Hyundai már a Finn Rally után bejelentette, hogy Ausztráliában Hayden Paddon váltja az első csapatnál Dani Sordót az új-zélandi nagyobb helyi tapasztalata miatt, aki ráadásul kitűnően is szerepel az utóbbi időben a murvás pályákon. Az alzenaui gárda a német futamon használt i20 WRC-ket reptette át Ausztráliába, ahol Paddon és Sordo autót fog cserélni a szabályok csapatokra vonatkozó kötöttsége miatt.

Az új fejlesztésű Ford Fiesta RS WRC bizonyított már murván, így az M-Sport bizakodva épít erre annak ellenére is, hogy versenyzői relatíve kevés itteni tapasztalattal rendelkeznek. A cumbriai alakulat a szokásos autóit küldte el az eseményre, aminek kapcsán a shakedown lesz az egyedüli lehetőség, hogy Evans és Tanak finomhangolják a technikát.

Nem volt egységes, hogy a csapatok logisztikailag hogyan oldják meg az Ausztrál Rally kihívásait. A Volkswagen Frankfurtból, a Hyundai Párizsból, míg az M-Sport Londonból küldte Szingapúr érintésével versenyautóit és a tartalékalkatrészek Brisbane-be légi úton, a Citroen Racing masinái ugyanakkor Európából egyenesen Brisbane-ig utaztak. Onnan mindegyik különítmény teherautókkal vitette a coffs harbouri versenyközpontba a gépeket a tavaszi Argentin Rally-ról tengeri úton Ausztráliába érkező felszerelésekkel, köztük a pályabejáró autókkal együtt. Az éllovas volkswagenesek húsz tonna légi és négyszer ennyi tengeri árut adtak fel. A francia csapatnál nyolcvanöt, míg Malcolm Wilson alakulatánál hetvenöt százalék volt a tengeri szállítmány aránya, a Hyundai-ról pedig az derült ki, hogy ötven tonnányi cuccot mozgattak hajón.

Ami a privát versenyzőket illeti, Martin Prokop nem tervezte az indulást, Robert Kubica viszont az utolsó pillanatban döntött úgy, hogy nem vállalja az utazást, a lengyel inkább az aszfaltos korzikai futam felkészülésére összpontosít. Lorenzo Bertelli ugyanakkor ott lesz a rajtnál, az olasz felgyógyult a német futam előtti ételmérgezéséből.

Több évtizeddel ezelőtt a világbajnokság ausztrál állomása volt az, ahol meghonosították a közönségcsalogató szuperspeciálisokat, hosszú évek után most azonban nem iktattak ilyet a programba a rendezők. A verseny tizenhét gyorsasági szakaszból áll, melyek összesen 311 versenykilométert tesznek ki. Az útvonal tíz százalékban lesz új a korábbiakhoz képest. A verseny történetében először rendeznek hagyományos gyorsasági szakaszt sötétben, a párosok pedig a várható porfelhők miatt hárompercenként fognak rajtolni.

 

Andrew


2015. szeptember 10.


Az Ausztrál Rally 1. napja

 

A rali világbajnokság tízedik, Ausztráliában megrendezésre kerülő fordulójának első napján 125 versenykilométer várta a mezőnyt, négy szakaszt jelöltek ki a szervezők, ezt kétszer teljesítették a párosok.

A futamot kisebb meglepetésre a Hyundai második számú alakulatához „száműzött” Dani Sordo kezdte a legjobban, a spanyol megnyerte az első három szakaszt, amivel hét másodperc előnyre tett szert. A délelőtti utolsó gyorsasági aztán nem sikerült ilyen jól Sordónak, problémája volt a visszaváltással, le is fulladt egy hajtűkanyarban, amivel visszacsúszott a második helyre. A DS 3 WRC-vel versenyző Kris Meeke a rajtpozíciójából adódóan szintén tiszta nyomban autózhatott, legjobbnak bizonyult a negyedik szakaszon, amivel át is vette a vezetést.

