Tűz alatt Korzika

Bírálják a rali világbajnokságban részt vevő gyártók a Tour de Corse-ot, mely hosszú idő után tért vissza egy vihar sújtotta futammal a sorozatba.

Bírálják a rali világbajnokságban részt vevő gyártók a Tour de Corse-ot, mely hosszú idő után tért vissza egy vihar sújtotta futammal a sorozatba.

A korzikai viadal az utóbbi években az Intercontinental Rally Challenge és az Európa-bajnokság része volt, miközben Franciaország világbajnoki fordulóját Elzászban rendezték. Az az esemény azonban a helyi kormányzatok támogatásának hiánya miatt összeomlott, így a ralisport legmagasabb szintű mezőnye hét év szünet után ismét a szigetre utazhatott.

A Volkswagen csapatának első embere, Jost Capito úgy vélte, a korzikai adottságok nem érték el a megszokott szintet, a logisztika pedig túlságosan drága volt. „A szervizpark sehol nem volt ahhoz képest, mint amilyennek egy rali világbajnoki szervizparknak lennie kell” – idézte Capitót az Autosport magazin. „Nem hinném, hogy valóban körbe kellene autóznunk a szigetet – négy vagy öt különböző hotelünk volt,  a szobákat pedig egész idő alatt fizetnünk kellett a srácok részére Cortéban arra az esetre, ha szükségük lenne rájuk. A verseny egyes részei nevetségesek voltak.”

A volkswagenes kollégája, Malcolm Wilson hasonlóképpen vélekedett, az M-Sport irányítója csalódottságát fejezte ki, miután versenyzője, Elfyn Evans vezette a futamot az első napot követően. „Nem volt senki a sajtótájékoztatón, aztán nem volt a csapatvezetők sajtótájékoztatója” – nyilatkozta Wilson. „Nem volt ott néző, egyáltalán nem volt látható senki. Tizenkét hónap alatt Franciaországból, ahol – kétségkívül – a bajnokság legjobb szervizparkja volt, eljöttünk az ingoványba. Nem kérdés, inkább visszamennék Elzászba, minthogy itt maradjak. Ahogyan elmondtam már, sajnáltam a szervezőket az időjárás miatt, amire jól reagáltak, de nem lehet összehasonlítani ezt a versenyt az elzászival.”

A Citroen sportosztályának feje, Yves Matton azonban arra hívta fel a figyelmet, hogy ne ítéljen senki túl gyorsan. „Túl korán van a megfelelő konklúzió meghozására” – mondta a hazai pályán versenyző csapat képviseletében. „Igen, rengeteg embert láttunk Elzászban tavaly, de jobb az első elzászi évvel összehasonlítást végezni, amikor kisebb tömeg volt.”

 

Vegyes véleményen a versenyzők

A versenyzők véleménye megoszlik. Hayden Paddon az itinert kritizálta, amiben kilenc hosszú szakasz szerepelt csupán a három napra. „Nem vagyok oda ezért. Túl sokat kellett várakozni, és túl sokat kellett vezetni körbe a szigeten” – hangzottan a Hyundai pilótájának szavai. „Miért nem tudtunk egy extra szakaszt csinálni a parc fermé felé és onnan? Ehelyett odaértünk a szakaszok rajtjához és ott ültünk jó ideig karba tett kézzel.”

Sebastien Ogier-nek tetszettek a gyorsaságik, a világbajnok úgy érzi, hogy az itinerben kell csupán néhány módosítást végezni. „Ez egy nagy kihívásokkal teli futam a versenyzők számára, de nagy élmény ezeken a szakaszokon vezetni” – mondta Ogier az Autosport magazinnak. „A negatívum talán a sziget elhelyezkedése. Vannak nézők, akik eljönnek ide, de nem annyian, mint amennyien Elzászban voltak. Az időjárás igazán szörnyű volt, nagyon szerencsétlenek voltunk ezzel. A hosszú szakaszokat meg tudjuk tartani, de hiányzott számunkra egy kis akció a hétvégén. Talán meg kellene egy kicsit fontolni az itinert – talán egy napot kellene megtartanunk a hosszú szakaszokkal.”

