Az újoncok a Citroenről

A Citroen a 2014-es szezonnak teljesen új versenyzői felállással vág neki. Kris Meeke és Mads Ostberg különböző előélettel érkezik a csapathoz.

 

A Citroen a 2014-es szezonnak teljesen új versenyzői felállással vág neki. Kris Meeke és Mads Ostberg különböző előélettel érkezik a csapathoz, míg előbbi sokat ment elsőkerékhajtásos kocsival, utóbbinak nincsenek ilyen irányú tapasztalatai.

„Nem tudom” – mondja Meeke arra a feltevésre, hogy segíti-e ez a DS3 WRC vezetésében. „Sok sikeres pilótát lehetett látni a Citroennél, akik a junior világbajnokságról jöttek, ahol elsőkerékhajtást használtak. Annak a híve vagyok, hogy egy fiatal versenyző elsőkerékhajtással kezdjen. Úgy gondolom, ha valaki megtanulja kihasználni az elsőkerékhajtást és a legjobbat tudja kihozni belőle, akkor megtanulja, hogyan kell a tapadást és a gázt kezelni. Ha valaki a határon tud autózni egy elsőkerekes kocsival, általában könnyű lesz az összkerekesre átállnia.

Sebastien Loeb fejlesztette a Citroeneket, ezeket az autókat rá szabták az évek során. Egy simább és elsőkerekesebb vezetési stílussal rendelkezik talán, ez az, amiért jól dolgoztak az autók alatta. Nem rossz, ha valaki elsőkerekes háttérrel jön” – fejezte be a gondolatait Meeke.

A brit pilóta a 2013-as szezon során két versenyen vezethette már a DS3 WRC-t, Ostberg számára azonban új lesz az autó. A norvég versenyző a napokban próbálhatta ki új munkaeszközét egy franciaországi teszten, ahol az idénynyitó Monte-Carlo Rallye-ra készültek.

„Ez egy teljesen más autó” – kezdte Ostberg az összehasonlítást a Ford Fiesta WRC-vel. „Aszfalton próbáltam még csak, de nagy hatással volt rám a kocsi agilitása és az, ahogyan vezetni kell. Nagyon más. Miután fél napot eltöltöttem az autóban, máris kezdtem megszeretni. Magabiztosnak éreztem magam, hogy sokkal keményebben is nyomhatom, a csapattal pedig könnyű volt együttdolgozni. Őszintén megmondva nagy volt a különbség.”

Mikko Hirvonennek elég sok problémát okozott az, hogy hozzászokjon a Citroenhez és Colin McRae sem tudta megmutatni tehetségét a Xsara WRC-ben. „Nem hinném” – mondja Ostberg arra a kérdésre, hogy ezek után okozhat-e neki problémát az alkalmazkodás. „Nem tudom pontosan, milyen gondjai voltak Mikkónak, de miután vezettem a kocsit, úgy érzem, nagyon jól passzol hozzám, jobban, mint a Fiesta, legalábbis aszfalton. Nagyobb magabiztosságot adott aszfalton azonnal. Jó dolog, amikor valaki egy fél nap után érzi ezt az autóval. Úgy gondolom, számomra sokkal jobban passzol, különösen aszfalton.”

 

Andrew

Módosítás: (2013. december 24. kedd, 06:06)