A Sordo helyére a Hyundai elsőszámú csapatába erre a versenyre előléptetett Hayden Paddon egy második szakaszidő kivételével nem mutatott kivételes formát, összességében azonban jól teljesített, így a nap felénél harmadikként várhatta a folytatást. Őt Andreas Mikkelsen, Jari-Matti Latvala és Sebastien Ogier követte. A volkswageneseket a rajtpozíciójukból adódó pályatisztítói szerepkör hátráltatta, ugyanakkor Ogier is mindössze tizenkét másodpercre volt ekkor Meeke-től. A hetedik és nyolcadik pozícióból az egyszer lefulladó Ott Tannak, valamint a Meeke-hez hasonlóan a vártál nagyobb gumikopással küszködő Thierry Neuville várhatta a folytatást további nyolc szekundum lemaradással. Az állás tehát igencsak szoros volt. A Mads Ostberg helyett beugró Stephane Lefebvre viszont több mint egy perc hátrányban volt már, Elfyn Evans pedig egy defekt miatt került messze az élbolytól.

A második körben egyöntetűen jobban érezték magukat a versenyzők, ami egyrészt azoknak a módosításoknak volt köszönhető, amiket a szervizparkban végeztek az autók beállításain, másrészt pedig letakarított pályákon autózhattak. Igaz, a nyomok mellé kiszórt laza rétegen elég sok időt lehetett veszteni, ráadásul a nap vége felé a felvert por is okozott némi problémát. A délután egyértelműen Latvaláé volt, aki három legjobb idővel és egy másodikkal az élre tornázta magát. A finn az utolsó szakaszon vesztett egy kicsit a viseletes hátsó abroncsai miatt. Meeke saját magára figyelt csak, neki a hibamentes célba érésre, a Citroen Racingnek pedig pontokra van szüksége, úgyhogy nem forszírozta a tempót a brit. Mindazonáltal mindössze két másodperc a lemaradása a nap végén az éllovashoz képest.

A Latvaláéhoz hasonló előretörést mutatott be a csapattárs Ogier is. A világbajnokság legnagyobb várományosa megnyerte az utolsó gyorsaságit, a szombati napot pedig nem egész öt szekundum hátránnyal a harmadik helyről kezdheti. A francia a nap végén elmondta, a határon autózott, de mégis úgy érzi, sok időt vesztett, a végén pedig egy erőátviteli probléma is hátráltatta. Mikkelsen megtartotta a negyedik pozíciót, bár úgy vélte, olyan a Polo WRC-je, mint egy kígyó. A kocsi kontrollálhatatlanul ment össze-vissza, így a norvég műszaki hibára gyanakodott.

A Volkswagenekkel ellentétes utat jártak be délután a Hyundai-ok. Sordo legjobb szakaszeredménye egy negyedik, Paddoné pedig egy ötödik idő volt, előbb a napot az ötödik, utóbbi a hatodik helyen zárta. Paddon egyébként az i20 WRC irányíthatóságára panaszkodott, a kocsi nem akart befordulni a jobbos kanyarokba. A tabellán a csapattárs Neuville következik. A belga délutánra változtatott az itinerén és a kocsi beállításain is, előbbi bejött, utóbbi nem igazán. Tanak délután bemutatott egy megforgást, majd a differenciálművekre panaszkodott, úgyhogy hetedikként zárta a napot. Az észtet a csapattárs Evans, valamin a szintén fordos Lorenzo Bertelli követi, utóbbinak a kézifékkel akadtak gondjai. Lefebvre nem tudta teljesíteni a napot, az utolsó szakaszon kiszakadt autójának egyik kereke.

A WRC 2-es mezőnyt Nasser Al-Attiyah uralja. A katari, aki logisztikai okokból ezúttal visszaült a régebbi technikába, a Ford Fiesta RRC-be, egy kivételével az összes szakaszon a leggyorsabbnak bizonyult, és ötven másodperces előnyre tett szert a hasonló típusú versenygépet irányító Yuriy Protasovval szemben. A dobogó harmadik fokán is egy Fiesta RRC áll jelenleg, Abdulaziz Al-Kuwari fél perc lemaradással követi Protasovot.

