Interjú Miikka Anttilával

A Volkswagen Hannoverben ünnepelte kettős világbajnoki címét, ahol Miikka Anttila nyújtott betekintést az elmúlt szezonjukba.

 

A Volkswagen Hannoverben ünnepelte kettős világbajnoki címét, ahol Miikka Anttila nyújtott betekintést az elmúlt szezonjukba. Jari-Matti Latvala navigátora készségesen beszélt az új csapatukkal eltelt első évük jó és a rossz dolgairól.

A szezon csalódással zárult, mivel vereséget szenvedtek a csapattárs Ogier-től a brit futamon, azon a viadalon, ahol Latvala a győzelemben reménykedett. Miikka egyetért, már akkor elvesztették, amikor még el sem kezdődött a verseny. Ez a kvalifikációs szakaszon elért rossz eredmény miatt volt, ami miatt nem az ideális rajtpozícióból kezdhették meg a futamot? Gyakorlatilag ebből húzhatott előnyt Ogier, akinek így lehetősége volt a trükkös első szakaszokon a Latvala által lefektetett nyomokat tanulmányozni.

- Így gondolom. A rajtpozíció választáson a legjobb rendelkezésre álló helyet választottuk, elsők voltunk az úton az ötödik helyett. Ami a kvalifikáción történt, alapvetően azért volt, mert a szabadedzésen az első autó voltunk, és az első néhány kanyart nagyon csúszósnak találtuk, ami talán az éjszakai pára miatt volt ilyen. Csak egy vékony rétegnyi sár volt az út felszínén, és mi voltunk azok, akik ezt teljes egészében letakarították. Az első néhány kanyarban tapasztaltak miatt a kvalifikáción nem tudtuk biztosan megjósolni a tapadást, negyedik leggyorsabbként végeztünk, így nem volt meg az esélyünk, hogy jobb rajtpozíciót válasszunk a versenyre.

- Az év elején Jari-Mattinak sok gondja volt azzal, hogy egy olyan típusú autóhoz alkalmazkodjon, ami Ogier-re van állítva. Ez olcsó magyarázatnak tűnik, te hiszel benne?

- Igen, amikor ugyanis Seb fejlesztette a kocsit, alapvetően olyan típusú autóra hangolta, mint amivel korábban versenyzett, mint amilyen a Citroen DS3 WRC volt. Úgy hiszem, a Polót úgy fejlesztették, hogy hasonló legyen a DS3-hoz, ami egy elsőkerékhajtásos kocsihoz hasonlított, nem egy hátsókerekeshez, mint amilyen a Fiesta. Természetesen később volt lehetőségünk a hátsókerekes irányban változtatni az autón, de még így sem lett olyan sohasem, mint amikor a Fiestával mentünk. Emiatt időközben Jari-Mattinak is alkalmazkodnia kellett a vezetési stílusában az elsőkerékhajtásos autóhoz. Sok időbe került megszokni ezt, kicsit olyan volt, mintha teljesen új vezetési stílust kellett volna elsajátítania.

- Rendkívül megbízhatónak bizonyult a Polo. Csak a kézifékrendszer volt az, amit újra kellett gondolni rajta?

- Szerintem igaz ez, és abból, amit a jobb oldali ülésből látok, a kézifékprobléma is megoldásra került. Úgy gondolom, a csapat nagyon sok időt töltött azzal az év elejétől, hogy fejlessze a kéziféket, és ahogyan tudom, jó szinten van már ez. Meg kell mondanom, hogy nagyon megbízható az erőátvitel, a motor, a váltó, az összes hajtáselem és csukló, minden. Ez meglepetés számomra.

- Melyek voltak a fő dolgok, a legfőbb emlékek az első volkswagenes évetekben?

- Úgy gondolom, voltak jó és rossz dolgok számunkra. Amikor módosították a differenciálmű rendszert, és megváltozott az autó kezelhetőségének karakterisztikája, a dolgok elkezdtek jobb irányba menni, Finnország és Németország azonban nagy csalódás volt. Finnország személyesen nekünk, Németország a csapatnak. Ha nem is mondták ki, de szerintem mindenki jobb eredményre számított Németországból. Ha a szezon többi részét nézzük, például a három utolsó, francia, spanyol és brit versenyét, versenyképesek voltunk még Ogier-vel szemben is, úgyhogy azt gondolom és remélem, hogy végül ráéreztünk az autóra.

- Visszatekintve Németországra, ha a csapatnak van még két vagy három perce a szervizben, meg tudták volna javítani a sérült ajtót, és nyerhettetek volna. Egyetértesz ezzel?

- Alapvetően egy új szituáció volt ez az egész csapatnak. Ami akkor történt, megtörtént, és biztos vagyok benne, hogy még egyszer nem fog megtörténni…

- A legrosszabb emlék Monte-Carlo, amikor nem sokkal a vége előtt szenvedtetek balesetet?

- Kétségtelenül a Monte volt a legrosszabb emlék. Visszanézve a szezonra, ha az nem történik meg, a Volkswagen lett volna ez egyetlen olyan csapat a bajnokságban, amelyiknek nem lett volna egy nagy balesete sem. A Monte-Carlóban megsérült autónkat megjavították, később tesztautóként használtuk.

- Szép emlék a Görögországban aratott egyetlen győzelmetek?

- Igen, az is egy szép emlék, de azon a futamon sem voltunk közvetlen versenyben Sebbel, akinek a verseny elején mechanikai problémái voltak, úgyhogy nem tudjuk, mi történt volna, ha Seb ott van és megküzd velünk. Hozzá kell tennem, meglepődtem és nagyon-nagyon megkönnyebbültem, amikor átszeltük a célvonalat, hogy a kocsi kibírta a görögországi körülményeket.

- Jövőre egyenlő feltételekkel szálltok csatába Sebastien Ogier-vel. Tűzijáték lesz?

- Úgy gondolom, izgalmas lesz mindannyiunknak. Azt nem tudom, hogy Seb és Julien számára izgalmas lesz-e, de Jari-Mattinak, nekem és a csapatnak nagyon izgalmas lesz.

 

Andrew

Módosítás: (2013. december 15. vasárnap, 05:27)