 

Andrew

 

2015. október 6.


 

Vegyes érzések Korzikával kapcsolatban

Korzika rali világbajnokságba történő visszatérése erős érzelmeket váltott ki a csapatok vezetőiből és a versenyzőkből egyaránt.

Míg a két szakasz törlését is okozó viharok – az alakulatok szimpátiával fogadták a döntést – okozták a legnagyobb problémát, úgy vélik sokan, hogy a Tour de Corse nem ütötte meg a rali világbajnokság jelenlegi mércéjét, a korábbi években Elzászban rendezett futam színvonalától pedig messze elmaradt.

A verseny egy nem szokványos formátumban futott, három szakasz volt a programban naponta, az este pedig mindig más városban érte a mezőnyt. A nap végi cortei szervizből emiatt mindig sokat kellett autózni, de maga a szervizpark is erős kritikákat kapott.

„Nem voltak a szervizparkban nézők, és amikor Elfyn Evans az első nap után vezetett, senki sem volt ott, aki meghallgatta volna a versenyzők sajtótájékoztatóját” – mondta el a wrc.com-nak Malcolm Wilson, az M-Sport vezetője. „Ezzel ellentétben Elzászban az idény egyik legvibrálóbb szervizparkja volt, végig kellett magad küzdened a tömegen, hogy eljuss a sajtótájékoztatóig.

A szervizpark nem volt a rali világbajnokság standardján, és attól, amivel Strasbourgban rendelkeztünk, messze állt. A szervizterület mindössze harminc százaléka volt aszfalton, ez pedig egy olyan dolog, amin könnyedén lehet javítani” – tette hozzá.

„A szervizpark a szezon legrosszabbja volt, nem ért fel azzal, amilyennek egy világbajnoki eseménynek lennie kell” – mutatott rá egy másik csapat vezető képviselője.

„Nem szokatlan az eső az évnek ebben az időszakában Korzikán” – mondta egy, a rali világbajnokságot régóta látogató személy. „Bár együttérző voltam az időjárás miatt, nem volt vicces a bokáig érő sárban körbegyalogolni. A kemény borítás alapvető fontosságú a csapatok és a rajongók számára is a szervizpark egészén.”

A versenyzők aggályai

„Egy kicsit üres érzésem volt” – nyilatkozta Hayden Paddon, a Hyundai Motorsport pilótája. „A kevesebb szakasszal úgy tűnt, hogy kevesebbet vezetünk és többet állunk várakozva. Ugyan nagyszerű azt látni, hogy megpróbálnak új ötletekkel előállni a rendezők, nem érzem, hogy működött volna ez a versenyzőknél, a nézőknél, a médiánál vagy a csapatoknál.”

„Hiányoltunk némi akciót, legfőképpen a törölt szakaszokat, mivel mindössze két gyorsaságink volt pénteken és szombaton. Amennyiben távolról követed a ralit, nem törődsz a mindössze két szakasszal. Ez túl kevés így” – mondta a volkswagenes Sebastien Ogier. „Úgy gondolom, fontolóra kellene vennünk az itinert, hogy több legyen az akció. Talán egy nap kellene hosszú szakaszokkal, de nem a teljes verseny.”

A francia pilóta csapattársa, a versenyt megnyerő Jari-Matti Latvala ugyanakkor élvezte a hegyi utakat. „Nagyszerű szakaszok vannak nagyszerű érzéssel és ritmussal. A feltételek nagy igénybevételt jelentettek, normális esetben azonban állandóbbak Korzikán. Jó volt a verseny, amikor Elzászban volt, ez pedig más, de egy jó esemény” – tette hozzá a finn.

 

Andrew

 

2015. október 12.

Módosítás: (2015. október 11. vasárnap, 17:44)