 

Eredmények az 1. nap után:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC 1h 15m 29.1s
2. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +2s
3. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC +4.6s
4. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +12.9s
5. Dani Sordo Hyundai Motorsport N i20 WRC +15.9s
6. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +25.5s
7. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +37.2s
8. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +40.2s
9. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +2m 21.8s
10. Lorenzo Bertelli FWRT SRL Ford Fiesta RS WRC +3m 37.9s

 

Andrew

 

2015. szeptember 11.


Az Ausztrál Rally 2. napja

 

Az Ausztrál Rally középső napján négy szakasz szerepelt csupán a programban, ez azonban ne tévesszen meg senkit! Egy nyolc kilométeres különpróba mellett egy ötvenegy kilométer hosszú gyorsasági várt a mezőnyre, ezeken kétszer kellett végigautózni. A rövidebben másodjára ráadásul sötétben már, amire nem volt még példa az ausztrál viadal történetében.

Mivel a rali világbajnokság pontversenyének állása szerint rajtolt a mezőny ezen a napon is, a péntekihez hasonlóan a volkswageneseknek jutott a pályatakarítók hálátlan szerepe, akiknek valamennyire besegített a versenybe visszaálló Stephane Lefebvre is. Ezt kihasználta az egyedüliként lágy abroncsokon futó Kris Meeke, és bár csak egy negyedik és egy ötödik időt mutatott fel, a nap felénél az élen találta magát a DS 3 WRC pilótája. Meeke ugyanakkor elmondta, nem elégedett a gumiválasztásával, sokkal nagyobb előnyre kellett volna szert tennie, de azt is hozzátette, továbbra is a saját tempóját futja.

Jari-Matti Latvala visszacsúszott a második helyre, bár lemaradása alig volt több mint két másodperc a szervizbe érkezve. Andreas Mikkelsen a hosszú szakaszon Sebastien Ogier elé került, a francia versenyző ezt követően azonban visszaelőzte a norvégot. Hayden Paddon az előző este módosíttatott a Hyundai beállításain, kicserélték a meghibásodott differenciálművet, ennek köszönhetően magabiztosabban tudta kezelni a kocsit, a kemény gumikat választva pedig megnyerte mindkét délelőtti gyorsaságit, amivel egy helyet előrelépett az összetettben. A nap felénél tíz másodpercen belül volt az új-zélandi Meeke-hez képest. Paddonhoz hasonlóan Ott Tanak is jobban érezte magát ezen a délelőttön az autójában, mint az előző napon, miután első differenciálművet cserélt az M-Sport. Az észt egy harmadik és egy második időt tudott felmutatni, az összetettben pedig két helyet előrelépve hatodikként várhatta a folytatást. Dani Sordo ellenben két helyet csúszott vissza. A spanyol i20 WRC-jén elment a hátsó fék, de az erőforrással is akadt némi problémája. A legjobb tízet Thierry Neuville, Elfyn Evans és Nasser Al-Attiyah zárta ekkor. Al-Attiyah Lorenzo Bertelli motorhibából adódó kiesésének köszönhetően lépett elő pontszerző helyre.

A nap hasonlóan alakult, mint a péntek. Délelőtt a rajtpozícióból adódóan nem tudtak szakaszt nyerni a Volkswagenek, délután viszont ők uralták mindegyik gyorsaságit, jóllehet azok rettentően csúsztak továbbra is, valamint az utolsó különpróbán – ahol ezúttal ötperces időközökkel rajtoltak az autók – gondot okozott a nagy por is a hátrébb indulóknak.

Délután Ogier megnyerte a hosszú szakaszt, amivel maga mögé utasította Latvalát, majd az utolsón is a leggyorsabbnak bizonyult, így - ha csak háromtized másodperccel is, de – megelőzte, a por miatt időt vesztő Meeke-t is. A Citroen Racing versenyzőjét 2,3 szekundummal követi Latvala, a záró napon tehát izgalmas küzdelemre van kilátás, amibe akár még az Ogier-től kilenc másodperc lemaradással következő Mikkelsen is beleszólhat. Latvala egyébként saját bevallása szerint nem igazán találta a ritmust délután, Mikkelsennek pedig egy ugrató után becsúszott a baseball sapkája a pedálboxhoz, majd a Polo lámpái vertek túl alacsonyan a sötétben megrendezett szakaszon.

Az ötödik helyen várhatja a zárónapot Paddon, nála váltógondok jelentkeztek és a gumijai is elkoptak a hosszú szakasz végére. Tanaknál, aki délelőtt elég sok módosítást végzett az itinerében, szintén kezdtek elfogyni az abroncsok, ami miatt visszavett a tempóból az észt. Neuville a sötétben megelőzte Sordót, a szakaszt viszont ostobaságnak és veszélyesnek minősítette. A kilencedik és a tízedik pozícióban ugyanakkor nem történt változást, azokat Evans, valamint Al-Attiyah foglalja el.

A WRC 2-t továbbra is a Ford Fiesta RRC-k uralják. Nasser Al-Attiyah őrzi vezető helyét, bár a délelőtti szakaszok nem alakultak zökkenőmentesen a katari pilóta számára. Előbb a motor kezdett el rakoncátlankodni, majd a négykerékhajtás is elment a Fordból, így Al-Attiyah ötven másodperces előnye egycsapásra elolvadt. Délutánra rendbe hozták a szerelők a kocsit, megnyerte a listavezető mindkét szakaszt, és tizennégy szekundumos előnnyel várhatja a befejező napot. A kategória második és harmadik helyén sem történt változás, Yuriy Protasovot több mint egy perc lemaradással követi Abdulaziz Al-Kuwari. Reggel mindkettejüket a pályára tévedt tehenek akadályozták.

 

Eredmények a 2. nap után:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 20m 51.8s
2. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +0.3s
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +2.6s
4. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +9.1s
5. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +19.4s
6. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +39.1s
7. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +1m 03.9s
8. Dani Sordo Hyundai Motorsport N i20 WRC +1m 10.2s
9. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +3m 15.1s
10. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta RRC +8m 30.4s

 

Andrew

 

2015. szeptember 12.


Az Ausztrál Rally 3. napja

 

A tizenhárom futamos rali világbajnokság tízedik fordulójának utolsó napja nem csak azért ígért izgalmakat, hogy hogyan alakul az élen álló, egymást mindössze 2,6 másodperccel elválasztó hármas csatája, de a világbajnoki cím is eldőlhetett Ausztráliában mind az egyéni, mind a gyártói értékelésben.

A futamgyőzelemért Sebastien Ogier, Kris Meeke és Jari-Matti Latvala küzdött meg a hatvankilenc versenykilométert kitevő öt szakaszon. A napot háromtized másodperc előnnyel kezdő Ogier aztán nem bízott semmit a véletlenre, és miután ezúttal már nem kellett a takarítói szerepkör hálátlan feladatával megbirkóznia, megnyerte az első kör mindhárom szakaszát. A Volkswagen Motorsport pilótája így hét másodperccel növelte a távolságot üldözőivel szemben.

Latvala mindannyiszor második időt futott, ő tíz szekundummal növelte fórját Meeke-vel szemben, ezzel az utolsó két gyorsasági előtt csaknem húsz másodperc volt már az előnye. Latvala egyébként próbálkozott támadást indítani Ogier ellen, aminek eredményeként egy landoláskor még a szélvédő is megrepedt Volkswagenjében. A finn azt is elmondta, nem úgy fordul a kocsi, ahogyan kellene, kicsit erőlködnie kell vele. Meeke azt nyilatkozta, az első két napon előnyben volt a rajtpozícióval, ezúttal azonban megmutatkozott már a Volkswagenek igazi tempója.

Az eredménylista hátsóbb részében sem történt változás. Andreas Mikkelsen 4,2 másodpercre közelítette meg Meeke-t, mögötte Hayden Paddon, az erőátvitel felől furcsa zajokat halló Ott Tanak, valamint Thierry Neuville várhatta a folytatást. A nyolcadik helyen álló Dani Sordo az itinerére panaszkodott, de az autóba bejutó por is zavarta. A legjobb tízet Elfyn Evans és Nasser Al-Attiyah zárta.

Ogier a második körben sem vett vissza a tempóból, a legjobb időt futotta a zárószakaszokon, köztük a Power Stage-en is. A francia tizenkét szekundomos előnnyel ért célba, és stílusosan, futamgyőzelemmel biztosította be sorozatban harmadik világbajnoki címét. „Egy elképesztő szezon ez, az eddigi legjobbam” – nyilatkozta Ogier. „Hibák nélkül, nagyszerű teljesítményekkel, és ez is egy nagy eredmény. A rajtelsőség szempontjából ez a legnehezebb verseny, és mégis sikerült nyernünk. Tökéletes útja volt a ez harmadik cím megszerzésének.” Ogier Sebastien Loeb, Juha Kankkunen és Tommi Makinen után a negyedik pilóta, aki kettőnél több rali világbajnoki címet tudott elérni – a francia versenyző kilenc, a két finn pedig négy koronát gyűjtött be pályafutása során.

Latvala előbb egy harmadik, aztán a bónuszpontokért zajló szakaszon egy második időt ért el, közben pedig ékszíjat cserélt Polo WRC-jén, mert az utolsó gyorsaságin bejelzett a generátor figyelmeztető lámpája. A finn ettől függetlenül másodikként zárta a versenyt, így Ogier első helyével együtt, három futammal a bajnokság vége előtt elkönyvelhette sorozatban harmadik gyártói világbajnoki címét is a Volkswagen. Latvala a célban nagyon sportszerűen elismerte, csapattársa jobb volt nála a hétvégén.

Meeke végül csaknem fél perc lemaradással ért célba, és a szerencséjének is köszönhette a harmadik helyet. Mikkelsen ugyanis tíz másodperces büntetést kapott egy késés miatt, ami megfosztotta attól a volkswagenest, hogy a dobogón végezzen. A norvég egy Power Stage ponttal vigasztalódhatott. Ötödikként Paddon végzett, aki után Tanak és Neuville állhatott fel a céldobogóra. A nyolcadik helyre Sordo érkezett, a legjobb tízet pedig Evans és Al-Attiyah zárta.

A WRC 2-ben a tizennégy másodperces hátránnyal a második helyen álló Yuriy Protasov támadást indított Al-Attiyah ellen a nap elején. Hiába nyerte azonban az ukrán sorra a szakaszokat, a nap közepén kiugrott egy rajtnál, ami miatt tíz másodperces büntetést kapott. Al-Attiyah győzelme így nem forgott veszélyben. A katari versenyző ezzel az eredménnyel megszilárdította vezető helyét a bajnokságban is. Protasov megnyerte az összes vasárnapi gyorsaságit a kategóriában, a büntetés miatt azonban 13,5 másodperc hátránnyal ért célba. A dobogó alsó fokára az Al-Attiyah-hoz és Protasovhoz hasonlóan Ford Fiesta RRC-t hajtó Abdulaziz Al-Kuwari állhatott fel, ő csaknem két és fél perces különbséggel ért célba.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 2h 59m 16.4s
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC +12.3s
3. Kris Meeke Citroen Total Abu Dhabi WRT DS 3 WRC +32.6s
4. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +38.5s
5. Hayden Paddon Hyundai Motorsport i20 WRC +55.1s
6. Ott Tanak M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +1m 38s
7. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +2m 8.3s
8. Dani Sordo Hyundai Motorsport N i20 WRC +2m 15.2s
9. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +4m 33.7s
10. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta RRC +11m 46.5s

 

Andrew

 

2015. szeptember 13.

Módosítás: (2019. június 27. csütörtök, 18:54)